بانک مرکزی متوسط قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران را در هفته منتهی به 21 آذر ماه 93 را اعلام کرد که براین اساس نرخ 5 گروه مواد خوراکی نسبت به هفته گذشته آن ثابت ماند اما نرخ سه گروه کالایی افزایش و در مقابل قیمت سه گروه دیگر و برهمین اساس نرخ گوشت قرمز ثابت و قیمت گوشت مرغ کاهش یافت.

بانک مرکزی: نرخ گوشت قرمز ثابت و قیمت گوشت مرغ کاهش یافت
 به گزارش قدس آنلاین به نقل از  ایرنا، براین اساس نرخ لبنیات، گوشت قرمز، قند و شکر، چای و روغن نباتی بدون تغییر، قیمت تخم مرغ، حبوب و میوه های تازه افزایش و نرخ برنج ، سبزی های تازه و گوشت مرغ کاهش یافت.



** لبنیات و تخم مرغ

در هفته مورد گزارش، در گروه لبنیات قیمت پنیر غیر پاستوریزه نسبت به هفته قبل معادل 0.5 درصد کاهش داشت و بهای سایر اقلام این گروه بدون تغییر بود. تخم مرغ معادل 4.1 درصد افزایش یافت و شانه ای 83 هزار تا 109 هزار ریال فروش می رفت.



** برنج و حبوب

در این هفته در گروه برنج، بهای برنج داخله درجه یک معادل 0.2 درصد کاهش و قیمت برنج وارداتی غیرتایلندی و برنج داخله درجه دو ثابت بود. در گروه حبوب بهای عدس بدون تغییر بود و قیمت سایر اقلام این گروه بین 0.3 تا 2.8 درصد افزایش یافت.



** میوه و سبزی های تازه

در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهرداری هندوانه عرضه نمی شد و انگور عرضه کمی داشت ولی سایر اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آنها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه فروشی ها متفاوت بودند، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره بار عرضه می گردید.

میوه فروشی های سطح شهر اقلام میوه و سبزی تازه را عرضه می نمودند که در گروه میوه های تازه بهای هنداونه معادل 52.1 و انار 0.3 درصد افزایش ولی قیمت سایر اقلام این گروه بین 0.2 تا 5.4 درصد کاهش یافت. در گروه سبزی های تازه بهای پیاز معادل 2 درصد و سبزی های برگی 0.1 درصد افزایش ولی قیمت سایر اقلام این گروه بین 0.1 تا 11 درصد کاهش داشت.



** گوشت قرمز و گوشت مرغ

در هفته مورد گزارش بهای گوشت گوسفند و گوشت تازه گاو و گوساله ثابت بود. قیمت گوشت مرغ معادل 0.5 درصد کاهش یافت.



** قند، شکر، چای و روغن نباتی

در این هفته بهای قند و شکر، چای خارجی و انواع روغن نباتی بدون تغییر بود.

برپایه این گزارش، لبنیات در هفته مورد بررسی نسبت به هفته مشابه سال قبل 11.2 ، تخم مرغ 2.7 ، برنج 5.8 ، میوه های تازه 46.2 ، سبزی های تازه 25.3 ، گوشت قرمز 1.7 ، قند و شکر 5.9 ، چای 11.7 و روغن نباتی نیز 3.8 درصد افزایش نشان می دهد.

در این بخش قیمت حبوبات 3.6 درصد و گوشت مرغ 10.8 درصد کاهش یافته است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.