تحلیلگر اندیشکده سلطنتی بریتانیا با اشاره به رخدادهای هسته‌ای پیشرو در سال 2015 میلادی، گفت در صورتی که کنگره آمریکا تحریم‌های تازه‌ای علیه ایران تصویب کند، مذاکرات هسته‌ای بسیار دشوار می‌شود.

تحریم تازه علیه ایران، مذاکرات هسته‌ای را بسیار دشوار می‌کند
به گزارش  خبرگزاری فارس، «آندرا برگر» محقق اندیشکده سلطنتی بریتانیا (RUSI) با اشاره به اظهارات نمایندگان کنگره آمریکا مبنی بر احتمال اعمال تحریم‌های تازه علیه ایران، گفت چنین اقدامی مذاکرات هسته‌ای با تهران را با دشواری مواجه می‌کند.

خانم برگر که در رابطه با رخدادهای هسته‌ای سال آینده میلادی صحبت می‌کرد، با اشاره به توافق ایران و گروه موسوم به 1+5 برای تمدید مذاکرات هسته‌ای تا نهم تیر ماه سال آینده (پایان ژوئن 2015)، گفت: «با این وجود، این احتمال وجود دارد که جمهوری‌خواهان در کنگره، برای تصویب تحریم‌های تازه علیه ایران فشار آورند، که واقعا این کار مذاکرات را بسیار دشوار می‌کند.»

وی در ادامه به نشست بازنگری پیمان منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای (NPT) که قرار است در ماه می 2015 برگزار شود، اشاره کرد و گفت مذاکرات هسته‌ای با ایران، «حائز اهمیت است»، چراکه می‌تواند بر این کنفرانس، اثر بگذارد.

تازه‌ترین دور از مذاکرات هسته‌ای ایران و شش کشور، هفته گذشته در حالی در شهر ژنو سوئیس برگزار شد، که طرفین بر اساس توافق موقتی که سال گذشته، تحت عنوان برنامه اقدام مشترک، در همین شهر به دست آمده بود، باید تا روز سوم آذر به توافق نهایی دست می‌یافتند. با این وجود، پابرجا بودن اختلافات موجب شد تا مذاکرات برای هفت ماه دیگر، تمدید شود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سام IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
    0 0
    الکی مطلب ننویسید تحریم بشه گرونی هست تحریم نشه گرونی بازم هست چه فرقی میکنه برادرمن
  • ناصر IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
    0 0
    اگر اين تحريم ها به جاى برداشتن ، گذاشته شود شك نكنيد با وضعيت فعلى دلار به مرز ٥٠٠٠ تومان مى رسه
  • تاب IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
    0 0
    تحريم افريقا 53 سال طول كشيد و تحريم عراق 21 سال . ما سرسري خودمان را داديم بدست تحريم و كاغذ پاره ها دارند ما را به نان شب محتاج مي كنند . با صبوري بعد از 23 ديگر تحريم برداشته مي شود بشرطي كه ما باز اتم اتم نكنيم . نان نان بكنيم بهتره
  • نادر IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
    0 0
    با سلام و خدا قوت خدمت تیم مذاکره کننده هسته ای بویژه جناب آقای دکتر ظریف وزیر محترم امور خارجه ما اگر بتوانیم بیانات مقام معظم رهبری را که چندین و چند سال است که فرمایش می کنند اقتصاد را از نفت جدا کنید و زیاد به درآمدهای نفتی اتکا ننمائید پیاده می کردیم الان اینقدر در فکر توافق هسته ای با یک عده از سران کشورهای مستکبر از خدا بی خبر نبودیم باز هم به هر حال توکل ما بر خداوند متعال می باشد