محمد مرسی و رئیس تیم وکلای مدافع وی خواهان محاکمه رئیس جمهور کنونی مصر و همچنین رئیس جمهور موقت این کشور شدند.

مرسی و تیم وکلایش خواهان محاکمه سیسی و عدلی منصور شدند
به گزارش  (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، محمد مرسی،‌ رئیس جمهور برکنار شده مصر در اثنای جلسه محاکمه‌اش در دادگاه کیفری شمال قاهره اتهام فرار از زندان «وادی النطرون» در اثنای انقلاب 25 ژانویه 2011 را تکذیب کرد و در اشاره به منصوب شدن عدلی منصور، رئیس جمهور موقت مصر پس از «کودتای نظامی» در این کشور، گفت: عدلی منصور باید به اتهام غصب منصب ریاست جمهوری محاکمه شود.

وی گفت: من به هیچ وجه در دوره ریاست جمهوری‌ام در اقدامات دادگاه «الاسماعیلیه» در شمال شرق قاهره که به بررسی مساله فرار از زندان می‌پرداخت مداخله نکردم و مسئول کمیته انتخاباتی در آن زمان اعلام کرد که آماده است تا شهادت بدهد که بازداشت من طی انقلاب باطل بوده است.

مرسی خاطرنشان کرد: محمد ابراهیم، وزیر کشور کنونی نیز در مصاحبه‌ای تلویزیونی اعلام کرده بود که هیچ گونه مدرکی در اسناد و مدارک وزارت کشور وجود ندارد و بازداشت مرسی را توجیه می‌کند.

مرسی همچنین به اخبار روزنامه‌های «الاخبار» و «الاهرام» و «الجمهوریه» مصر کمی پیش از سقوط دولت حسنی مبارک، دیکتاتور سابق مصر اشاره کرد که در آن زمان محمود وجدی،‌ وزیر کشور دستوری مبنی بر آزادی 34 تن از رهبران گروه اخوان المسلمین را صادر کرده بود به این دلیل که آن‌ها به ناحق بازداشت شده بودند.

همچنین محمد الدماطی، رئیس تیم وکلای مدافع مرسی خواهان محاکمه عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر به اتهام «عدم اجرای قانون اساسی 2012 و تعیین رئیس جمهور موقت شد.

الدماطی همچنین به شدت از رخدادهای 30 ژوئن 2013 انتقاد کرد و آن را انقلابی شکست خورده دانست.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.