مفتی دربار آل‌سعود در تازه‌ترین فتوای خود در باره ازدواج با دختران زیر 15 سال که به سن قانونی نرسیده اند، تاکید کرد که ازدواج با آنان جایز است و مانعی ندارد.

مفتی آل سعود ازدواج با دختران زیر 15 سال را جایز اعلام کرد

به گزارش  قدس آنلاین به نقل از  العالم،  «عبدالعزیز آل شیخ» مفتی کل عربستان اظهار داشت که ازدواج با دختران زیر 15 سال که به سن قانونی نرسیده اند، جایز است و هیچ ایرادی ندارد.

آل شیخ در گفت و گو با روزنامه سعودی الریاض گفت: تاکنون مسأله بررسی این موضوع مطرح نشده است.

این روزنامه به نقل از یک منبع در وزارت دادگستری عربستان گزارش داد که از دو سال پیش وزارت دادگستری عربستان طرحی را برای کمیته دائمی تحقیقات مرکز صدور فتوا در عربستان ارسال کرده و خواسته تا قانونی در زمینه ازدواج با دختران زیر سن قانونی ایجاد کند و شروط عقد را از حضور "عاقد" به لزوم حضور یک "قاضی شرع" تغییر دهد.

در این طرح موضوع اخذ موافقت دختر و مادرش برای ازدواج نیز مطرح شده بود و از ولی دختر خواسته شده بود که بعد از عقد وی، فرصتی برای آمادگی روحی به دختر داده شود.

بر اساس این خبر وزارت دادگستری عربستان در تلاش برای ثبت الکترونیکی سن افراد در زمان ازدواج است تا به این ترتیب آماری از شمار دخترانی را که وادار می شوند پیش از رسیدن به سن قانونی ازدواج کنند، به دست آورد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.