رئیس شورای تحول علوم انسانی گفت: ۱۵ رشته علوم انسانی از سوی شورا در اولویت قرار گرفته تا تحول علوم انسانی از این رشته‌ها آغاز شود.

۱۵ رشته دارای اولویت تحول علوم انسانی اعلام شد + اسامی رشته‌ها

غلامعلی حدادعادل در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، پیرامون اقدامات صورت گرفته از سوی شورای تحول علوم انسانی اظهار داشت: 15رشته علوم انسانی از سوی شورا در اولویت قرار گرفته تا تحول علوم انسانی از این رشته‌ها آغاز شود.

رئیس شورای تحول علوم انسانی تصریح کرد: علوم اجتماعی، روانشناسی، علوم اقتصادی، علوم تربیتی، مدیریت، علوم تاریخی، فلسفه دین، معماری و شهرسازی، هنر، فلسفه، فرهنگ و ارتباطات و رسانه، زبان های خارجی، حقوق، مطالعات زنان و علوم سیاسی 15 رشته‌ای است که در اولویت تحول قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه تحول در تمام مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برنامه ریزی شده است، عنوان کرد: غیر از 15 رشته، کارگروهی نیز پیوند آموزش و پرورش را با رشته‌های علوم انسانی در دانشگاه‌ها دنبال می‌کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: کارگروه‌هایی که در 15 رشته در دست تحول تشکیل شده برنامه‌های تحول یافته خودشان را از حیث آموزشی و درسی تهیه کرده و به شورای تحول عرضه می‌کنند‌؛ پس از نقد و نظارت به تصویب می‌رسد و به وزارت علوم ابلاغ می‌شود.

حدادعادل با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 20 برنامه درسی در شورای تحول علوم انسانی به تصویب رسیده و برنامه‌های دیگری نیز آماده بررسی است، افزود: تالیف کتاب بر اساس سرفصل‌های تعیین شده از دیگر گام‌های شورای تحول علوم انسانی است که ظرف سال‌های آینده کتب جدید با محتوای مناسب با همکاری حوزه و دانشگاه عرضه می شود.

به گفته وی، تحول علوم انسانی حول 4 محور اسلامی‌سازی، بومی‌سازی، کارآمدی و روزآمدی در شورای تحول علوم انسانی دنبال می‌شود.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.