بازیگر فیلم سینمایی «بیگانه»‌ هشدار داد، اگر حضور بازیگران به عنوان سرمایه‌گذار در فیلم‌‌ها اپیدمی شود، اقتصاد سینما به مشکل برخواهد خورد.

هشدار یک بازیگر در مورد هنرپیشگانی که به بهانه سرمایه‌گذاری وارد پروژه‌ها می‌شوند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، برنامه جمعه شب ۲۸ آذرماه «هفت» به گفت‌و‌گو با پانته‌آ بهرام بازیگر فیلم سینمایی «بیگانه» و همچنین آزیتا موگویی کارگردان فیلم «تراژدی» اختصاص داشت.

پانته‌آ بهرام به عنوان مهمان اولین بخش گفت‌وگویی برنامه «هفت» در استودیو حاضر شد. او درباره ورود به عرصه بازیگری و نقش آن در زندگی خود گفت: «کارم را با احترام به بازیگری شروع کردم و برای من حرفه‌ام مقوله‌ای دم دستی و ساده نبود. شاید یکی از دلایلی که موجب شد کار خود را با نمایش شروع کنم همین موضوع باشد. من جزو کسانی‌ام که باور دارند بازیگری علم است. وقتی که با دانش وارد حرفه بازیگری شویم و نسبت به قابلیت‌ها و توانایی‌های خود شناخت داشته باشم بهتر می‌توانیم جهت‌گیری کنیم. من نیز با دانش شروع کردم و چیزی که در این میان قابل توجه است جایزه بازیگری بود که در 19 سالگی از جشنواره تئاتر فجر بدست آوردم که به نظر شروع محکمی برای دختر جوانی چون من بود که بداند که کارش را درست آغاز کرده است یا خیر.»

او که این روزها فیلم «بیگانه» به کارگردانی بهرام توکلی را روی پرده سنیماها دارد، با بیان اینکه جزو بازیگرانی است که وابسته به نگاه کارگردان پیش می‌رود، گفت: «در این مدت شانس این را داشته‌ام که با کارگردان خوبی کار کنم. در فیلم بیگانه نقشی را بازی کردم که شاید آرزوی هر بازیگری باشد.عبدالرضا کاهانی از کارگردانانی است که کارهای بسیاری را با او انجام داده‌ام و جزو باهوش‌ترین آدم‌هایی است که تاکنون مواجه شده‌ام. فریدون جیرانی کسی است که من را از زوایه درست دیده است. البته من این اقبال را داشته‌ام که وقتی کارگردانی سراغم می‌آید، فقط به بازی پانته‌آ بهرام فکر می‌کند نه اینکه چه میزان سرمایه می‌تواند وارد پروژه کند. البته این نوع کارکردن اجباری نیست بلکه بخشی از سینمای مستقل است که این را می‌طلبد. آینده این موضوع آینده خطرناکی است. اگرچه در حال حاضر حسن نیت محسوب می‌شود برای مثال کارگردان و فیلمنامه‌نویس سرمایه‌ای برای ساخت اثر ندارد و حضور بازیگر با سرمایه خود در این میان ایرادی ندارد، اما اگر تبدیل به اپیدمی شود اختلال در اقتصاد سینما است.»

بخش دوم گفت‌و‌گوی برنامه «هفت» به فیلم «تراژدی» که این روزها در حال اکران است اختصاص داشت. آزیتا موگویی کارگردان این فیلم گفت: «آسیب جدی بر سر رقابت ناعادلانه در سینما در حوزه اکران و تبلیغات وجود دارد. آمار فروش فیلم‌ها در سینما به نظرم غیرواقعی است و این یک آسیب جدی محسوب می‌شود. رقابتی ناعادلانه در سینما در حوزه اکران و تبلیغات وجود دارد.»
او تاکید کرد: «خیلی خوب است که همه فیلم‌ها بفروشند، اما وقتی سالن‌های برخی فیلم‌ها را خالی می‌بینم، ولی آمار فروش‌شان چندبرابر اعلام می‌شود، مشخص است بک جای معادله ایراد دارد.»

موگویی تماشاگر «تراژدی» را خانواده‌ها دانست و گفت: «مخاطبان اصلی من خانواده‌ها بودند، اما در اکران می‌بینم که جوانان سراغش آمده‌اند، شاید وجه عاشقانه فیلم به گونه‌ای بوده که جوانان را جذب کرده؛ درحالیکه قصه جوانانه نیست.»

او با اشاره به تبلیغات فیلم نیز بیان داشت: «برای تبلیغات تنها چند بیلبورد در شهر گرفتیم چون گران است. یک تعدادی تیزر نیز به ما دادند که تمام شد. از تولید گرفته تا تولید و اکران و همین تبلیغات شرایط عادلانه نیست. هزینه‌های تولید وحشتناک بالا رفته است و زیر یک میلیارد تومان نمی‌شود فیلم ساخت، دستمزدها خیلی بالارفته است.»

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.