روسیه از تحریم‌های جدید امریکا و کانادا انتقاد کرد

مسکو از تحریم‌های اخیر امریکا و کانادا علیه این کشور بر سر ادعای غرب مبنی بر دخالت روسیه در بحران اوکراین انتقاد و تاکید کرده است این گونه اقدامات در روند تلاش جهت حل این بحران مانع ایجاد می‌کند.

در پی اعلام این تحریم‌ها، وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه (۲۸ آذر) در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این تحریم‌ها جهت اختلال در این روند سیاسی صورت می‌گیرد.»

در این بیانیه آمده است: «ما به واشنگتن و اوتاوا توصیه می‌کنیم به تبعات این گونه اقدامات بیاندیشند.»

باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا، روز پنج شنبه، لایحه‌ای را امضا و قانونی کرد که بر مبنای آن از اختیارات لازم جهت اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه بر سر بحران اوکراین برخوردار می‌شود.

رئیس جمهور امریکا گفته است در صورتی که شرایط اقتضا کند، از اختیاراتی که این قانون در اختیار وی قرار می‌دهد، استفاده خواهد کرد.

بر اساس این لایحه که هفته گذشته در کنگره امریکا تصویب شد، اوباما ملزم است در صورت نیاز به اعمال تحریم علیه روسیه بپردازد، اما این قانون همچنین به وی اجازه می‌دهد، چنانچه لغو تحریم‌ را در راستای منافع امریکا ببیند، از ادامه آن چشم‌پوشی کند.

مصوبه جدید همچنین به اوباما در ارسال تسلیحات بیشتر نظامی به اوکراین حق اختیار می‌دهد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، هشدار داده است روابط میان مسکو و واشنگتن بعد از تصویب قانون جدید ضد روسی در امریکا، «تضعیف خواهد شد.»

جان بیرد، وزیر امور خارجه کانادا، روز جمعه از دور جدید تحریم علیه مسکو خبر داد و محدودیت‌های بیشتر بر صدور فن آوریِ مورد استفاده در صنعت گاز و نفت روسیه را از جمله این اقدامات عنوان کرد.


بر اساس این بیانیه، کانادا در تحریم‌های جدید علیه مسکو، یازده شخصیت روسی و ۹ شخصیت اوکراینی را نیز هدف قرار داده است.

غرب مسکو را به دخالت در بحران در شرق اوکراین متهم می‌کند؛ بحران در شرق اوکراین در ماه آوریل ۲۰۱۴ میلادی با آغاز عملیات نظامی کی‌یف جهت سرکوب اعتراض روس‌گرایان در این منطقه آغاز شد.

این در حالی است که کرملین این اتهام‌ را رد کرده است.

امریکا و متحدان غربی آن در ماه‌های اخیر با اعمال تحریم، بخش بانکداری، دفاعی، مالی و انرژی روسیه و نیز شماری از اتباع روسیِ نزدیک به ولادمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور، را هدف قرار داده‌اند.

مسکو نیز در اقدامی تلافی‌جویانه در ماه اوت امریکا، اتحادیه اروپا، استرالیا، کانادا و نروژ را به مدت یک سال تحریم غذایی  کرده است.

بر اساس برآوردها، این اقدام روسیه صنایع کشاورزی اروپا را با میلیون‌ها دلار خسارت مواجه می‌کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهیار IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    0 0
    روسیه نیز آمریکا و اتحادیه اروپا را تحریم کرده است!!!!واقعا خندیدیم