همزمان با دهه‌ی آخر صفر، دربانان بارگاه منور رضوی در دو بخش از جاده‌ سرخس به پیشواز زائرانی رفتند که با پای پیاده به زیارت مشهدالرضا(ع) آمدند.

استقبال دربانان بارگاه رضوی از زائران پیاده

به گزارش ستاد خبری ویژه برنامه‌های دهه‌ آخر صفر آستان قدس رضوی، معاون اماکن متبرکه و امور زائرین آستان قدس رضوی ضمن بیان اینکه در ایام پایانی صفر امسال 35 ایستگاه برای پذیرایی صلواتی از زائران پیاده‌ی بارگاه منور رضوی در نظر گرفته شده، افزود: این ایستگاه‌ها شامل 12 ایستگاه برون‌شهری، 20 ایستگاه درون‌شهری بوده و 3 واحد خدمات فنی نیز برای تجهیز روزانه و پشتیبانی‌های فنی به‌صورت سیار دایر شده‌اند.

وی عنوان کرد: بیش از 500 دربان از دربانان بارگاه منور رضوی از 27 آذرماه در دو ایستگاه‌ «میقات‌الرضا(ع)» مستقر در کیلومتر 40 جاده‌ سرخس و همچنین پنج کیلومتر پس از آبروان به زائران پیاده‌ حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) خدمت‌رسانی می‌کنند.

به‌گفته‌ ممتاز، طی چهار روز استقرار این ایستگاه‌ها بیش از 17 هزار و 500 وعده‌ غذایی شامل صبحانه، ناهار و شام بین زائران توزیع شده و همچنین تمهیدات اسکان آسوده‌ حدود سه هزار و 300 نفر پیش‌بینی شده و علاوه بر این خدمات، زائرانی که در طی مسیر با مشکلات درمانی مواجه شده باشند، می‌توانند مشکل خود را با گروه‌های پزشکی مستقر در این ایستگاه‌ها در میان بگذارند.

ممتاز تصریح کرد: در مجموع یکصد هزار مترمربع زمین و 25 هزار متر مربع فضای سرپوشیده برای اسکان و پذیرایی از حدود یک‌صدهزار زائر پیاده توسط خدمه و خدمتگزاران حرم مطهر رضوی در این ایام آماده می‌شود.

وی گفت: حدود 300 هزار وعده‌ غذایی شامل صبحانه، ناهار، شام و میان وعده‌ غذایی نیز از سوی خدمتگزاران برای زائران حرم مطهر ثامن‌الحجج(ع) تدارک دیده شده است.

وی با اشاره به توزیع تصادفی بن غذای متبرک مهمانسرای حضرت بین زائران پیاده در مسیرهای مربوطه بیان کرد: ارائه‌ خدمات اسکان، بهداشت و درمان، تحویل بسته‌های فرهنگی، برگزاری مراسم فرهنگی شامل نماز جماعت، سخنرانی، مراسم عزاداری و نیز تأمین نیازمندی‌های ضروری زائران از دیگر برنامه‌های این ایستگاه‌ها به شمار می‌رود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.