قدس آنلاین- تبریز: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی از چاپ و توزیع 10 هزار جلد متن زیارت حضرت رسول(صلی الله علیه و آله و سلم) در این استان خبر داد.

10 هزار زیارتنامه ازبعید در آذربایجان شرقی چاپ و توزیع شد

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، "علی اکبر صفی پور اظهار داشت: همزمان با آغاز ماه صفر و قرار گرفتن در ماه رحلت رسول گرامی اسلام(صلی الله علیه و آله وسلم)، ستاد‌ استانی گرامیداشت پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله و سلم) به منظور برگزاری هر چه باشکوه ‌تر مراسم قرائت زیارت ‌نامه رسول گرامی اسلام برای نهمین سال پیاپی فعالیت خود را آغاز کرد.

وی افزود: قرائت زیرت ازبعید همزمان با سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) در بقاء متبرکه، اماکن مذهبی و مساجد سراسر استان برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: ستاد استانی فعالیت‌ خود را در هفته نخست ماه صفر،‌ به منظور اطلاع‌ رسانی،‌ هماهنگی بیشتر در سطح استان، هماهنگی با استانداری و بهره ‌گیری از ظرفیت‌ های نهادها و سازمان ‌های مرتبط فرهنگی و مذهبی آغاز کرده است.

صفی پور همچنین برگزاری جلسات ستادی، به منظور ایجاد هماهنگی‌ های لازم برای برپایی هر چه باشکوه‌ تر مراسم قرائت زیارت‌ نامه در استان را از دیگر فعالیت‌های ستاد استانی گرامیداشت پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله و سلم) در سراسر کشور برشمرد.

وی عنوان کرد: گسترش و ترویج سیره و معارف ناب نبوی در تعالیم دینی و گردهمایی مؤمنان در روز 28 صفر، به نشانه وحدت اسلامی به منظور گرامیداشت مقام و ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام(صلی الله علیه و آله و سلم) از جمله مهم ‌ترین اهداف برگزاری مراسم قرائت زیارت نامه پیامبر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی، در ادامه اظهار داشت: زیارت حضرت رسول(صلی الله علیه و آله و سلم) به تعداد 10 هزار جلد توسط این اداره کل و همکاری ستاد مشترک برگزاری مراسم مناسبت های مذهبی تبریز منتشر شد.

وی افزود: نسخه های منتشر شده زیارت از بعید در مراسم قرائت این زیارت که در 28 صفر سالروز رحلت پیامبراکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می شود، بین شرکت کنندگان توزیع خواهد شد.

صفی پور همچنین از چاپ و توزیع زیارت اربعین خبر داد و گفت: تعداد چهار هزار نسخه زیارت اربعین نیز توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی و ستاد مشترک برگزاری مراسم مناسبت های مذهبی تبریز چاپ و در بین شرکت کنندگان در این زیارت که روز اربعین در مسجد کبود برگزار شد، توزیع شد.

گفتنی است، پس از نامگذاری سال 1385 به نام سال پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله و سلم)، طرح قرائت زیارت نامه حضرت رسول(صلی الله علیه و آله و سلم) همه ساله در مساجد و اماکن مذهبی و مقدس سراسر کشور اجرا می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.