پیشرویهای نیروهای عراقی در عملیات نظامی علیه گروهک تروریستی داعش ادامه دارد و نیروهای عراقی از مرحله دفاعی به مرحله هجومی وارد شده اند.

ادامه پیشروی نيروهای عراقی در جنگ با داعش
به گزارش باشگاه خبرنگاران، به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، از طرف دیگر نیروهای پیشمرگ کرد وارد شهر سنجار در غرب موصل شده‌اند و مناطق مرزی با سوریه از سمت شهرهای سنجار و ربیعه را از داعشی‌ها پس گرفته اند.
ایمن حلاوی گزارشگر المنار در گزارشی گفت : نیروهای عراقی با برخورداری از حمایتهای نیروهای مردمی و یگانهای پیشمرگ کرد در جبهه های مختلف جنگ با شبکه داعش از مرحله دفاعی در برابر داعش به مرحله هجومی منتقل شده اند.
پس از شکسته شدن محاصره کوه سنجار اکنون نیروهای عراقی وارد سنجار شده‌اند و مناطق مرزی با سوریه را از سمت شهرستانهای سنجار و ربیعه واقع در غرب موصل پس گرفته اند.
این موفقیت پس از حمله بزرگ نیروهای کردی تحقق یافت که از جنوب منطقه مرزی ربیعه با سوریه به سمت کوه سنجار آغاز شده بود.
همزمان جبهه دیگری گشوده شد که از زمار در نزدیکی سد موصل تا سنجار ادامه دارد.
منابع کردی مشارکت بیش از هشت هزار جنگجو را در این حمله تأیید کردند.
این حمله به عنوان بزرگترین و موفق ترین عملیات علیه داعش محسوب می شود زیرا به پاکسازی منطقه‌ای به مساحت دو هزار و پانصد کیلومتر مربع منجر خواهد شد.
موفقیت در پس گرفتن سنجار باعث شد قتل عامهای بیشتری که داعشی ها مرتکب شده‌اند بر ملا شود.
یک گور جمعی حاوی اجساد 70 نفر از طایفه ایزدی پیدا شد که داعشی‌ها آنان را کشتند.
این در حالی است که نیروهای کرد موفق شدند 33 ایزدی را در اطراف سنجار از اسارت داعشی‌ها آزاد کنند.
موفقیتهای نیروهای پیشمرگ با اقدام نیروهای عراقی مورد حمایت نیروهای داوطلب مردمی و گروههای مقاومت عراقی در بازپس گیری چهار روستا در منطقه یثرب در شرق منطقه البلد همزمان شده است.
در مرکز شهر الرمادی در استان الانبار نیز درگیریهای شدیدی با داعشی‌ها در خیابان عشرین ، محله پلیس و اطراف شهر حدیثه واقع در شمال غربی رمادی و منطقه کیلومتر پنج و کیلومتر 30 و کیلومتر 70 رخ داد.
نیروی هوایی عراق به مواضع داعشی ها در شمال مقدادیه واقع در شمال شرقی بعقوبه حمله کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.