قدس آنلاین- آمنه مستقیمی: انگلیس کارش اختلاف افکنی و بهره برداری از حکومت های اسلامی و مسلمین است که برای این هدف در کشورها نفوذ کرده و فرهنگشان را تغییر داده اند.

تشیع انگلیسی در پی صرف توان اسلام برای اختلافات است نه تمدن سازی/چرا مراسم قمه زنی با حفاظت پلیس انگلیس برگزار می شود؟

به گزارش قدس آنلاین، «امروز، هم در بین اهل سنّت، هم در بین شیعه، دستهایی در کار است برای اینکه اینها را از هم جدا کند؛ همه‌ی این دستها هم اگر جستجو کردید، میرسد به مراکز جاسوسی و اطّلاعاتی دشمنان اسلام؛ نه دشمنان ایران، نه دشمنان شیعه فقط؛ دشمنان اسلام. آن تشیّعی که ارتباط به ام‌آی‌شش انگلیس داشته باشد، آن تسنّنی که مزدور سی‌آی‌ای آمریکا باشد، نه آن شیعه است، نه آن سنّی است؛ هر دو ضدّ اسلامند.»این جملات بخشی از سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان نظام و میهمانان بیست و هشتمین کنفرانس بین‌المللى وحدت اسلامى‌ همزمان با سالروز ولادت پیامبر اکرم (ص) است؛ با توجه دغدغه ایشان و ضرورت جامعه در گفتگویی با آیت الله سید ابوالحسن مهدوي، امام جمعه موقت اصفهان، عضو مجلس خبرگان رهبری درباره چیستی و اهداف تشیع انگلیسی به گفتگو پرداخته ایم که مشروح آن از نظرتان می گذرد:

 

تشیع انگلیسی که رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان موانع وحدت یاد کرده و بر ضرورت مقابله با آن تاکید دارند، چیست و این نوع تشیع چگونه است؟

تشیع گاه ناب است یعنی شیعه ای که خالص از هر گونه انحراف باشد و در مقابل آن، گاه تشیع را دشمنان به ما معرفی می کنند به دلیل تحقق اهداف و تثبیت آن.

فرمایش رهبری عباره الاخری امام راحل است که فرمودند: «اسلام آمریکایی» و در مقابل آن اسلام ناب محمدی را مطرح کردند.

بنابراین، زمانی اسلام را خالص می بینیم بدون بدعت و افزودنی به اصول و دستورات آن و زمانی اسلامی را آمریکا و انگلیس به ما یاد می دهد نظیر آنچه در عربستان وجود دارد که همراهی با دشمن از خصلت های مهم آن است و مقابله و خیزش و جهاد برابر استکبار در آن معنایی ندارد. همچنین، پیروی نکردن از رهبران ادیان از ویژگی های اسلام آمریکایی است.

اما امروزه وقتی رهبر معظم انقلاب مفهوم تشیع انگلیسی را بیان می کنند قطعا به مقتضای زمان، مسائلی افزوده شده و آن اینکه انگلیس خبیث به تعبیر رهبر معظم انقلاب، در فکر ایجاد اختلاف میان گروه های مسلمان بوده و هست و امروز تشدید می کنند از جمله با استفاده از شبکه های ماهواره ای که به ظاهر شبکه اهل بیت (ع) است اما کسی که صحبت می کند به مراجع و مقدسات شیعه و اهل تسنن توهین کرده و اینچنین، اهل سنت دچار نگرانی و جامعه اسلامی دچار تفرقه می شود.

جالب آنکه انگلیس بشدت از چنین رفتارها و اقداماتی دفاع می کند، به عنوان مثال در حسینیه لندن وابسته به تشیع انگلیسی امسال مراسم قمه زنی رخ داد و پلیس لندن حفاظت از آنها و فیلمبردای می کرد تا در سطح جهان این تصاویر را منتشر کرده و بگوید شیعه به خود بی رحم است چه رسد نسبت به دیگران!!

گاه تشیع را از زبان انگلیس می فهمیم که می خواهد شیعه را منحط، خونخوار، ظالم و خونریز نشان دهد در حالی که تشیع ناب و خالص، مهربان است و خون را محترم می شمارد و دلسوز همه است.

این تفاوت دو نوع تشیع است که قطعا به امروز محدود نمی شود و در آینده نیز چنین اقدامات و تلاش هایی برای تخریب اسلام و تشیع ناب صورت می گیرد.

 

تشیع انگلیسی با اقداماتی که به آنها اشاره داشتید (ترویج قمه زنی، توهین به مقدسات مذاهب و ...) چه اهدافی را دنبال می کند؟

اگر بخواهیم منصفانه بررسی و قضاوت کنیم باید گفت بسیاری از آنها متوجه اشتباه خود نیستند و خیال می کنند با تبری و تولی در حال خدمت به اسلام و تشیع هستند اما این، تصور و وهم است که ولایت متعصبانه داشته و مخالفان را در کنیم!

چراکه سیره اهل بیت (ع) نشان می دهد آنها مرز فکری و اعتقادی شیعه را آموزش می دادند و در کنار آن به مدارا با مخالفان نیز تاکید داشتند نه اینکه مرز اعتقادی خود را بیان کرده و اعتقاد دیگران را جریحه دار کنیم؛ از این رو است، که چهره های مشهور و سران اهل سنت همچون ابوحنیفه و مالک بن انس با امام صادق (ع) در ارتباط بودند و رفت و آمد می کردند، البته امام (ع) مرز تشیع و غیر آن و دین خالص را آموزش می دادند که به دست ما نیز رسیده است.

اما امروز این شبکه ها توهین می کنند، البته انگلیس کارش اختلاف افکنی و بهره برداری از حکومت های اسلامی و مسلمین است که برای این هدف در کشورها نفوذ کرده و فرهنگشان را تغییر داده اند.

از این رو است که انگلیس علی رغم نداشتن منابع خاص، دارای ثروتی عظیم است که البته 90 درصد آن حرام است؛ آنها همچنین با فرستادن جاسوسان خود به کشورهای مختلف، زبان انگلیسی را به زبان دوم بسیاری از کشورها تبدیل کرده اند و می بینیم امروز اغلب کشورها این مسئله را پذیرفته اند. در حالی که خودشان حتی اجازه نمی دهند یک لفظ از بیرون به زبانشان وارد شود چراکه می ترسند فرهنگشان را تحت تاثیر قرار دهد. چند سال قبل بود که اجازه دادند 18 واژه به زبانشان افزوده شود چراکه برای آنها معادل انگلیسی وجود نداشت.

در پی این نفوذ، ساختار بهائیت در ایران با سابقه بیش از 100 سال و ریشه انگلیسی شکل گرفت که مستر همفر انگلیسی، جاسوس انگیسی خود به این مسئله اعتراف کرده است.

بنابراین، اینها فرقه های جدید درست می کنند برای تضعیف اسلام، نیروی مسلمانان به جای آنکه صرف تمدن سازی و تقویت دینی و تعالی اسلام شود برای اختلافات هزینه می شود.

الان کتاب های بسیاری داریم که حتی مهر مجلس ملی طاغوت روی آنها زده شده اما به سرقت رفته و در آمریکا نگهداری می شود.

البته ما نیز بلد هستیم و بارها این را گفته ایم که می توانیم بین آنها اختلاف افکنی کرده و شبکه راه اندازی کنیم نه به این معنا که مسیحیت را قبول کرده باشیم فقط از باب اختلاف اندازی میانشان، تا در پی آن مشکل و جنگ و اختلاف و زد و خورد رخ دهد؛ اما به دلیل دفاع از حق و پیروی از سیره علوی چنین کاری را نکرده و نخواهیم کرد. آنها در کشور ما جاسوس دارند اما ما نداریم در حالی که به دلیل دین واقعی نداشتن آنها، فرقه سازی در میان آنها راحت تر رخ می دهد.

 

با توجه به خطرات چنین جریانی و ضرورت مقابله با آن، نخبگان و خواص جامعه برابر جریان تشیع انگلیسی چیست و چطور باید باشد؟

خواص جامعه دو نقش دارند یکی در داخل و در مواجهه با خودی ها و دیگر برابر دشمن؛ نقش داخل آنها این است که بصیرت و آگاهی دهند و بگویند این توهین به مقدسات اهل سنت باعث اختلافات می شود یا اینکه وقتی توهین می کنید گروه های مخالف نسبت به ما دچار کینه و نفرت می شوند در حالی که بدون توهین و بی احترامی، می توان از فرق و ادیان مختلف به تشیع جذب کرد چراکه نفرتی از ما در دل آنها نیست.

علاوه بر این، نسبت به دشمن باید دعوت به تحدی بکنیم بدون لجاجت و تعصب برای بیان استدلال چراکه اگر دلیل درست و منطقی بیاوریم دیگران به ما جذب می شوند.

باید توجه داشت انگلیس و آمریکا اگر می توانستند دین ما را تغییر می دادند و می گفتند خدا و قرآن صحیح نیست اما چون نمی توانند، فتنه انگیزی و توهین می کنند که خواص باید جلوی این فتنه ها را بگیرند. بنابراین، ما اجازه توهین نداریم بلکه باید با بیان لیّن و خوب آنها را به مباحثه و مناظره دعوت کنیم.

همچنین، در داخل ورود پنهان آنها از طریق ماهواره و دیگر فناوری های ارتباطی را تبیین کنیم و اینکه چه اختلافات و مشکلاتی را در خانواده ها رقم زده است و درباره زد و خوردها، پرونده های قضایی و ... به دلیل سبک زندگی ترویج و تبلیغ شده آمریکا و انگلیس و اینکه اعتماد اعضای خانواده نسبت به هم از بین می رود، صحبت کنیم.

یکی از مسئولان می گفت در راهپیمایی اربعین تمام بانوان محجبه بودند و تازه معنای اسلام را دریافتم که زن در جامعه حضور داشته باشد بدون فساد و اگر این رعایت می شد تا افکار مشغول شهوت نباشد و در پی خدمت باشند دیگر اختلافات و آمار طلاق بالا نمی رفت چراکه سبک زندگی اسلامی، سبک مهربانی و آرامش است توام با دلیل و منطق.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.