قدس آنلاین -رقیه توسلی :آقاجان دوباره از فاصله های بی نهایت عبور می کنیم و مشرف به گنبد و گلدسته تان می ایستیم و سلام می دهیم . دوباره رو به آستان رئوف تان ، حاجت روا می شویم و قلب زائر و شوریده مان را به دستان اعتنای شما می سپاریم .

عمریست عشق به پای بوسی نام تان لشکر می کشد

می آییم تا دوباره در این ملک پُرمهر ، ناله ها از خاطرمان پاک شوند . می آییم تا کوله بار دردها و عقده ها دیگر روی دوشمان سنگینی نکنند و بیرون از این سرا ، جایی گم شوند .

باز به نشانی این کوی روشن می آییم تا سرمست عطر زیارت شویم و سرمست عطر گلاب و بیداری رویاهایمان . تا سنگ های مرمر صحن این خانه ، که خوب می دانند چگونه دل و دیده از جان گام هایمان بربایند .

غریب شهید طوس ! امروز در بهشت رواق ها و صحن ها و در همهمه پنجره فولادتان غوغائیست . امروز که آسمان لابه لای اشک های رهروان تان هزار تکه می شود و ابرهای نالان مثل حبه حبه ی روسیاه انگورها درهم فشرده می گردند . امروز که امامی عابد از ملک غریب خراسان ، بار کوچ می بندد و انگورها ، خون گریه می کنند .

اندوهگین و شتابان می آییم و به کبوتران بی رمق مشهدالرضا زل می زنیم و به خادمانی که در جمع و عزلت اند و به انگورهایی که هنوز نمی دانند با دنیا چه کرده اند !؟

امروز با نفس های سوزان و پُرآتش می آییم... از تاریخ آن مدینه ای که صبورانه روزگاری از آن گذشتید و به دیار خراسان بندگی رهسپار شدید . از عاشقانه هایی که عمری بر غریبانه های امامت تان گذشت . از دربار مأمونی که هنوز ، شوکران انگورهایش قلب تاریخ را تکه تکه می کند .

ای هشتمین فروغ هستی ! در اندیشه زائران تان غوغائیست... در سقاخانه و مسجد و رواق و ضریح تان... ، امروز جان عاشقان مشهدتان در تب می سوزد و محبان تان در « یا رضا » های پُراندوه سر بر در و دیوار غم می کوبند .

دنیا امروز حال غریبی دارد... انگار سراسیمه و مدام ، عشق  به پای بوسی نام تان لشکر می کشد. انگار زهر ظلم در رگ های حیات جاری ساخته اند که نوشدارویش ، گریستن بسیار در شفاخانه ضریح تان است .

پُرعطا و شفا و بخشش ! ای معین الضعفا ! دوباره از فاصله های بی نهایت به سوی قبله شما می آییم تا سر بسپاریم بر درگاه کریمانه تان . تا دوباره عاشقی کنیم و در گوش انگورهای جهان مرثیه بخوانیم و از رنجنامه ای بگوییم که تا پایان دنیا ، هرگوشه ای اشکبار و محزون خوانده می شود .

از خاموشی می گریزیم و هرگز تاب نمی آوریم ندیدن تان را . شهادت ضامن رئوف زمین را تاب نمی آوریم .

همصدا با ابرهایی که در چشمان عالم خانه کرده اند و همراه با بغض هایی که امروز بر درکوب جان هر عاشقی می کوبند و پریشان سلام می کنند ، می آییم . امروز را به محفل اندوه اهل دل می آییم . به بهشتی که صدای نوحه از آن بلند است .

غمخوار دنیا ! امروز را با کبوتران و خادمان و زائران دلشکسته در صفی مشرف به مرقدتان می ایستیم و گوش به شور و نوایی می سپاریم که در روحمان ، فغان و فریاد به پاکرده است ...

می ایستیم و روبه گنبد مطهر آفتاب ، زیارت نامه عشق می خوانیم و با تضرع « السلام علیک یا علی بن موسی الرضا » سر می دهیم ...

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.