نماینده ایران در سازمان ملل با بیان اینکه گروه‌های تروریستی همچون بوکوحرام و النصره هیچ نسبتی با اسلام ندارند،گفت:این گروهها امروزه بصورت هیولایی در آمده‌اند که ایجاد کنندگان خود را نیز تهدید می‌کنند.

دهقانی: گروههای تروریستی، ایجادکنندگان خود را هم تهدید می‌کنند

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین دهقانی طی سخنرانی در جلسه شورای امنیت سازمان ملل درباره بررسی وضعیت تروریسم و جرائم فرامرزی، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری که همواره آماج حملات تروریستی بوده است، پدیده شوم تروریسم در کلیه اشکال آن از جمله تروریسم دولتی را محکوم می‌کند.

وی با تاکید بر این موضوع که «هیچ چیز استفاده از ترور علیه انسان‌های بیگناه را توجیه نمی‌کند» افزود: لازم است که جامعه بین‌المللی به ریشه‌های تروریسم و زمینه‌های ایجاد آن نیز توجه لازم مبذول دارد. ولی بر خلاف آن شاهدیم که متاسفانه برخی می‌کوشند که از گروه‌های تروریستی در جهت پیشبرد منافع کوته‌بینانه خود سود برند و از تروریسم استفاده ابزاری کنند.

وی افزود : جامعه بین‌المللی باید تلاش‌های خود را در جهت نیل به یک تعریف اجماعی از تروریسم و تدوین کنوانسیون جامع بین المللی برای مقابله با تروریسم تقویت کند؛ زیرا امروزه تروریسم در منطقه ما در شکل گروه‌های تکفیری و با اقدامات وحشیانه و خشونت‌بار تجسم یافته است. گروه‌های تروریستی همچون القاعده، بوکوحرام و جبهه النصره و امثال این‌ها هیچ نسبتی با اسلام ندارند و با حمایتی که در اختیارشان قرار گرفته رشد کرده‌اند و امروزه بصورت هیولایی در آمده‌اند که ایجاد کنندگان خود را نیز تهدید می‌کنند. نخستین قدم موثر برای مبارزه با این پدیده شوم قطع کمک ها و حمایت های مالی و معنوی از این گروه‌های تروریستی است.

سفیر ایران در سازمان ملل افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره در مبارزه با تروریزم جدی و ثابت قدم بوده است و در ماه‌های اخیر نیز تمام تلاش خود را بکار بسته تا مرزهای خود را به روی این نیروها بسته نگهدارد. ما مسئولیت خود را در مبارزه با تروریزم بخوبی ایفا کرده‌ایم و از سایر اعضا جامعه بین‌المللی نیز می‌خواهیم که به همین شیوه عمل کنند.

وی همچنین در پاسخ به اتهامات نماینده رژیم صهیونیستی در همین نشست که کشورمان را بخاطر حمایت از حزب‌الله و حماس حامی تروریسم خواند، اظهار کرد: این اتهامات از سوی رژیمی مطرح می‌شود که پیشینه‌ای گسترده و طولانی در استفاده از تروریسم دولتی برای پیشبرد اهداف سیاسی دارد. رژیمی که توسط گروه‌های تروریستی ایجاد شده و در طول عمر خود هرگز دست از شیوه‌های تروریستی، کشتار مردم بی‌گناه و اشغالگری دست برنداشته و این اقدامات بصورت دلیل وجودی آن رژیم درآمده است بگونه‌ای که همین سیاست‌های جنایتکارانه فضای مناسب برای فعالیت‌های گروه‌های تروریستی مانند داعش و القاعده و جبهه النصره را در منطقه ایجاد کرده است.

وی اظهار کرد: حزب‌الله بخشی از ساختار سیاسی دولت لبنان است و اعضا آن در دولت و مجلس لبنان حضور دارند و این اتهامات هرگز نخواهد توانست چهره و نقش مهم آن را در جبهه مقاومت علیه اشغالگری رژیم صهیونیستی خدشه‌دار کند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.