سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی با انتقاد از عدم اقدام جدی اوباما در برابر اقدامات روسیه در اوکراین تاکید کرد که واشنگتن باید از عربستان سعودی به دلیل پایین نگهداشتن قیمت جهانی نفت تشکر کند.

جان‌مک‌کین: باید از عربستان به خاطر پایین آمدن قیمت نفت تشکر کرد
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سناتور جان مک کین آمریکایی، بر لزوم قدردانی از عربستان سعودی به دلیل پایین آمدن قیمت جهانی نفت تاکید کرد.

سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان با تاکید بر عدم اقدام جدید باراک اوباما در قبال تحولات اوکراین و ضعف وی در برابر روسیه، از عربستان سعودی به دلیل پایین نگهداشتن قیمت نفت قدردانی کرد.

جان مک کین با انتقاد از مواضع اوباما در بحران اوکراین و متهم کردن او به «عدم قطعیت و جدیت در قبال روسیه» گفت: هیچ کدام از اقدامات پرزیدنت اوباما نشانی از قدرت و عزم جدی در برابر ولادیمیر پوتین نداشته است. پرزیدنت اوباما و ما باید از سعودیها تشکر کنیم چرا که قیمت هر بشکه نفت را به حدی رسانده‌اند که سبب صدمه زدن به اقتصاد ولادیمیر پوتین شده است».

رقیب سابق اوباما در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۰۸، کره شمالی را به حمله سایبری به سونی متهم کرد و اظهارات اوباما درباره اینکه این اقدام به مثابه «جنگ» نیست، گفت: «حمله سایبری نوع و شکل جدیدی از ابزار جدید جنگی است».

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.