۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۱
کد خبر: 256936

قدس آنلاین: مقامات بهداشت عمومی هندوستان اعلام کردند، از ماه آینده میلادی، استفاده از توالت های عمومی در خانه های شهرهای بزرگ این کشور اجباری خواهد شد. 

استفاده از توالت در هند اجباری می شود

به گزارش گروه خواندنی های قدس آنلاین، از بیش از 500 هزار توالت جدید که از ماه اکتبر سال گذشته میلادی تا کنون در خانه های شهرهای بزرگ هند تاسیس شده تنها به عنوان انبار استفاده می شود.

کارشناسان معتقدند، اکثر مردم چمباتمه زدن و اجابت مزاج در فضای باز را به استفاده کردن از توالت های بهداشتی ترجیح می دهند.  

نارینها براچیتهارا، وزیر بهداشت هند گفت:" از ماه آینده میلادی بازرسان وزارت بهداشت در خانه ها اپلیکیشنی نصب خواهند کرد که استفاده از توالت را تایید کرده و در وب سایت وزارت بهداشت ثبت خواهد کرد. " 

او افزود:" پیش از این، تنها بر ساخت توالت بهداشتی در خانه ها نظارت می شد، اما از ماه آینده نظارت بر استفاده از توالت ها به منظور کاهش ابتلا به بیماری های عفونی آغاز خواهد شد. "

بر اساس گزارش سال 2014 یونیسف، بیش از 594 میلیون نفر - 50 درصد از جمعیت هند - در فضای باز مدفوع می کنند.

نتیجه مطالعه بانک جهانی در سال 2012 نیز نشان داد، عدم استفاده از توالت های بهداشتی و ابتلا به بیماری های عفونی سالانه 540 میلیون دلار خرج روی دست سیستم بهداشت عمومی هندوستان می گذارد. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.