در پی افزایش اقدامات سرکوبگرانه ریاض علیه مخالفان، دست‌کم چهار تن در حمله نیروهای امنیتی عربستان به استان‌ ناآرام الشرقیه کشته شده‌اند.

نیروهای امنیتی عربستان 4 فعال ضد رژیم را در استان الشرقیه کشتند

 بر اساس گزارش‌ها، قربانیان این حملات شماری از فعالان ضد رژیم بودند که در جریان یورش نیروهای امنیتی به شهر عوامیه کشته شدند.

در دور جدید خشونت رژیم عربستان علیه فعالان این کشور که با خودروهای زرهی و بالگرد صورت گرفته است شماری مجروح و تعدادی نیز دستگیر شدند.

این عملیات پس از آن انجام شد که به گزارش خبرگزاری سعودی یکی از نیروهای امنیتی این کشور روز بیست و سوم آذر ماه به ضرب گلوله یک فرد مسلح ناشناس از داخل مزارع در نزدیکی عوامیه کشته شد.

در همین حال، ساکنان محلی  در بیانیه‌ای هرگونه دخالت در این حادثه را رد کرده و این گونه اقدامات را محکوم و بخشی از طرح‌های رژیم سعودی در ارعاب آنان دانسته‌اند.

استان نفت‌خیز الشرقیه عربستان سعودی از سال ۲۰۱۱ صحنه تظاهرات معترضانی بوده است که خواهان اصلاحات سیاسی و پایان یافتن تبعیض‌های گسترده بوده‌اند. در جریان این اعتراضات تاکنون تعدادی کشته و شمار زیادی نیز مجروح یا بازداشت شده‌اند.

فعالان شمار زندانیان سیاسی دربند رژیم عربستان سعودی را بیش از ۳۰ هزار زندانی اعلام کرده‌اند.

رژیم آل سعود به علت ناکامی در بهبود وضعیت حقوق بشر در این کشور مورد انتقاد شدید سازمان‌های حقوق بشری بین‌المللی قرار دارد. این سازمان‌ها می‌گویند ریاض به طور مداوم به سیاست‌های سرکوب‌گرانه پرداخته و هرگونه آزادی بیان، تشکل و تجمع را سرکوب کرده است.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.