همزمان با بیست و هشتم صفر سالروز رحلت حضرت ختمی مرتبت پیامبر گرامی اسلام (ص) و شهادت سلاله پاک آن حضرت امام حسن مجتبی (ع) مشهد مقدس و از جمله حرم مطهر رضوی مملو از خیل کثیر مشتاقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.

حرم مطهر رضوی مملو از خیل کثیر مشتاقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است

 مشهد مقدس و صحن و سراهای حرم مطهر سلاله پاک امام رضا (ع) حال و هوای خاصی دارد و مملو از خیل کثیر زائران و ارادتمندان ائمه معصومین (ع) است که از نقاط مختلف کشور و برخی کشورهای اسلامی خود را به این شهر رسانده اند تا در رثای مصیبت سالروز رحلت حضرت ختمی مرتبت پیغمبر گرامی اسلام (ص) و سبط اکبرش امام حسن مجتبی (ع) به عزاداری و سینه زنی بپردازند.

شیفتگان اهل بیت معصومین (ع) با چشمانی اشکبار دلهای خود را با پنجره فولاد حرم مطهر رضوی گره زده و در رثای این مصیبت جانکاه بر سر و سینه می زنند و عشق و ارادت خود را به ساحت این بزرگواران نشان می دهند.

معابر منتهی به حرم مطهر حضرت ثامن الججج (ع) مملو از عزاداران و هیاتهای عزاداری زنجیر زنی و سینه زنی است و تعدادی از جوانان شیفته اهل بیت (ع) با برپایی ایستگاههای صلواتی و توزیع نذورات عشق و ارادت خود را به ساحت ائمه معصوم (ع)أ نشان می دهند.

همزمان با دهه آخر صفر و سالروز ارتحال پیامبر اکرم (ص) و شهادت سلاله آن حضرت امام حسن مجتبی و امام رضا علیهماالسلام بیش از هشت هزار هیات عزدارای در مشهد مقدس و حرم مطهر رضوی به عزدارای می پردازند که چهار هزار هیات از سایر نقاط کشور و بقیه مربوط به مشهد است.

ویژه برنامه ها و مراسمی از شب بیست و هشتم صفر با این ایام در حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد که از جمله آنها می توان به آیین اشکباره غم همراه با قرائت زیارت امین الله و مرثیه سرایی و عزدارای و سخنرانی و مداحی سخنرانان و مداحان اهل بیت (ع) در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر اشاره کرد.

ویژه برنامه سالروز روز رحلت نبی گرامی اسلام (ص) و شهادت امام حسن (ع) هم امروز /یکشنبه/ با قرائت زیارت ائمه بقیع آغاز شده که با سخنرانی حجت الاسلام علی نظری منفرد و آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد و مداحی مداحان عصمت و طهارت (ع) قرائت زیارت وارث، بیان احکام، مرثیه سرایی و عزاداری ادامه می یابد.

رواق های شیخ حرعاملی، کوثر، غدیر، طوسی، دارالحجه، دارالمرحمه و مقبره شیخ طبرسی حرم مطهر رضوی برای عزاداری روزانه هیات­های مذهبی در نظر گرفته شده است.

مراسم مشابهی هم به همین مناسبت در مساجد و حسینیه ها و تکایای استان خراسان رضوی و مشهد در حال برگزاری است

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.