قائم مقام وزیر صنعت،معدن و تجارت در امور تجارت گفت:نظارت داریم تا به هیچ وجه آردهای یارانه ای به سمت آزاد پزها نروند.


آردهای یارانه‌ای به سمت آزاد پزها نمی‌روند
به گزارش  قدس آنلاین به نقل از ایسنا، مجتبی خسرو تاج در بازدید از شرکت فرآوری و ساخت قطعات خودرو که در شهر صنعتی رشت فعال است، با اشاره به اینکه بهای دولت از خرید گندم رقمی نزدیک به هزار و 150 تومان هر کیلو از سیلوها خریداری می‌شود،گفت:در مصوبه دولت به صراحت آمده است قیمت فروش تحویلی گندم به کارخانجات آرد 665تومان باشد.

وی اضافه کرد:مقرر شده است برخی از واحدهای نانوایی در کشور یارانه‌ای و بخشی دیگر به صورت آزاد پز فعال باشند و نظارت داریم تا به هیچ وجه آردهای یارانه‌ای به سمت آزاد پزها نروند.

وی گفت:همه آردهای خارج از شبکه کنترل می شود تا فسادی در این زمینه پیش نیاید.

خسرو تاج در ادامه در خصوص توسعه تجارت خارجی ایران با سایر کشورها تصریح کرد:متاسفانه تولید ناخالص داخلی در کشور از تجارت خارجی کم تاثیر می گیرد و لازم است در این حوزه به جراحی بپردازیم که البته اقداماتی بسیاری انجام شده است.

قائم مقام وزیر صنعت،معدن و تجارت در امور تجارت خاطر نشان کرد: برای وارد شدن تولیدات واحدهای صنعتی کشور به عرصه های بین المللی باید آماده باشیم تا قدرت رقابتی واحد ها را بالا ببریم.

وی بر مشخص شدن صنایع پیش برنده توسعه در استان گیلان تاکید کرد و گفت:بر اساس طرح آمایش ملی باید ظرفیت های گیلان تعریف، سامان دهی و اجرایی شوند.

خسروتاج از صادرات 41 میلیارد ریالی کشور در سال گذشته خبر داد و گفت: این صادرات به غیر نفت خام بوده است.

وی افزود:در حوزه پارس جنوبی نیز وزارت نفت برنامه‌ریزی کرده است تا در صادرات میعانات گازی در راستای اهداف کمی حرکت کنیم.

خسرو تاج خاطر نشان کرد: گیلان می تواند در توسعه صادرات به کشورهایی مانند روسیه موثر عمل کند و ما برای قوی تر شدن این امر آمادگی کامل داریم.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نامی IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
    0 0
    چطور به کیسه آردها جی پی اس وصل می کنید؟!
  • جواد IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۵
    0 0
    مطمعن هستم چاپ نمی شه ولی به همون عده ی قلیل راپورت می دم که بدانند آردهای یارانه ای 40 درصدش در منطقه ی برخوار اصفهان به سمت آزادپزها می ره!!