گروه اقتصادي- خوش قلم - درحالی که قرار بود، عملیات پرداخت وام ۵۰ میلیون تومانی ساخت و ساز در بافتهای فرسوده از ابتدای بهمن ماه امسال در ۲۲ بانک خصوصی و دولتی اجرایی می‌شود، با اظهارات مسؤولان پرداخت این وام آغاز شده است .

 پرداخت وام ۵۰ میلیون تومانی نوسازی بافت‌ فرسوده آغاز شد

بانک مرکزی شیوه‌نامه پرداخت وام 50 میلیونی نوسازی در بافت‌های فرسوده را به 22 بانک عامل ابلاغ کرده که در حقیقت پرداخت این وام آغاز شده است.

دراین باره مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران با تأیید اینکه شیوه‌نامه پرداخت وام ۵۰ میلیونی نوسازی بافت فرسوده از سوی بانک مرکزی به بانکها ابلاغ و پرداخت آغاز شده است، گفت: توانمندسازی ساکنان اصلی‌ترین هدف برای نوسازی و بازسازی بافت‌های فرسوده است.

به گزارش تسنیم، محمد سعید ایزدی اظهار داشت: با توجه به ابلاغ دستورالعمل بانک مرکزی به بانکهای عامل پرداخت تسهیلات 50 میلیون تومانی نوسازی بافت فرسوده از همین الان قابلیت اجرایی دارد و با توجه به شیوه نامه بانک مرکزی هم‌اکنون قابل پرداخت است.

وی با بیان اینکه این وام هدفمند پرداخت می‌شود، گفت: در دولت جدید پرداخت وام نوسازی مشروط خواهد بود؛ به عبارت دیگر الزامات و شروطی را در این زمینه رعایت خواهیم کرد که در محدوده بافت فرسوده بودن مالکان یکی از این شروط است.

ایزدی با بیان اینکه پرداخت این وام اولویت‌بندی می‌شود، افزود: این گونه نیست که هر کسی زودتر ثبت‌نام کند، بتواند وام را دریافت کند، بلکه خانه‌هایی که در محدوده پر خطر قرار دارند، در اولویت پرداخت قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه بانک مسکن مسؤولیت  هماهنگی اولویت‌بندی را برعهده گرفته است، گفت: با بانک مسکن تفاهمنامه‌ای را مبادله کرده ایم تا این بانک به مأموریت اصلی خود و دوران شکوفایی گذشته در زمینه نوسازی بافتهای فرسوده بازگردد.

وی تصریح کرد: با بانک مرکزی به توافق رسیده‌ایم تا وام مقاوم‌سازی را پرداخت کنیم؛ زیرا معتقدیم یکی از راه‌حل‌های نوسازی، مقاوم سازی است چون ارزان‌تر خواهد بود. وی با بیان اینکه واحد محاسبه تسهیلات مقاوم‌سازی با تسهیلات نوسازی متفاوت است، گفت: این وام مقاوم‌سازی براساس مترمربع پرداخت خواهد شد و برآورد کارشناسی ما به ازای هر مترمربع حداقل 300 هزار تومان خواهد بود.

این گزارش می افزاید: طبق مصوبه هیات وزیران، دولت باید برای سال 93 و 94 جمعاً 600هزار فقره تسهیلات بافت فرسوده پرداخت کند، به همین منظور آذر ماه امسال هیأت دولت با پرداخت وام بازسازی بافت فرسوده به مبلغ 50 میلیون تومان و ودیعه مسکن 20 میلیون تومانی برای تهران و کلانشهرها، وام 40 میلیونی برای بازسازی بافت فرسوده و 15 میلیون تومانی ودیعه مسکن برای مراکز استانها و شهرهای بالای 200 هزار نفر و وام 30 میلیونی بازسازی بافت فرسوده و 10 میلیون تومانی ودیعه مسکن برای سایر شهرهای کشور موافقت کرد و این مصوبه را برای اجرا به وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی ابلاغ کرد.

در این مصوبه که برای اولین بار سقف وام ساخت و ساز از 30 میلیون تومان به 50 میلیون تومان افزایش یافته، بانک مرکزی 22 بانک عامل را انتخاب و دستورالعمل نحوه اعطای وام را تدوین کرد که البته این دستورالعمل یک بار دیگر اصلاح و به بانکهای عامل ابلاغ شد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۱
    1 0
    سلام،چراکسی رییس شرکت بهسازی ایلام راتوجیه نمی کند،فقط انکار میکندومیگویدکه شیوه نامه به من ندادن،یکی این وسط خلاف گفته عمل میکند ومردم رابه سر میدواند،به بانک ملت رفتم ،میگن معرفی نامه بیارپرداخت میکنیم،ولی اون طرف رییس شرکت بهسازی معرفی نمیکند. 09189408267