قدس آنلاین _ هنگامه طاهری_ نصرالله پژمانفر: 25 میلیارد تومان بودجه زیارت برای سه تا شهر زیارتی مشهد, قم و شیراز در نظر گرفته شده در حالیکه این مبلغ تامین کننده نیاز سالی 200 میلیارد تومان برای این منظور نیست.

بودجه زیارت عملا دارد به دست فراموشی سپرده می شود

نمایندهٔ دورهٔ نهم مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از حوزهٔ انتخابیهٔ مشهد و کلات در استان خراسان رضوی ضمن اظهار مطلب فوق به خبرنگارما گفت: همانطور کا ما انتظار نداریم حقوق سایر استانهای دیگر به سمت خراسان رضوی سرازیر شود, اتظار داریم خدماتی که باید صرف استان ما بشود به سمت این استان جذب گردد.

پژمانفر همچنین اظهار داشت: متاسفانه مسوولان متوجه واقعیتهای بهداشتی شهر مشهد با توجه به خیل زائران و جمعیت شهر مشهد نیستند. چنانکه تلاش ما در خصوص اصلاح بودجه 94 هم تا کنون به نتیجه نرسیده.

او ضمن اشاره به قطب بهداشتی درمانی مشهد به اضافه قطب معنوی آن خاطر نشان کرد: زائرانی که به قصد زیارت وارد شهر مشهد می شوند بخشی از خدمات شهر مشهد از جمله خدمات درمانی را به خود اختصاص می دهند. کما این که همیشه مشهد پذیرای بیمارانی از استانهای سیستان و بلوچستان , خراسان شمالی و جنوبی و گلستان و حتی گیلان و مازندران بوده است در حالیکه ما در این شهر به ازای هر 245 نفر یک کادر بهداشتی- درمانی داریم و این در حالی است که در کل ایران به ازای هر 205 نفر یک کادر- بهداشتی درمانی وجود دارد.

وی با تاکید بر عقب افتادگیهای خراسان رضوی نسبت به سایر استانها یادآور شد: انتظار داشتیم پس از سفر دولت به خراسان رضوی حد اقل مسوولان به وعده های خود جامه عمل می پوشاندند در حالیکه آنها به از قلم افتادن بودجه زیارت در بودجه 94 اذعان می کنند!

او ضمن اظهار امیدواری این اصل در بودجه سال آینده, ازعدم پیش بینی بودجه برای مهاجران خارجی نیز گله کرد و گفت: علی رغم وعده های دولت جهت اختصاص بودجه برای مهاجران خارجی , تا کنون چیزی بابت این موضوع پیش بینی نشده اما ما امیدداریم طی رایزنیها بتوانیم در این زمینه به راهکارهایی که دولت پیش پای ما می گذارد دست یابیم.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.