سخنران حرم مطهر رضوي گفت: پيامبر گرامي اسلام(ص)، كاملترين مبلغ و جامع‌ترين شخصيت رسالي و الهي هستند.

پيامبر اكرم(ص) جامع‌ترين شخصيت رسالي و الهي است

به گزارش ستاد خبري ويژه برنامه‌هاي دهه پاياني ماه صفر آستان قدس رضوي، حجت الاسلام و المسلمين محمد يعقوب بشوي، در ويژه برنامه‌هاي رحلت رسول گرامي اسلام(ص) در جمع زائران اردو زبان كه در رواق دارالرحمه حرم مطهر رضوي برگزار شد، به موضوع «نقش عظيم پيامبر (ص) در هدايت انسان‌ها» پرداخت و عنوان كرد: پیامبر اسلام (ص) در کنار ابلاغ تعالیم اسلام با تحمل سختی‌ها و مشکلات فراوان به پاسداری از آموزه‌های آن پرداختند و از انحرافات فکری و عملی مسلمین جلوگیری كردند.

وي افزود: رسول گرامي اسلام(ص)، برای صیانت از معارف دین بعد از خویش راهنمائی‌های لازم را ارائه كرده و گاه با عناوین عام مثل«اهل بیت(ع)» و «عترت» و گاه با اسم و مشخصات، جانشینان بعد از خویش را تعیین  كردند و هيچ گاه، جامعه اسلامی را به حال خود رها نكردند.

سخنران حرم مطهر رضوي با اشاره به اينكه، رهبران الهی با تبیین و تفسیر صحیح آیات قرآن و سیره نبوی پاسداران این شریعت الهی بودند و از کج اندیشی‌ها جلوگیری كردند، افزود:  قرآن مجيد نخستین منبع معارف و احکام الهی است  و همه اصول و مبادی هدایت و سعادت بشر در اين كتاب آسماني بیان شده است، ولی در فهم و تفسیر آن باید از سنت پیامبر(ص) و بیان اهل بیت(ع) کمک گرفت.

وي اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) نیازهای علمی حوادث و وقایع زمان خویش را تأمین كردند و دانش‌های لازم برای آیندگان را به امام علی(ع) آموخته و او نیز در اختیار امامان بعدی قرار داد و آنچه از خود اهل بیت (ع) به مقتضای زمان و مکان بیان شده است بیانگر حکم الهی است و به عنوان سنت معصوم(ع) قابل پذیرش است.

اين كارشناس مذهبي تصريح كرد: هدایت انسان‌ها، همواره هدف زندگی انبیاء(ع) و اوليا الهي بود و پیامبر اکرم(ص) به بهترین معنا این هدف را در زندگی خود و خاندانشان دنبال کرد و حتی از ایثار جان خود و عزیزترین فرزندانشان برای رسیدن به این هدف ابایی نداشت.

وي افزود: اخلاق عالی پیامبراسلام(ص) امواج انقلاب مقدس اسلام را نخست در جامعه‌ی عرب و سپس در جهان پدید آورد و درسایه‌ی این رستاخیز عظیم معنوی پراکندگی به یگانگی، خود خواهی به نوع دوستی و مهربانی، تکبر به تواضع و بی پروایی به عفت و پاکدامنی مبدل شد و انسان‌هایی تربیت شدند که همه‌ی آنها همیشه نمونه‌هایی از اخلاق به شمار می‌آیند.

اقامه نماز جماعت، بيان احكام، قرائت قرآن، ادعيه و زيارت حضرت رسول(ص)، مداحي و مسابقه و اهداي جوايز از ديگر برنامه‌هايي بود كه در اين مراسم برگزار شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.