رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: حقوق اعضای هیات علمی تمام وقت در سال 94 نسبت به سال93، 25 درصد افزایش خواهد یافت.

افزایش 25 درصدی حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد در سال 94

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر میرزاده با بیان اینکه افزایش شهریه دانشگاه متناسب با نرخ تورم خواهد بود، گفت: شهریه دانشگاه در ترم بهمن و ترم تابستان سال 94 ثابت و هیچ گونه افزایشی نخواهد داشت.

وی همچنین با اشاره به موضوع یکسان سازی حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی با دانشگاه های دولتی، خاطرنشان کرد: یکسان سازی حقوق اعضای هیات علمی طی یک بازه زمانی انجام خواهد شد چرا که تغییر یکباره آن برای دانشگاه امکانپذیر نیست.

وی تاکید کرد: نرخ شهریه دانشگاه آزاد اسلامی تا مهر 94 افزایش نخواهد داشت.

دکترمیرزاده در این جلسه همچنین با اشاره به رسالت سنگین دانشگاه ها در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری، گفت: در سند علم و فناوری ابلاغی از سوی ایشان، به نکات هوشمندانه ای برای خودکفایی کشور توجه شده است. براساس این سند تا پایان برنامه چشم انداز یعنی دو برنامه پنجساله باید نیمی از تولید ناخالص ملی از طریق اقتصاد دانش بنیان تامین شود.

وی در توضیح گفته های خود افزود: با ابلاغ این سیاست بار سنگینی به عهده دانشگاه ها و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی است تا برای تحقق این هدف برنامه ریزی کنند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه به مهمترین سیاست های دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: تاسیس پارک های علم و فناوری، ایجاد و گسترش مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان، اصلاح هرم هیات علمی و جذب اساتید دارای مدرک دکتری (Ph.D)، اجرای طرح های ماندگار فرهنگی و تامین 16 درصد از درآمدهای دانشگاه از منابع غیرشهریه ای از مهمترین سیاست هایی است که روسای واحدها و مسئولان دانشگاه باید به آن اهتمام داشته باشند.

دکتر میرزاده با اشاره به اهمیت حوزه فرهنگ در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: فرهنگ بستر توسعه جوامع محسوب می شود و ریشه بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی ناشی از عدم توجه به امور فرهنگی است به همین خاطر روسای واحدها، در بودجه سال 94 افزایش بودجه در بخش های فرهنگی، ورزشی و دانشجویی را لحاظ کنند.

وی با بیان اینکه مسئولان دانشگاه تا حد ممکن هزینه های جاری خود را کاهش دهند، تاکید کرد: جذب کمک های مردمی از دیگر مواردی است که باید در بودجه سال آتی به آن توجه داشت به همین خاطر مسئولان دانشگاه باید نسبت به فعال کردن کانون های خیرین دانشگاه اقدام کنند.

دکتر میرزاده با اشاره به جهش توسعه تحصیلات تکمیلی در استان مازندران گفت: خوشبختانه علیرغم تمامی فشارها و موانع توسعه تحصیلات تکمیلی، این استان با توجه به ظرفیت و زیرساخت های موجود توانست تعداد رشته های دکترای تخصصی را از 3 رشته محل به 29 رشته محل افزایش دهد.

به گزارش مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، در این جلسه بودجه سال 1394 استان گلستان از حیث منابع و مصارف و از حیث درآمد و هزینه با اعمال اصلاحاتی مورد تصویب قرار گرفت. بودجه استان گلستان از حیث منابع و مصارف 136 میلیارد تومان و از حیث درآمد و هزینه 99 میلیارد تومان به تصویب رسید.

همچنین در این جلسه بودجه سال 1394 استان مازندران از حیث منابع و مصارف و از حیث درآمد و هزینه با اعمال اصلاحاتی مورد تصویب قرار گرفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.