نماینده روسیه در سازمان ملل از احتمال مطرح شدن مسئله شکنجه‌های سازمان سیا در شورای حقوق بشر سازمان ملل خبر داد.

روسیه: بحث شکنجه‌های سیا در شورای حقوق بشر سازمان ملل مطرح می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، «ویتالی چورکین» نماینده روسیه در سازمان ملل روز جمعه از احتمال مطرح شدن مسئله شکنجه‌های سازمان سیا در شورای حقوق بشر سازمان ملل خبر داد.

اسپوتنیک نوشت که چورکین به خبرنگاران گفت:«من مطمئنم که این موضوع مطرح خواهد شد چرا که ما پیمانی در مخالفت با شکنجه و همچنین گزارشگری ویژه‌ای در این زمینه داریم.»

وی همچنین گفت که کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل، سازوکاری منحصر به فرد دارد که بنابر آن همه اعضای این سازمان با بازنگری در وضعیت حقوق‌بشر در کشور خود موافقت کرذه‌اند.

هفته گذشته «کنستانتین دالگوف» نماینده حقوق‌بشر روسیه اعلام کرده بود که شکنجه‌های آمریکا گواه دیگری از نقض حقوق‌بشر در این کشور است. وی همچنین خواستار اقدام قانونی با آنهایی شد که در این اقدام دست داشته‌اند.

کمیته اطلاعات سنای آمریکا به تازگی پس از 4 سال کش و قوس و پس از حذف بخش‌های زیادی از مستندات شکنجه مظنونین اقدامات تروریستی توسط آژانس مرکزی اطلاعات این کشور، گزارشی 499 صفحه‌ای در این رابطه منتشر کرد. به گفته «دایان فینستین» رئیس‌ این کمیته، این گزارش با بررسی بیش از 6 میلیون سند سازمان سیا تهیه شده است.

هرچند این گزارش خلاصه‌ای است از گزارشی 6700 صفحه‌ای است، اما مروری بر همین گزارش هم گوشه‌ای از اقدامات غیرانسانی نیروهای امنیتی و اطلاعاتی ایالات متحده را برملا می‌کند. اقداماتی که به بهانه مبارزه با تروریسم و شناسایی عوامل حادثه حمله به برج‌های دو قلو مرکز تجارت جهانی صورت گرفته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.