قدس آنلاین-حسین زوارزاده: شهرداری مشهد گفت: اگر اراده ها دست به دست هم بدهند و هماهنگی ها بیشتر شود، می توانیم مشهد را میزبان بزرگترین اجتماع انسانی جهان در سالروز شهادت امام رضا(ع) در سال 2017 اعلام کنیم و این می تواند برای همدلی بیشتر بین کلانشهرهای ایران پیشنهاد خوبی باشد.

مشهد میزبان بزرگترین اجتماع انسانی جهان در سال 2017

سید صولت مرتضوی در حاشیه بازدید از ایستگاه های استقبال از زائرین پیاده شهرداری مشهد افزود: برنامه شهرداری مشهد خدمت به زائرین علی ابن موسی الرضا(ع) است و پیرو همین موضوع در ماه های اخیر  هماهنگی های صورت گرفته تا شهرداری با تمام امکانات و تجهیزات خود اعم از خدمات شهری، اتوبوسرانی، حمل و نقل، فضای سبز و اماکن اقامتی بستر ها را برای استقبال مناسب از زائرین علی ابن موسی الرضا(ع) آماده کند.

وی تصریح کرد: در تمام ورودی ها اقامتگاه و موکب هایی را برای پذیرایی از زائرین پیاده برپا کرده ایم چرا که پیش بینی شده است که 300 هزار زائر پیاده در این ایام به مشهد مقدس می آیند که بخش قابل توجه آن هم اکنون وارد مشهد شدند.

وی اضافه کرد: اکنون تمام سازمان ها، ادارات و شهرداری های مناطق در شهر مشهد در آماده باش کامل به سر می برند تا بتوانند خدمتی کوچک برای زائرین حرم حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) داشته باشند.

مرتضوی ادامه داد: باید هر سال بسترهای خدمت به زائرین را بیشتر توسعه دهیم چرا که هر سال از سال قبل حضور زائرین پر شور تر است و باید خدمات را پر رنگ تر کنیم البته بخش اعظم خدمات رسانی بر عهده مردم است و شهرداری فقط سخت افزار ها را برای استقبال از زائرین فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: هم اکنون تمام فضاهای اقامتی شهرداری مشهد اعم از کمپ غدیر به صورت 100 درصد در اختیار زائرین است، سوله ها ورزشگاه ها، فرهنگسراها و در صورت ضرورت ادارت شهرداری نیز در خدمت زائران علی ابن موسی الرضا(ع) خواهد بود.

شهردار مشهد در پایان گفت: برای برگشت زائرین فراخوان بسیار مناسبی به عمل آمده و همانند سال قبل سازمان پایانه ها با تمام بضاعت پیش بینی های لازم را به این منظور صورت داده است و همچنین با ادارات دیگر استان هماهنگی شده است که اگر کمبود وسیله حمل و نقل برای بازگشت زائران وجود داشت، سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد به مدد حمل و نقل برون شهری بیاید و کمک کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    0 0
    نمی دانم چه اصراری هست که شهردار مشهد به دنبال این هست که بزرگ ترین اجتماعی انسانی جهان که در اربعین سید الشهداء در عراق و کربلا برگزار می شود را بخواهد در مشهد برگزار کند؟؟!! آقای صولت مرتضوی! بزرگ ترین اجتماع سیاسی مذهبی جهان را در کربلا فدا نکنید.
  • زمانی IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    0 0
    هیچ چیزی جای اجتماع اربعین حسین علیه السلام را نخواهد گرفت. آنچه که آقای شهردار گمان می کند با هماهنگی ادارات و نهادها می تواند در مشهد انجام دهد، در زیارت اربعین توسط خود مردم عراق به طور خود جوش انجام می شود نه با دستور نهادها و شهرداری ها و ...