رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه آیین‌نامه حقوق مسافران هوایی بزودی نهایی و ابلاغ می‌شود، گفت: فشارهای جدیدی از سوی آمریکا و کشورهای غربی فضا را برای شرکت‌های هواپیمایی سخت‌تر کرده است.

خرید ۱۰ هواپیما و ابلاغ آیین‌نامه جدید حقوق مسافران هوایی بزودی

به گزارش تسنیم، علیرضا جهانگیریان در مراسم رونمایی از دستورالعمل جدید تاسیس و فعالیت شرکت‌های هواپیمایی اظهار کرد: در سال جاری تعداد پروازها 6 درصد، جابه‌جایی مسافر 11 درصد، حمل بار و پست 16 درصد، مسافر بین‌المللی 20 درصد، زائران حج 17 درصد، مسافران عتبات و عالیات 43 درصد، مسافران داخلی 8 درصد و پروازهای عبوری 43درصد افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه در تامین قطعات هواپیما گشایش‌های موردی اتفاق افتاده، گفت: فشارهای جدیدی از سوی آمریکا و کشورهای غربی فضا را برای عملکرد شرکت‌های هواپیمایی سخت‌تر کرده به طوری که انتقال ارز و پول دچار مشکلاتی شده است.
جهانگیریان با بیان اینکه در سال‌های قبل چنین محدودیتی وجود نداشت، افزود: از ابتدای امسال تاکنون 10 فروند هواپیما وارد کشور شده است. متاسفانه به همین تعداد هواپیما از ناوگان خارج شده اما با این حال سعی کرده‌ایم صندلی آماده به کار به میزان سال گذشته نگه  داریم.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ضریب اشغال مسافرت‌های داخلی 84 درصد و 1ضریب مسافرت‌های خارجی 75 درصد افزایش یافته این افزایش ضریب را از محل ارتقای بهره‌وری تعداد سفرهای هوایی اعلام کرده و گفت: در صنعت حمل و نقل هوایی با چالش‌هایی مواجه هستیم و لازم است در بُعد اجرا و سیاست‌گذاری‌ها و پیگیری‌های کلان دست در دست هم دهیم و کارها را پیش ببریم.
وی با اشاره به رعایت حقوق مسافر تاکید کرد: متاسفانه علی‌رغم همه اقدام‌های انجام شده به مرحله‌ای که مردم در بحث حقوق مسافر استحقاق آن را داشته‌اند، نرسیده‌ایم به دنبال این هستیم که وضع را با وجود تحریم‌ها بهتر کنیم.
جهانگیریان با اشاره به اینکه در این راستا آیین‌نامه حقوق مسافر به مرحله نهایی رسیده و طی هفته‌های آینده ابلاغ می‌شود، بیان کرد: در این آیین‌نامه به سه بعد پرداخته‌ایم، در زمان خریط بلیط، در زمان پذیرش در فرودگاه و در حین پرواز و حتی پس از آن رعایت حقوق مسافران در این آیین‌نامه مدنظر قرار گرفته است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه از یک محیط اقتصادی در این صنعت برخوردار نیستیم گفت: روابط اقتصادی ایرلاین‌ها، شرکت‌ فرودگاه‌ها و شرکت پخش باید به گونه‌ای باشد تا نقیصه‌ها را برطرف کند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.