ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه می‌گوید هیچ کس نمی‌تواند این کشور را «تهدید» یا «منزوی» کند.

پوتین: هیچ کشوری نمی‌تواند روسیه را تهدید کند

 پوتین روز شنبه (۲۹ آذر) گفت: «به طور حتم هیچ کس نمی‌تواند روسیه را تهدید، محدود و یا منزوی کند؛ هیچ کس قادر به چنین کاری نبوده و نخواهد بود.»

رئیس جمهور روسیه همچنین اظهار داشت این کشور باید برای «تحمل بعضی سختی‌ها آماده باشد و همواره به تمام خطراتی که حق حاکمیت، ثبات و وحدت جامعه آن را تهدید می‌کند پاسخی مناسب دهد.»

اظهارات پوتین یک روز پس از آن بیان شد که امریکا و اتحادیه اروپا تحریم‌های جدیدی را علیه کریمه به سبب جدایی از اوکراین و الحاق به روسیه اعمال کردند.

کانادا نیز روز جمعه به سبب بحران اوکراین تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه تحمیل کرد که از جمله آن می‌توان به اعمال محدودیت بیشتر بر صادرات فناوری‌های مورد استفاده در صنعت نفت و گاز این کشور اشاره کرد.

تنش‌ها بین روسیه و غرب پس از آن تشدید شد که کریمه با برگزاری همه‌پرسی از مردم این منطقه و رای مثبت ۹۶.۸  درصد از آنان از اوکراین جدا شد و به روسیه پیوست. گفتنی است ۸۳.۱ درصد از مردم کریمه در این همه‌پرسی شرکت کردند.

این اقدام سبب شد معترضانِ حامی روسیه در شرق اوکراین نیز خواهان جدایی شده و قیام کنند. در همین حال، دولت مورد حمایت غرب در کی‌یف از اوایل آوریل سرکوب معترضان را آغاز کرد.

ناآرامی و خشونت پس از آن شدت گرفت که دو منطقه دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین نیز با برگزاری همه‌پرسی و رای اکثریت مردم از اوکراین جدا شده و اعلام استقلال کردند.

امریکا و دیگر دولت‌های غربی مدعی هستند مسکو برای حمایت از معترضان حامی روسیه در شرق اوکراین به این منطقه نیرو اعزام می‌کند؛ با این وجود، کرملین چنین ادعایی را رد کرده است.

پرس تی وی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.