قدس آنلاين- مريم سادات كاظمي: بررسي ها نشان مي دهد كه پسرها بسيار كمتر و با كيفيت پايين تري نسبت به دخترها مطالعه مي كند. اين در حالي است كه موفقيت و نمرات تحصيلي كاملا با اين مسئله ارتباط دارد. اما چطور مي توان آنها را به كتاب خواندن تشويق كرد؟

چطور پسربچه ها را به مطالعه علاقمند كنيم؟

تشويق پدران در قصه تعريف كردن

به گزارش سرويس بهداشت و سلامت قدس آنلاين؛ در اغلب اوقات يك خانم؛ مامان، پرستار يا مربي مهد  براي كودك قصه تعريف مي كند و كتاب مي خواند. در اين صورت كودك كتاب خواندن را صرفا فعاليتي زنانه مي شناسد. اين در حالي است كه اگر او پسر باشد، تمايل دارد كه مانند ديگر مردان رفتار كند و عدم مطالعه را نيز جز همين رويه مي داند. اگر پدر هر شب براي او كتاب بخواند، علاقه به اين فعاليت در وجود پسر بچه تقويت مي شود. توجه پدر در اين زمينه بهترين مدل خواهد بود.

تعريف قصه هايي با شخصيت ملموس

پسرها نسبت به دخترها علاقه كمتري به خيال پردازي و تخيل دارند. آنها دوست دارند با شخصيت هاي فني و ماهر آشنا شوند و داستان هايي كه آموزش ساخت خانه درختي، مبارزه و... را بيان مي كند، بسيار جذاب خواهد بود. البته كتاب خواندن نبايد تنها تعريف صرف داستان باشد و هدف آن بسيار مهم است زيرا فعاليتي است كه مي تواند در خدمت همه جنبه هاي زندگي باشد و مستندات، شيوه كار، خبرهاي كوچك و اطلاعات روزمره را آموزش دهد.

هديه كتاب هاي مورد علاقه

در واقع، پسرها هميشه انتخاب يكساني براي مطالعه ندارند و بخش كمي از كتاب ها به اين مسئله توجه دارند. به علاوه، معلمان و والدين معمولا به جاي كتاب هاي مورد علاقه پسرها، كتاب هايي كه به نظر بهتر و مفيدتر است را پيشنهاد مي كنند. اين روش اشتباهي است زيرا پسرها را از مطالعه دورتر مي كند.

بگذاريد از كتاب هاي مورد علاقه لذت ببرد!

اگر پسر شما فقط به كتاب هاي داستان، قصه قهرمانان و يا ادبيات علاقه زيادي دارد، او را تشويق نماييد و از روش هاي سركوبگرانه استفاده نكنيد. جدا كردن او از اين علاقه بي فايده است بلكه بايد اين كار تجربه لذت و علاقه است. پس از زماني كه به بخشي از اين نياز پاسخ داده شد، بسيار راحت تر به سمت كتاب هاي ديگر علاقمند مي شود تا اينكه او را ناگهان از اين علاقه جدا كنيد.

منبع:www.Esante.fr 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.