در ادامه شکست‌‌های گروه تروریستی تکفیری «داعش» در جبهه‌ عملیاتی «دیرالزور» در شرق سوریه و فرار عناصر تکفیری داعشی از میدان، هم اکنون این ناکامی‌ها و شکست‌ها و فرار تروریست‌های داعشی به جبهه عملیاتی «عین العرب» نیز سرایت کرده است.

فرار عناصر داعش از جبهه عملیاتی «دیرالزور» به «عین العرب» کشیده شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، امروز (چهارشنبه) 99 روز است که شهر کردنشین «عین العرب»، واقع در ریف شمالی حلب در برابر حملات سرسختانه گروه تروریستی تکفیری «داعش» ایستادگی و مقاومت کرده است.

رهاورد 99 روز حمله داعش به این شهر مرزی عین العرب علاوه بر شکست و ناکامی، فرار عناصر مسلح تکفیری‌اش از میدان‌های نبرد نیز بوده است.

براساس گزارش‌های رسیده، امروز 16 نفر از عناصر تکفیری این گروه ضمن جدایی از آن، تلاش کردند با تغییر چهره از جمله اصلاح محاسن خود از مرزهای عین العرب وارد خاک ترکیه شوند که توسط نیروهای مرزی ترکیه بازداشت شدند.

به نظر می‌رسد، فرار از جبهه‌های عملیاتی در میان عناصر تکفیری داعش اندک اندک درحال تبدیل شدن به یک اپیدمی است، چراکه پیشتر این تروریست‌‌های این گروه از جبهه عملیاتی «دیر الزور» در شرق سوریه نیز فرار کرده بودند، جایی که داعش طی هفته‌های گذشته تصمیم داشت، در عملیاتی گسترده فرودگاه نظامی دیر الزور را تصرف کند، اما صخره سخت سرهنگ «عصام زهر الدین» مواجه شد و با برجا گذاشتن صدها کشته و زخمی و فرار صدها نفر از تروریست‌های تکفیری‌اش از میدان‌های رویارویی با ارتش سوریه، مجبور به عقب نشینی شد.

فرار عناصر تکفیری داعش از میدان رویارویی‌ها با ارتش سوریه اطراف فرودگاه نظامی دیر الزور این گروه را واداشت تا 100 نفر از این عناصر فراری را در شهر «رقه»، واقع در شمال سوریه و به عنوان مهمترین کانون تمرکز و فعالیت داعش در سوریه در ملاء عام بصورت جمعی اعدام کند.

اما از دیگر تحولات میدانی عین العرب گزارش شده است که مبارزان کُرد این شهر در جریان درگیری‌های امروز خود با عناصر داعش شماری از آنها از جمله «ابو معصب الرمالی»، سعودی الاصل که سرکرده عملیات نظامی این گروه تکفیری در عین العرب شمرده می‌شد، را به هلاکت برسانند.

از سوی دیگر محورهای جنوبی و شرقی عین العرب به ویژه کوی‌های قرار گرفته بین مرکز فرهنگی و مدرسه «یرموک» عین العرب نیز شاهد درگیری‌های شدید بین مبارزان کُرد با تکفیری‌های داعشی بود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.