تربت‌جام و رشتخوار- خبرنگاران قدس: مراسم افتتاحیه دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام با حضور وزیر بهداشت برگزار شد.

 علت تعطیلی 17 بیمارستان در سطح کشور

دکتر هاشمی در این مراسم اظهار داشت: حوزه بهداشت از اولویتهای دولت در راستای خدمات‌رسانی به مردم است و همه گروه‌های پزشکی در جهت رضایتمندی مردم باید تلاش کنند.

وی با اشاره به وضعیت حوزه درمان و بهداشت تربت‌جام خاطرنشان کرد: به حوزه بهداشت و درمان این شهرستان نگاه ویژه‌ای صورت خواهد پذیرفت و به دلیل همجواری این شهرستان با کشورهای ترکمنستان و افغانستان باید گروه‌های پزشکی بیشتری در این نقطه استقرار یابند، هر چند افتتاح دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام در آینده می‌تواند گامهای مثبتی در جهت توسعه تربت‌جام انجام دهد و در حقیقت استانهای کشور وامدار شهرستانهایی مرزی همچون تربت‌جام هستند.

*رفع مشکلات بیمارستان شهرستان رشتخوار

خبر دیگری حاکی است وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از بیمارستان 32 تختخوابی شهرستان رشتخوار بازدید کرد.

قاضی زاده هاشمی، در حاشیه بازدید از تنها بیمارستان 32 تختخوابی شهرستان رشتخوار،گفت: هم اکنون 17 بیمارستان در سطح کشور به خاطر نبود نیرو، تجهیزات و ردیف اعتباری تعطیل و بدون استفاده مانده است.

وی افزود: هر چند احداث بیمارستان های زیر 50 تخت در هیچ جای کشور به صلاح نیست ولی تلاش می شود با کمک مجلس شورای اسلامی و دولت برای تجهیز، تامین نیرو و ردیف اعتباری این بیمارستان ها اقداماتی انجام گیرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: هم اکنون در سراسر کشور 35 بیمارستان نیمه تمام وجود دارد که باید با کمک دولت و بخش خصوصی، تکمیل و مورد بهره برداری قرار گیرند.

قاضی زاده هاشمی بر رفع مشکلات بیمارستان رشتخوار در تامین نیرو ، تجهیز و گرفتن مجوز فعالیت تاکید کرد و برای تجهیز بخش زایمان و درمانگاه شهر جنگل به ویژه تامین آمبولانس قول مساعد داد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.