قدس آنلاین:مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خراسان شمالی گفت: افزون بر 230 دستگاه اتوبوس، برای بازگرداندن عزادارانی که برای شرکت در آیین شهادت علی بن موسی الرضا(ع) عازم مشهد شده اند، ساماندهی شده اند

230 دستگاه اتوبوس برای بازگرداندن عزاداران خراسان شمالی از مشهد ساماندهی شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد،  سبحانی گفت: 176 دستگاه اتوبوس از ناوگان عمومی داخل استانی و مابقی از سایر استان ها از طریق شرکت های تعاونی مسافربری بجنورد تامین شده است.

وی اضافه کرد: براساس پیش بینی حدود 23 هزار نفر از استان خراسان شمالی برای شرکت در آیین سوگواری آخر ماه صفر عازم مشهدالرضا(ع) شده اند که به نسبت سال قبل آمار عزاداران اعزامی 20 درصد رشد داشته است.

به گفته وی با هماهنگی هیاتهای مذهبی با شرکت های تعاونی مسافربری استان خراسان شمالی، کار بازگرداندن عزاداران از مشهد از عصر روز سه شنبه دوم دی ماه شروع می شود.

وی افزود: در صورت افزایش آمار عزاداران استان در مشهد مقدس، مشکلی برای بازگرداندن آنان به استان خراسان شمالی وجود نداشته و هماهنگی ها انجام شده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان خراسان شمالی مهمترین مشکل را در انتقال مسافران عزادار استان از مشهد عدم هماهنگی آنها با شرکت های مسافربری دانست.

سبحانی افزود: اکثر هیات های مذهبی برای انتقال عزاداران به مشهد مقدس و بازگرداندنشان به استان خراسان شمالی هماهنگی لازم را با شرکت های تعاونی مسافربری داشته و مابقی نیز در صورت امکان برای تسهیل در انتقال با این شرکت ها هماهنگی کنند.

استان خراسان شمالی دارای یکهزار هیات مذهبی است و همه ساله در آستانه سالروز شهادت امام رضا(ع) حدود 20 هزار نفر در قالب هیات های مذهبی به مشهدالرضا (ع) اعزام می شوند.

در این استان 176 دستگاه اتوبوس در مالکیت شرکت های تعاونی مسافربری قرار دارد که در هشت ماهه امسال حدود دو میلیون مسافر از طریق ناوگان اتوبوسی جابه جا شده اند.

انتهای خبر/.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.