قدس آنلاین- تبریز: هفتمین نشست مشترک استاندار و مسوولان اجرایی آذربایجان شرقی و مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با محوریت بررسی وضعیت بودجه استان در لایحه بودجه سال 94 کشور برگزار شد.

پیگیری ویژه نمایندگان مجلس برای افزایش بودجه عمرانی در سال 94

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی در این نشست خاطرنشان کرد: هرچند در لایحه بودجه سال 94، دولت در حد توان خود برای پروژه‌های عمرانی استان بودجه پیش‌بینی کرده، اما واقعیت این است که نیازهای استان برای اتمام این پروژه‌ها بسیار بالاست و ارقام پیش‌بینی شده در بودجه جوابگوی این نیازها نیست.
وی افزود: بنابراین نقش مجلس در این زمینه بسیار مهم است و از نمایندگان استان انتظار داریم که در اختصاص بودجه برای پروژه‌های عمرانی استان نهایت پیگیری را انجام دهند و لازم است از بودجه اختصاص داده شده به بهترین شکل استفاده کنیم.
وی اولویت‌بندی پروژه‌های عمرانی را مورد تاکید قرار داد و گفت: در کنار بودجه، افزایش اختیارات استانی برای تسریع در اجرای پروژه‌های عمرانی بسیار راهگشاست و در این زمینه نیز از نمایندگان انتظار پیگیری داریم.
جبارزاده با اشاره به این که در راستای مدیریت منابع و انضباط مالی دولت، تامین اعتبار برای پروژه‌های ملی با پیشرفت بیش از 75 درصد در اولویت قرار گرفته است، افزود: این سیاست هرچند در سطح ملی درست و اصولی است، اما با توجه به این که اکثر پروژه‌های ملی استان کمتر از 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارند در این صورت روند اجرای آنها کند و طولانی خواهد بود، لذا باید در کنار پیشرفت فیزیکی شاخص‌های دیگری مانند جمعیت و نیاز منطقه نیز لحاظ شود تا در تقسیم بودجه عدالت و توازن منطقه‌ای رعایت شود.
معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این نشست گزارشی از عملکرد اعتباری استان در سال 93 و وضعیت اعتبارات استان در لایحه بودجه سال 94 و همچنین فهرست پروژه‌های ملی و استانی ارایه کرد.
داود بهبودی گفت: میزان اعتبارات هزینه‌ای استان در لایحه بودجه 94، 41 درصد نسبت به قانون بودجه سال 93 افزایش یافته، اما میزان اعتبارات عمرانی 6.37 درصد کاهش یافته است که البته این میزان کاهش از میانگین کاهش بودجه عمرانی کشور پایین‌تر است.
وی همچنین از نمایندگان استان خواست در مرحله بررسی لایحه بودجه در مجلس شورای اسلامی، نسبت به اصلاح شاخص‌های بودجه‌ای استان اهتمام کرده و به ویژه پروژه‌های ملی استان از جمله آزادراه تبریز- بازرگان، راه‌آهن میانه- تبریز و ... را مورد توجه بیشتری قرار دهند.
نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با تنظیم نامه‌ای به معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور، ضمن قدردانی از انضباط مالی دولت و تقدیم لایحه بودجه به مجلس در موعد مقرر، توجه کافی به پیشنهادهای استان در این لایحه را درخواست کردند.
آنها همچنین رعایت عدالت در توزیع بودجه و اولویت‌بندی پروژه‌های مهم استان برای تخصیص بودجه و بهره‌وری در استفاده از اعتبارات اختصاص یافته برای استان را خواستار شدند و بر نقش‌آفرینی بیشتر مجمع نمایندگان در افزایش سهم استان از بودجه‌های عمرانی تاکید کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.