رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس٬ از ارسال نامه‌ای از سوی فراکسیون متبوعش به رئیس جمهور برای تسریع در ارسال لایحه رتبه بندی معلمان خبر داد.

متن نامه فراکسیون فرهنگیان مجلس به رئیس جمهور/ضرورت تسریع در ارسال لایحه رتبه بندی معلمان به مجلس

سیدحسین نقوی ‌حسینی در گفت وگو با  خانه ملت٬ از ارسال نامه‌ای از سوی فراکسیون فرهنگیان مجلس به رئیس جمهور برای تسریع در ارسال لایحه رتبه بندی معلمان خبر داد و گفت: بررسی وضعیت معلمان و ارتقاء علمی و حرفه ای آنها نیازمند تسریع در ارسال لایحه مذکور به مجلس است.

متن نامه این نماینده به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر روحانی

رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام؛

همانگونه که مستحضرید خانواده بزرگ فرهنگیان کشور منتظر تحولی عمیق از سوی دولت در ارتقا شأن و جایگاه معلم، تغییر جدی در شرایط معنوی و حقوق مادی معلمان و زمینه ساز ارتقاء علمی و حرفه ای آنهاست. حضرتعالی مستحضرید که «معلمی» یک رسالت برخوردار از شأن علمی ـ آموزشی و فرهنگی است و نمی توان معلم را شاغل و معلمی را شغل نامید و در ردیف کارمندان دولت قرار داد.

فراکسیون فرهنگیان معتقد است «طرح رتبه بندی معلمان» بهترین راه برای دستیابی به اهداف فوق است. رتبه بندی معلمان می تواند شأن معلم را متحول سازد و معلمی را از جایگاه شغل به جایگاه رسالت ارتقا دهد. در چنین جایگاهی است که ادامه تحصیل، تألیف کتب و مقالات، دستاوردهای علمی و ابتکارات معلم معنا پیدا کرده و در ارتقاء جایگاه مادی و معنوی او موثر خواهد بود. فراکسیون فرهنگیان نمی تواند طرح رتبه بندی معلمان را مطرح و در مجلس به تصویب برساند، چون با اصل 75 قانون اساسی مغایرت پیدا می کند و الزاما باید به صورت لایحه ارائه گردد. بنابراین فراکسیون فرهنگیان انتظار دارد دولت محترم نسبت به تصویب و ارائه لایحه رتبه بندی معلمان اهتمام ورزیده و یکبار برای همیشه تحول مورد انتظار خانواده بزرگ فرهنگیان را عملیاتی نماید.

فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی بی صبرانه منتظر تقدیم لایحه رتبه بندی معلمان از سوی دولت است.

با تشکر

سید حسین نقوی حسینی

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی/

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد IR ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    5 5
    امید میرود رییس جمهور محترم عنایت ويژ ه ای در این مورد داشته باشند .فرهنگیان حامی شما بوده وهستند .حفظشان کن جناب رییس جمهور .
  • فرهنگی IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    7 0
    با سلام واحترام ؛ازرئیس محترم فراکسیون فرهنگیان مجلس کمال تشکر را داریم اما از دولت محترم نیز انتظار می رود که از اقدامات فریبکارانه در مورد فرهنگیان پرهیز وجهت احقاق حق این قشر مظلوم ،لایحه مورد نظر فراکسیون فرهنگیان مجلس را با شفافیت ارائه دهد.فرهنگیان در حال مرگند .
  • ولی الله فلاحی IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    8 0
    باسلام!نظربه حسن عنایت موخّرچندین ساله ی!فراکسسیون مجلس به ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران درخصوص ارائه ی هرچه سریعترلایحه ی رتبه بندی فرهنگیان به مجلس ،اگرباتعلل وعذروبهانه ی دیگری ازسوی دولتمردان روبرو نشودشایدبتواندامیدبربادرفته ی خانواده ی بزرگ ومحترم فرهنگیان را به ایشان بازگرداند. همه روزروزه بودن همه شب نمازکردن همه ساله حج نمودن سفرحجاز کردن! به خدا که هیچ کس را ثمرآنقدر نباشد که به روی ناامیدی دربسته بازکردن !(شیخ بهایی)
  • دبیر فوق لیسانس IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    0 5
    تشکر از کمیسیون فرهنگی مجلس معلمان با کمترین حقوق و بالاترین تحصیلات همیشه در کنار حکومت و دولت بوده و هستند حتی اگر وضعیت بدتر از این داشته باشند به امید تصویب قانون کامل و عادلانه رتبه بندی حتی بهتر از اساتید دانشگاه بطوریکه آرزوی هر شخصی در جامعه شغل معلمی باشه
  • ذبیح‌الله شجاعی IR ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    4 3
    باسلام واحترام به تمامی نیک اندیشان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اگرچه درتمامی دوره های روسای جمهور تحقق این امر بسیار مشکل بوده ودرشرایط فعلی اجرای ان معجزه‌ به نظر می رسد ولی در دولت تدبیروامید انتظار تحقق ان بیش ازپیش می رود
  • سید نعمت الله موسوی IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    3 0
    متن مورد تایید می باشد
  • روح الله اردشیری IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    4 2
    از رییس جمهور در انتخابات اینده حمایت می کنیم
  • دبیر IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    4 0
    نامه فوق را تایید می کنم و انتظار پاسخ دارین
  • گنجوی IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    0 1
    یعنی میشود امیدوار بود
  • داریوش IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    2 0
    نمایندگان محترم مجلس وفراکسیون فرهنگیان مجلس سالهاست که در خصوص جامعه ی فرهنگیان سکوت وبی تفاوتی اختیار کرده اند واینک توپ را به زمین دولت انداخته اند تا به جامعه بقبولانند که ما حامی معلمان هستیم این اقدام خوبی است وباید پیگیر آن باشند تا به نتیجه برسد اما آیا نمایندگان محترم از رئیس جمهور حمایت کردند تا وزیری کارآمد وقوی برای آموزش وپرورش انتخاب کنند ؟ آیا نمایندگان حاضرند دست از سر آموزش وپرورش بردارند ودر انتخاب مدیران کل وروسای سازمان وحتی مدیران مدارس دخالت نکنند؟ من معلم هیچ امیدی ندارم ولی برای موفقیت این کار دعا می کنم.