اسماعیل زاده: سرخیو راموس یک بار دیگر در یک مسابقه مهم برای رئال گلزنی کرد تا تیم آنچلوتی با پیروزی مقابل سن لورنسو یک عنوان قهرمانی دیگر بعد از فتح چمپیونزلیگ در لیسبون و سوپرجام اروپا در کاردیف به کلکسیون افتخاراتش اضافه کند.

«رئال» به «میلان» و «بوکا» رسید

راموس در لیسبون نقش مهمی در قهرمانی رئال مقابل اتلتیکو مادرید ایفا کرده بود و اگر گل دیرهنگام تساوی او نبود، رئال هرگز پایش به مراکش هم نمی رسید. او در جام باشگاههای جهان بار دیگر سرنوشت ساز ظاهر شد. هم در برابر کروز آزول و هم مقابل سن لورنسو سرخیو راموس زننده گل اول رئال روی پاس های ارسالی تونی کروس بود.

رئال با این قهرمانی به رکورد چهار جام قهرمانی میلان در این رقابتها دست یافت که دو عنوان قهرمانی روسونری مربوط به جام بین قاره ای و دو عنوان به جام باشگاههای جهان بود.  رئال در جام بین قاره ای سه بار قهرمان شده بود و در مراکش برای اولین بار در جام باشگاههای جهان پیروز شد. این هجدهمین عنوان قهرمانی رئال در رقابتهای بین المللی بوده که با رکورد میلان و بوکاجونیورس برابری می کند.

اولین قهرمانی رئال در جام بین قاره ای در سال 1960 مقابل پنیارول بود. دومین قهرمانی در سال 1998 برابر واسکودگاما و سومین قهرمانی هم در سال 2002 مقابل اولیمپیا حاصل شد. میلان هم چهار عنوان قهرمانی اش را در سالهای 1969، 1989، 1990 و 2007 کسب کرده بود. کارلو آنچلوتی مربی ایتالیایی رئال مادرید بعد از این پیروزی در مورد اینکه اولین مربی در 112 سال تاریخ باشگاه رئال مادرید است که در یک سال خورشیدی 4 جام قهرمانی برای این تیم کسب کرده گفت:” به خودم افتخار می کنم و خوشحالم. برای اینکه در تیمی بزرگ با بازیکنان فوق العاده هستم. فکرمی کنم که در حال حاضر بهترین تیم دنیا هستیم و باید به این روند ادامه دهیم.  پیشتر گفته بودم که در سال 2014 یک سال فراموش نشدنی بوده و حالا امکان پیشروی و ادامه دادن را داریم. تیمی مقتدر داریم و باید کاری کنیم که این پیروزی ها ادامه یابند.”

رئال از سال 2002 تاکنون نتوانسته بود در یک رقابت بین المللی قهرمان شود ولی با ورود آنچلوتی به این تیم در هفت ماه 3 جام قهرمانی بین المللی از راه رسیدند.” این تجربه فوق العاده ای است. همواره در مورد بازیکنان تیم حرف زده می شود ولی در پشت این بازیکنان باشگاه و خانواده بزرگ تری است که برای یک هدف روشن که قهرمانی است، کار می کنند. کلید اصلی این سال موفق قهرمانی در جام حذفی مقابل بارسلونا در والنسیا بود. آن پیروزی به ما قدرت و اعتماد به نفس لازم برای قهرمانی در چمپیونزلیگ و دیگر جامهای قهرمانی را داد. همه چیز آنجا شروع شد. وقتی درابتدای این فصل دو بازی پشت سرهم را واگذار کردیم، فهمیدیم که باید خیلی زود شیوه بازی خود را تغییر دهیم و از همان جا پیروزی های ما شروع شدند.”

 رئال 22 پیروزی پیاپی در این مدت کسب کرده و بازی بعدی این تیم روز 4 ژانویه در والنسیا خواهد بود.” آنچلوتی بعد از اینکه مادرید را تسخیر کرد، حالا با رئال بر بام فوتبال جهان تکیه زده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.