قدس آنلاين : محبو به بوري:وقتی شما از نزدیک با یک پرستار کار کنید متوجه می شوید پرستاری همانند بالی است که به پزشکان کمک می کند که درمان بیماران را انجام دهند در مواردی یک پرستار است که حتّی در تشخیص بیماری یک بیمار به پزشک کمک می کند.

سپيد جامگان عرصه درمان از دردهایشان می گویند/پرستاران با اعلام حقوق یک میلیونی تحقیر شدند

 

 - خواهرم جراحی آپاندیست داشت ،در نتیجه چند روزی در بیمارستان بستری شد.

 - برادرم به دلیل سکته قلبی چند روزی در بخش ccu ،تحت درمان قرار گرفت.

 - تصادف جاده ای همه سرنشینان یک خودرو را راهی بیمارستان ،کرد.

- دوستم در دوران بارداری باید استراحت مطلق می کرد، در غیر اینصورت بچه اش سقط می شد، در نتیجه او چند روزی در بیمارستان بستری شد.

ما روزانه صدها مورد از آنچه که ذکر شد در میان خانواده، دوستان، آشنایان و اطرافیان سراغ داریم که بی شک تمامی این موارد بدون انجام مراقبت ها و توجّه پرستاران، یک پای درمانشان می لنگد؟!

- به شدّت نگران است! فرزند دو ساله اش در تب می سوزد، امّا او باید در محل کارش حاضر شود در نتیجه کودک را به منزل خواهرش می سپارد و با حالی مضطرب و نگران راهی بیمارستان می شود. از اینکه پرستار است ،امّا نمی تواند بر بالین فرزندش بماند و از او پرستاری کند، آهی از عمق جانش بیرون می آید؟!

به بیمارستان می رسد، یکی از بیماران بسیار بدحال است. کارکردن و دوندگی برای نجات حال بیمار سبب می شود او فرزندش را  فراموش کند. ساعت 4 صبح بیمار ،وضعیت بهتری پیدا می کند و آرام می خوابد و تازه اینجاست که او به یاد می آورد که فرزندش تب داشته است!!

مدّتی است در رسانه ها، گروه های اجتماعی و ... درباره مسایل و مشکلات پرستاران، اضطرابها و چالش های پیش روی آنها می شنویم – می خوانیم و تا اندازه فهممان  در خصوص اين رشته طاقت فرسا، قضاوت می کنیم. به راستی در خصوص رفع مشکلات این گروه مهم و حیاتی اجتماع چه کسانی باید بیندیشند و چه باید بکنند؟ چه شده است که این قشر خدوم و صبور را به خیابانها برای تحصن کشانده است. می دانید چرا در بین تجمع هاي  اخير پرستاران،  تنها عکسی که آنها با خود حمل می کردند  عکس مقام معظم رهبری بود  ؟  مي دانيد چرا ؟!چون دلشان شکسته است و امیدشان از کمک سایر مسؤلان بریده شده است و چشم امید را فقط و فقط به ایشان دوخته اند ...

به منظور گفتگو به میان پرستاران می روم و همچنین در یکی از تجمع های آنها شرکت می کنم و به درد دلهای آنها گوش می کنم بی شک هر کدام از این عزیزان حقی بر گردن هر کدام از افراد جامعه دارند.باشد كه اين گفتگو بتواند مر همي بر زخمهاي اين عزيزان باشد  و نيز خدا قوتي به روح خسته آنها !

#تحقیر پرستاران با اعلام حقوق یک میلیونی

حسین شمسی زاده پرستار به خبرنگار قدس آنلاین می گوید: وزارت بهداشت با اعلام حقوق یک میلیون و هشتصد هزار تومانی پرستاران آنها را تحقیر کرد. او در ادامه توضیح می دهد چرا حقوق مهندسین، قضات، اعضای هیات علمی دانشگاهها و ... از رسانه ها اعلام نمی شود. علی حیدرزاده يكي از پرستاران بخش مراقبتهاي ويژه نيز در تکمیل صحبتهای شمسی زاده می گوید: اعلام حقوق پرستاران از رسانه ها در حالی است که حقوق بسیاری از پرستاران در بیمارستانهای خصوصی، خیریه و دانشگاه آزاد اسلامی بسیار کمتر از این میزان است و تا دریافت این اندازه حقوق آنها فاصله زیادی دارند.

عماد میرزایی پرستار بخش  ICU هم  می گوید: به گفته مسؤلان الگوی طرح تحوّل نظام سلامت ایران از کشور ترکیه گرفته شده است و پزشکان ترکیه حداکثر 3 برابر پرستاران درآمد دارند. چرا درآمد پزشکان در ایران 100 برابر بیشتر از پرستاران است؟!

میرزایی در ادامه توضیح می دهد از قول وزیر بهداشت نقل شده است که این تفاوت به خاطر نخبگی پزشکان است؟ حال این سؤال مطرح می شود پس چرا در ميان  نخبگان ترکیه و پرستاران آن کشور این تفاوت حقوقی مشاهده نمی شود.

حسن تیموری پرستاربخش  CCU در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین می گوید: وقتی یکی از پرستاران معاون وزیر شد همه پرستاران خوشحال شدند که شاید بتواند مشکلاتشان را بهتر به گوش مسؤلان برسانند، اما متاسفانه از دشمنان برند شکایت به دوستان ،  چون دوست دشمن است شکایت کجا برند ؟!

# تعرفه گزاري خدمات پرستاران

گلناز مستوفی پرستار بخش جراحی زنان در این باره اعتقاد دارد اگر تا به حال پرستاران لب به اعتراض باز نکرده اند به این خاطر است که آنها از نظر معنوی ارضا می شوند. همین که در نیمه های شب وقتی بر بالین بيمار حاضر می شویم و برایش کاری می کنیم می گوید انشاءالله با حضرت زهرا (س) همنشین شوی برای ما کافیست. امّا گاهی تفاوت و تبعیض پرداخت حقوق طوری است که به انسان این حس دست می دهد که از صبوری اش سوء استفاده می شود. خوب است همه مردم بدانند که پرستاران خواستار عدالت در پرداخت حقوق خود هستند.

فرشته بیگلری، پرستار بخش داخلی یکی از بیمارستان ها می گوید: از نخستین روز ابلاغ تعرفه های جدید پزشکی برنامه های ارائه شده در رسانه های ملّی را دنبال کرده ام امّا جز در معدودی از برنامه هایی نظیر ثریا و نبض صحبتی در خصوص اعمال تعرفه های جدید پزشکی و مشکلات آن نشده است. کمتر کسی به حق و حقوق پرستاران حتي در اين برنامه ها هم پرداخته است. به گفته او به پرستاران فقط در خصوص حقوق و مزایایشان فقط وعده و وعید داده می شود، حال آنکه برای پزشکان اینطور نیست. او در ادامه می افزاید درست از فردای روزی که تعرفه های جدید پزشکی اعلام شد بیمارستان ها بیماران را با تعرفه جدید بستری کردند که این موضوع سبب ریزش بسیار فراوان بیماران در بیمارستان های خصوصی شد. امّا برای مثال امروز اعلام می کنند حقوق پرستاران افزایش یافته است تا اجرای آن ممکن است طوری طول بکشد که امیدی به اینکه در طی دوران اشتغالمان مشمول این افزایش حقوق بشویم نداریم و اميدمان به روزي است كه پس از بازنشستگی ما این افزایش حقوق مشمول همکارانمان بشود.

رضا اباصلتی پرستار اتاق عمل نیز عقیده دارد اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری بیش از 5/7 سال است به بهانه نبودن بودجه اجرا نمی شود، حال آنکه برای اجرای تعرفه جدید پزشکان مانعی وجود ندارد. او در حالی که عصبانی شده است می افزاید: به طور واضح ضرب المثل "دو بام و یک هوا" را در جامعه پزشکی كشور  می توان مشاهده کرد.

# پرستار ،بالي در عر صه درمان  

حسني  هدایتی پرستار بخش  NICU می گوید: وقتی شما از نزدیک با یک پرستار کار کنید متوجه می شوید پرستاری همانند بالی است که به پزشکان کمک می کند که درمان بیماران را انجام دهند در مواردی یک پرستار است که حتّی در تشخیص بیماری یک بیمار به پزشک کمک می کند.

مجید موحّدی پرستار اورژانس یکی از بیمارستان های خصوصی می گوید: خوب است تشکلهای منسجم و یکدست برای پرستاری تشکیل شود تا بتوان به خواسته های به حق پرستاران جامه عمل پوشاند. به گفته او خواسته یک پرستار افزایش 2 تا 3 برابر حقوق نیست ،بلکه یک پرستار باید سهام دار بیمارستانها و مراکز درمانی باشد و درآمد او براساس میزان فعالیت و ساعت کار و ضریبی از مدرک محاسبه شود. به گفته موحدی، پرستاران باید بتوانند بیمارستان احداث کنند و زمینه کار را برای اقشار جوان جامعه فراهم کنند. او در ادامه مي افزايد تعرفه گذاری که مشخص نیست چگونه انجام خواهد شد، دردی از جامعه پرستاری دوا نخواهد کرد.

فاطمه اشترزاده پرستار نیز می گوید: با وجودی که پزشکان از جمله اقشار زحمتکش جامعه هستند امّا تفاوت حقوق آنها با سایر کارکنان درمان ،این تداعی را ایجاد می کند که آنها می خواهند انتقام چند سال بیشتر درس خواندن خود را از مردم بگیرند. در مواردی یک پزشک در بیمارستان تا صبح استراحت می کند و برای هر شب حضورش در بیمارستان 800 هزار تومان دریافت می کند. حال آنکه یک پرستار تا صبح جان می کند و حقوق یک ماهش 800 هزار تومان است. آیا این انصاف است؟! اینکه آنها سختی کشیده اند ،قابل قبول! اینکه طول زمان تحصیل آنها طولانی تر بوده است هم قابل قبول!امّا مگر آنها چند سال بیشتر از یک پرستار تحصیل کرده اند که چندین برابر حقوق داشته باشند؟

# رفتار نامناسب با پرستاران در فیلم ها

بنفشه ژرفا پرستار CCU معتقد است یکی از مشکلاتی که پرستاران با آن مواجه هستند دیدگاهی است که متأسفانه کارگردانان فیلم های سینمایی و سریالهای تلویزیونی دارند. برای مثال در برخی از فیلم ها پرستاران طوری عنوان می شوند که شرم دارم عنوان کنم.در برخی پرستار را در قالب جوانی آشفته حال به تصویر می کشند که از شدت بیکاری خود را به عنوان خدمتکار منزل معرفی می کند. در برخی به پرستاران بخش روانی به صورت مستقیم لقب "روانی" می دهند. در برخی دیگر پرستار را در قالب دختری معرفی می کنند که آرزویش خواستگاری پزشک بخش از اوست و در برخی از آنها ... دیگر چه بگویم؟! ژرفا در حالی که از شدّت ناراحتی چهره اش گلگون شده است می افزايد ، نمی شود پرستار باشی و تاکنون تماشای این قبیل فیلم ها ،قلبت را جریحه دار نکرده باشد!

ملیحه قنبری پرستار اتاق عمل می گوید، در فیلم ها نقش پرستار این است که یک گاز بردارد و عرق از چهره پزشک جراح بگیرد، حال آنکه برخی از پرستاران پا به پای پزشکان در بیمارستان ها برای نجات جان بیمار تلاش می کنند!

به گفته او نقش دیگر پرستار در فیلم ها این است که همراهیان بیمار را از بخش ها و قسمت های مختلف بیمارستان متفرق کند، حال آنکه این از وظایف انتظامات هر بیمارستان است.

# پرستار ومشاغل سخت و زيان آور

حسن حسین زاده پرستار بخش گوش، حلق و بینی می گوید: گر چه بیشترین بار خدمات بهداشتی، درمانی بر دوش پرستاران است و درصد قابل توجهی از پرستاران  در طي سالهاي خدمت خود تجربه خشونت از جانب بیمار یا همراهان او را دارند هم چنين  بسیاری از آنها پس از 12 سال کار مداوم سلامت خود را از دست می دهند و تا قبل از بازنشستگی به یکی از انواع بیماریهای روحی، روانی، اسکلتی، گوارشی و بیماریهای عفونی دچار می شوند امّا حتی پرستاري  در بسیاری از بیمارستان های خیریه و خصوصی و دانشگاه آزاد  از جمله گروههای مشاغل سخت و زیان آور هم به شمار نمی آیند.چرا بايد اين گونه باشد ؟ ! چه كسي پا سخگو خواهد بود ؟!

# پرستار و مهاجرت

پروانه نیلوفری پرستار بخش سوختگی نیز می گوید: مقام معظم رهبری در خصوص اهمیّت پرستار می فرمایند: آنوقت که بیمار دستش از همه جا کوتاه است، چشم امیدش بعد از خدا به پرستار است.

محبوبه ابوترابی یکی از پرستاران شاغل در بخش گوارش نیز معتقد است بی توجهی مسؤلان نسبت به پرداخت حق و حقوق پرستاران ،سبب افزایش مهاجرت آنها  شده ، مي شود و خواهد شد !

#  پرستاري در دانشگاه آزاد اسلامي

علیرضا شکری یکی از پرستاران شاغل در دانشگاه آزاد اسلامی نیز از مشکلات عدیده ای می گوید که این پرستاران علاوه بر مشکلات جامعه پرستاری درگیر آن هستند .

قانون ارتقاء بهره وری، پرداخت حق کارانه و سختی کار از جمله مواردی است که به گفته شکری در دانشگاه آزاد اسلامی اجرا نمی شود یا اجرای ناقص دارد. وی در ادامه سخنانش به عدم پرداخت 3 درصد حق بیمه بیکاری کارکنان، توسط دانشگاه آزاد به سازمان تأمین اجتماعی اشاره می کند و از تفاوت حقوق دریافتی قابل توجه بین پرستاران شاغل در این دانشگاه، نسبت به دانشگاههای علوم پزشکی و نیز عدم اجرای قانون سختی مشاغل سخت و زیان آور برای بازنشستگی زودتر از موعد آنها نام می برد. شکری در ادامه حکم استخدامی خود را نشان می دهد و از اینکه پس از سالها خدمت در حرفه شریف پرستاری حقوق اش نمی تواند پاسخگوی نیازهای خانواده اش باشد، شاکی است. وی از مسؤلان می خواهد که کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی را در حل مشکلاتشان یاری کنند. شکری در خصوص قانون ارتقاء بهره وری می گوید: کاهش ساعت کار به میزان حداکثر 8 ساعت در هفته برای مشاغل درمانی، با هدف افزایش کارآیی کارکنان در قانون ارتقاء بهره وری درنظر گرفته شده است که برغم اجرای آن در بیمارستانهای دولتی، اجرای آن در دانشگاه آزاد اسلامی رضایت بخش نیست!

وی در خصوص پرداخت کارانه هم توضیح می دهد، کارانه درصدی از درآمد بیمارستان است که با عنوان پاداش بهره وری به کارکنان پرداخت می شود. او ضمن اظهار تأسف  مي افزايد کارانه نیز در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه آزاد اسلامی  پرداخت آن سلیقه ای است.

مهسا کیمیابخش یکی دیگر از پرستاران دانشگاه آزاد اسلامی نیز می گوید: قانون مشاغل سخت و زیان آور برای بازنشستگی پیش از موعد در بیمارستانهای وابسته به دانشگاه آزاد اجرا نمی شود. کیمیابخش در حالی که ناراحتی در چهره اش موج می زند، ادامه می دهد این مشکلات بیمارستانهای وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی انگیزه کارکردن را در پرستاران کمرنگ می کند.

#  نظام پرستاري چه مي كند ؟

الهام ابریشمی پرستار شاغل در بخش داخلی می گوید: راه اندازی نظام پرستاری چه ارزشی برای یک پرستارداشت . تنها چیزی که من از نظام پرستاری می دانم این است که باید سالانه یک مبلغی برای تمدید کارت عضویت نظام پرستاری، بپردازم.

سمانه امینی يكي ديگر از پرستاران اتاق عمل  نیز می گوید: اگر من دوباره حق انتخاب رشته در کنکور را داشتم، هرگز رشته پرستاری را انتخاب نمی کردم!برغم نظر امینی، فرشته محمودی همکار وي معتقد است كه اگر دوباره حق انتخاب داشته باشد  ،باز هم همین رشته را انتخاب می کند . او هم چنين مي گويد ، گرچه مشکلات این رشته بسیار زیاد است، امّا من عاشقانه این رشته را دوست دارم!

# رابطه پرستاران  و خدمتگزار ان چيست ؟

زهره شاکر دوست پرستار بخش داخلي می گوید: نمی دانم چرا هرکسی به هرعنوانی که در یک منزل به کار گرفته می شود به او بدون توجه به وضعیت تحصیلات و سوادش پرستار گفته می شود. برای مثال در همسایگی ما زن مسن و کم سوادی اقدام به انجام تزریقات در منزل می کرد. او تزریقات و پانسمان را نزد پزشکی که برایش نظافت منزل را انجام می داد، آموخته بود. روزی که ایشان فوت کرد همه می گفتند "اون خانم پرستار، مرد"

 او هم چنين مي افزايد :حتی تازگی ها به خدمتکار منزل می گویند" پرستار منزل" و به کسی که  از بچه  مراقبت مي كند و در مواردی حتی تا پنجم ابتدایی هم  بیشتر درس نخوانده می گویند" پرستار بچه" و ... که این موضوع در مواردی سبب می شود، ما که تحصیلات دانشگاهی داریم، سرخورده شویم.

محبوبه میربلوکی نیز در تکمیل صحبت های زهره شاکردوست می گوید، من سالها در زمینه پرستاری در منزل کار می کنم. در مواردی با مرکز تماس گرفته می شود و متقاضی اعزام فردی هستند که بتواند فشار خون بگیرد، قرص بدهد، در ضمن پله های منزل آنها  را هم تمیز کند. به این فرد دیگر آنها خدمتگزار نمی گویند بلکه می گویند "یک پرستار بفرستید"!

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهشيد رضازاده IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    3 0
    سلام . با تشكر ازروز نامه قد س. كه بعنوان اولين روز نامه مشكلات پرستاران را منتشر كرد .
  • گل عنبر دبیری IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    2 0
    انصاف، که به حق گفتید.
  • ادریس میرزاحسابی IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    2 0
    با تشکر بسیار از این مقاله وزین که درددل بسیاری را بازو می کند، و در ادامه خواهشمند است به درد سایر کادر پیراپزشکی مانند آزمایشگاه و رادیولوژی و... هم رسیدگی شود. چرا که آنان هم مشکلات بسیاری دارند که حتی راجع به آن مقاله یا برنامه ای نمی بینید، آزمایشگاه که کار در آن مساوی با مواجهه با انواع آلودگی ها و خطر ها است هنوز نظامی ندارد، حقوق آن در بسیاری مراکز خصوصی حتی کمتر از قانون کار تامین اجتماعی است، در مراکزی حتی مانند پرستاران جز کادر درمان نیستند و مملو از رشته های نامرتبط مانند فیزیک و شیمی و زیست شناسی است، به امید روزی که هر کس در جایگاه شایسته خود قرار گیرد
  • M.r IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    3 0
    وقتی متاستفانه از ابتدا تفکرات راجب پرستاری بد بوده حالا حالا ها زمان میخواد تا درست بشه .واقعا نمیدونم کی میخوان ما رو ببینن .زحمات ما رو درک کنن ما رو به چشم خدمات و یه ادمی که حتی دیپلم هم نداره نگاه نکنن کی میخواد فرهنگ سازی بشی که وقتی میگی پرستارم بهت نگن دانشگاه هم رفتی .
  • مهر IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    2 0
    من پانزده سال است که در بخشهای مختلف کار میکنم پزشکان متعددی با من همکار بو اند همشون انسانهای خوبی بودندکه برحسب شرایط روحی وخانوادگی که داشتند ددجات مختلفی از خوب وبد بودن رو داشتن اینکه پزشک با پرستار بعنوان همکار مستقیمخود چگونه برخورد میکند تا حدی به مشلات فرد وشخصیت افراد بستگی داردولی مشکل در تصور پزشکان است که باید از زمان دانشچویی به انها فهمانده شود که پرستاران همکاران انها هستند وکارمند دولت هستند و ارتبط انها با هم یک ارتباط طوی وریس و زیر دست نیست بلکه انها درکنار هم مکمل اقدامات همدیگر هستند در اینصورت نه پزشکی اجازه توهین به خود میدهد نه وزیر محترم بخود تجازه میدهد که نتیجه رحمات کل پرسنل درمان دا له نخبه های زیر دست خود بدهد
  • علی ساداتی IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    3 0
    از سردبیر محترم ودردآشنای قدس آنلاین کمال تشکر رادارم ، بدانید که خداوند اجر شما راخواهد داد
  • نیلوفر سالاری IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    1 0
    با سلام و تشکر بابت زحمات بی دریغتان تمام درد دلهای دوستان با دقت مطالعه شد.من هم با نظر خانم ژرفا کاملا موافقم وهمین که این موضوع باید از طریق رسانه های ارتباط جمعی شفاف سازی شود و کلاس کاری پرستاران را ارتقا دهند چون اولین کسانی که درنخستین لحظات بر بالین بیمار حاضر میشوند وتشخیص میدهند همین پرستاران هستند به امید تغییرات .
  • Sama IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    2 0
    ای کاش وزیر بهداشت با انصاف بود..... ایشون بدون هیچ فکر شغل پرستاری رو با آتشنشانی مقایسه کردن... یکی نیس بگه آقای محترم اگه پرستار هم ۲۴ ساعت سر کار و ۴۸ ساعت خانه تشریف داشت پرستاران به این میزان حقوقشون قانع بودن
  • مرجان IR ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    2 0
    ممنون از مطلب بسیار جامع و کانل در خصوص الام پرستاران.ولی تا وقتی کهدر جایگاه یک پرستار نباشید هروزدردها و اسیبهای روحی ای که محتمل میشود درک نمیکنید
  • علیرصا مهدوی IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    3 0
    اینکه پرستاران نباید خود را با پزشکان مقایسه کنند و خود را مانند هم ردیفان خود مقایسه کنند درست اما طبق این تئوری آیا پزشکان هم خود را با اساتید دانشگاه های دیگر مقایسه میکنن آیا یک نخبه ی دانشگاه صنعتی شریف هم مانند قشر پزشکی دریافتی 100 میلیونی دارد! آیا آقای وزیری که پرستاران را با آتشنشانات مقایسه میکند درآمد پزشکان را هم با نخبه های دیگر جامعه مقایسه میکند. لطفا برای روشن شد افکار عمومی نشر دهید
  • مهدی IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    1 0
    خبری هم از شهرستانها بگیرند بد نیست . به گفته وزیر محترم معوقات پرستاری باید پرداخت میشدند ولی ما هنوز حدود 5 ماه از نظر پرداختی عقب هستیم !!!!!
  • برهان IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    0 0
    سلام وخسته نباشید.ممنون از این که در این مقاله الام پرستاری را ذکر کردید.
  • جوانمرد IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    0 0
    با سلام رسانه ها بسیار تاثیرگذارند.لطفا از طریق کانالهای مختلف این بی عدالتی را به گوش مردم و مسئولین برسونید. واضح و مبرهنه که باید با فرهنگ سازی شأن واقعی پرستار رو نشون داد ولی عده خاصی مانع این کار میشن.امیدوارم با این موج راه افتاده به حقوق خودمون برسیم.
  • shahabalast7 IR ۰۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    1 0
    سلام بخدا این واقعیه که میگم من تو یکی از شهرستانای همدان کار میکردم تو دوسالی که اونجا بودم از دوازده تا پزشکی که شبی 500 هزار تومن ناقابل فقط و فقط برا حق آنکالیشون میگرفتن و شبا تخت خونشون خوابیده بودن بخدا زنگ میزدیم برا بیمارای اورژانسیدفقط دوتا شون میومد آخه اینه انصاف مملکت ما تازه کارانه ی 120 هزاری مارو 15 ماه بعد میدادن!!! خدا حق ما رو نه حق مردمو ازشون بگیر
  • ماندانا IR ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
    1 0
    سلام.از اینکه جایی هست تا ما بتونیم مشکلاتمونو رو به راحتی بیان کنیم خیلی خوشحالم.میخوام بدونم با این طرح نوین سلامت آیا زیر میزی ها کنار رفت?آیا پزشکان دربيمارستانها مستقر هستند?من در جایی کار میکنم که هفته ها پزشک در بیمارستان نبوده ولی ما طبق روزهایی که ان کال بود به نامش باید بیمار بستری ميکرديم و برای ويزيتهايي که توسط رزيدنتها انجام میشد مهر پزشک مربوطه رو میزدیم.و وای به روزی که یک مهر از دستمون در میرفت!ما درد دل زیاد داریم ولی ایکاش گوشی شنوا و سازمانی دلسوز واهل عمل داشتیم.ما چیز زیادی نميخوايم .فقط عدالت خواسته ماست.ما میخوایم درمقابل کاری که میکنیم دستمزد دریافت کنيم نه در مقابل کاری که نمی کنیم.ما که نميخوايم مانند پزشکان باشیم که ازدسترنج پرستاران بهره میبرند.
  • محمدعلی IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
    0 0
    با سلام.بنده دانشجویی پرستاری ام.دو ترم مانده تمام کنم.از انتخاب رشته پرستاری بسیار متاسفم مخصوصا زمانی که به عینه میبینم به لطف سیستم پزشک سالار مملکت پزشک ها مانند برده با پرستاران رفتار میکنند و پرستاران حق هیچ گونه اعتراضی را ندارند زیرا که از کار اخراج میشوند.از دوستان کنکوری عزیز هم میخواهم با چشم باز انتخاب رشته کنند و شخصیت حود را فدای استخدام زود هنگام این رشته نکنند. البته نا گفته نماند این سیستم پزشک سالار و تحقیر جامعه پرستاری مختص جامعه مدرن ایرانیست و در اکثر کشورها عکس این است.