علی لاریجانی قبل از ترک تهران و آغاز سفر خود به کشور های عراق، سوریه و لبنان تاکید کرد،ایران و عراق دو کشور همسو در راستای مبارزه با تروریسم هستند

تلاش ایران و ۳ کشور خاورمیانه برای بهبود شرایط امنیتی- سیاسی در منطقه

به گزارش تسنیم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز پیش از ترک تهران به مقصد سوریه برای انجام سفری منطقه‌ای به کشورهای عراق، لبنان و سوریه، در جمع خبرنگاران در فرودگاه مهرآباد با بیان اینکه با سه کشور عراق، لبنان و سوریه روابط نزدیکی داریم، گفت: گسترش روابط با این کشورها از علل انجام این سفر منطقه‌ای است.

وی ادامه داد: همچنین در این سفر درباره همکاری‌های دو جانبه با کشور سوریه و با لبنان برای حل و فصل مسائل منطقه‌ای با این کشور گفت‌وگو می‌شود.

رئیس مجلس تصریح کرد: این موضوعات به ویژه رایزنی در مسائل منطقه‌ای و پیدا کردن راه حل‌هایی برای بهبود شرایط امنیتی و سیاسی و همکاری‌های پارلمانی در سفر به این سه کشور دیده شده است.

لاریجانی همچنین گفت: در سفر به سه کشور موضوعاتی همچون مسائل منطقه‌ای، امنیتی و پارلمانی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره وضعیت کشور عراق افزود: ایران و عراق دو کشور همسو در راستای مبارزه با تروریسم هستند زیرا عراق در شرایط کنونی گرفتار یک نوع تروریسم بدخیم بوده که این موضوع، شرایط را به هم ریخته است.

 رئیس مجلس شورای اسلامی در سفر 4 روزه به 3 کشور سوریه، لبنان و عراق، ضمن دیدار با همتایان خود با سایر مقامات ارشد سیاسی این کشورها دیدار و پیرامون مسائل مربوط به روابط دوجانبه میان طرفین گفت‌وگو خواهد کرد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.