۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۷
کد خبر: 254149

مرتضی احمدی - هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر، تلویزیون و رادیو - ساعاتی پیش از دنیا رفت.

مرتضی احمدی درگذشت
مرتضی احمدی بازیگر با سابقه نمایش‌های ایرانی، سینما و تلویزیون روز یکشنبه 30 آذرماه در سن 90 سالگی چشم از جهان فروبست.مرتضی احمدی متولد سال 1303 تهران از 16 سالگی به ورزش باستانی و فوتبال گرایش پیدا کرد. وی که از جمله طرفداران با سابقه و شناخته شده تیم پرسپولیس تهران بود، در برنامه تلویزیونی 90 به تهیه ‌کنندگی عادل فردوسی‌پور حضور پیدا کرد. 

وی از سال 1321 به کارآموزی تئاتر پرداخت و به عنوان پیش‌ پرده‌خوان از سال 1322 در اجراهای نمایشی حضور پیدا کرد و پس از آن علاوه بر فعالیت به عنوان بازیگر تئاتر، در رادیو تهران نیز حضور پیدا کرد.  احمدی از چهره‌های شناخته شده و مطرح بازیگری سینما، تئاتر و تلویزیون ایران بعد از مدتی بیماری دار فانی را وداع گفت.

اعلام زمان تشییع پیکر «مرتضی احمدی»

پیکر زنده‌یاد مرتضی احمدی روز چهارشنبه (3 دی ماه) تشییع‌ خواهد شد. آیین تشییع‌ پیکر هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون روز چهارشنبه از مقابل تالار وحدت با حضور هنرمندان و دوستداران مرتضی احمدی انجام خواهد شد و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) آرام خواهد گرفت.

مرتضی احمدی صبح امروز (30 آذرماه) به دلیل مشکل ریوی و کهولت سن در منزلش درگذشت.از ماندگارترین آثار احمدی می‌توان به کار صدایی (نوعی دوبله) وی در مجموعه «پینوکیو» اشاره کرد که در آن در نقش «روباه مکار» صداپیشگی کرده است.«آرایشگاه زیبا»، «کت‌و‌شلوار خواستگاری»، «دانی‌و‌من» و... از کارهای تلویزیونی مرتضی احمدی است. وی در انیمیشن «شکرستان» هم صداپیشگی کرده است.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • افسرمهربون IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    2 0
    خدایش بیامرزد روحش شاد وجاودانه باد