عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برخی‌ها سلمان‌ها و ابوذرها رافقط برای دوران خطر می‌خواهند و بعد از رفع خطر به آنها احساس نیاز نمی کنند.

برخی‌ها سلمان و ابوذر را فقط برای دوران خطر می‌خواهند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم بزرگداشت روز بسیج رسانه با بیان اینکه شکل گیری بسیج بر حسب یک ضرورت بود گفت: هنگامی که دشمن چنگ و دندان نشان داد که حاضر به پذیرش یک نظام برآمده از انقلاب اسلامی نیست باید می ایستادیم و دفاع می کردیم و چنین بود که امام(ره) فرمودند ملتی که 20 میلیون جوان دارد باید 20 میلیون بسیجی داشته باشد.

وی افزود: با این پیام امام افرادی از صنف ها و تخصص های مختلف در جبهه ها حاضر شدند و آنچه برایشان مهم بود حفظ این انقلاب و نظام و ایستادن پای کلمه حق و گرفتن جانب مظلوم و شوریدن بر ظالم بود.

صفار هرندی تاکید کرد: سیره بسیجی این بوده است که بعد از جنگ به کاری که به آن تعلق داشته برگردد اما رنگ بسیجی خود را حفظ کند. لذا ناهنجاری های موجود را نمی پذیرفتند به همین دلیل اولین زمزمه های شکوه آنها را نسبت به ناملایمات یک دوره خاص، عده ای این گونه جواب دادند که دوره شما تمام شده و باید به پادگان ها برگردید!

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: از این جا بود که نوعی ناسپاسی نسبت به ولی‌نعمتانی که شرایط امنیت را در کشور فراهم کرده بودند آغاز شد.

وی اظهار داشت: همان جوان هایی که یک روز با دمپایی و یک تک پیراهنشان به جبهه ها رفتند بعدها در عرصه های علم شامل سلول های بنیادین، موشکی و نیروگاه سازی کشور را به پیش بردند.

برخی ها از سر بی‌مهری تجمع چند تخصص در یک نقطه را باعث فساد سلمان و ابوذر می‌دانند

صفارهرندی در ادامه با اشاره به نقش آفرینی بسیج در عرصه‌های مختلف گفت: یکی از اقتضائات بعد از جنگ این بود که اگر قرار است دستاوردهای انقلاب و دفاع مقدس در سینه‌های کینه ور مدفون شود باید بسیج به عرصه رسانه وارد شود؛ چون جبهه رسانه‌ای دشمن بسیار قوی وارد شده بود.

وی با بیان اینکه وقتی سر و کله این جماعت به عرصه رسانه پیدا شد زمزمه هایی از نوع «به پادگان‌ها برگردید» دوباره شروع شد گفت: کسانی که از سر بی مهری تجمع چند تخصص در یک نقطه را باعث فسادی می دانند که سلمان و ابوذر را نیز فاسد می کند چرا آن روز که امثال غلامحسین افشردی روزنامه نگار برای حفظ این کشور دست به اسلحه بردند احساس خطر نکردند؟ ظاهرا آنجا به سلمان ها و ابوذر ها نیاز داشتیم اما وقتی خطر رفع شد دیگر نیازی به آنها نیست.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در توضیح این مسئله تصریح کرد: نسخه دیگر شعار نحس اهل فتنه در سال 88 که می گفتند «بسیجی واقعی همت بود و باکری» این بوده است که بسیجی فقط مرده اش خوب است! اما غافل بودند که روح همت و باکری زنده و الهام بخش است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: حواسمان باشد که این اشتباه راهبردی را بزرگانی که به بار معنوی حرف هایشان فکر نمی‌کنند اصلاح کنند.

دیپلمات‌های موفق ما بر شانه‌های افتخار همت و باکری نشسته‌اند

صفار هرندی در ادامه با اشاره به تاثیر ماندگار جان فشانی رزمندگان در تحولات امروز کشور اظهار داشت: اگر امروز دیپلمات موفق ما سر میز مذاکره می نشیند و خودش اذعان دارد که بر شانه های افتخار دیروزی‌ها نشسته و وقتی دیپلمات ما به غرور و تکبر طرف آمریکایی در مذاکرات این طور جواب می دهد که حواستان باشد که گوشت تنتان در منطقه زیر دندان های ماست، به برکت همین همت‌ها و باکری‌هاست.

وی عنوان کرد: شما که می دانید به برکت آنچه اینها فراهم کرده اند می توانید محکم حرف بزنید چرا آنها را به فساد متهم می کنید.

صفارهرندی با بیان اینکه همه ما سر سفره انقلاب نشسته ایم و می توانیم از همدیگر دوستانه انتقاد کنیم اظهار داشت: دوستان ما باید این پرسش کوچک را جواب دهند که چرا وقتی در پاریس فتنه ای باعث ضربه به گوشه ای از جهان غرب می شود برای اینها جهان عزاخانه می شود اما وقتی در جای جای کشور خودمان جریان شرور تروریست به جان مردم می افتد و قائله آفرینی می کند برایشان دغدغه ای ایجاد نمی شود؟!

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: ظاهرا تنظیمات برخی ها آنقدر که با بیرون آشناست با درون آشنا نیست؛ آن وقت حق داریم سوال کنیم که چطور راهپیمایی 22 بهمن که روز ملی همه ایرانیان است و نمی توانند مثل 9 دی در ملی بودن تشکیک کنند، حاضر نیستند تصویری از این اجتماع میلیونی را به مثابه اعلام موجودیت ایران انقلابی به نمایش بگذارند اما یک تظاهرات چند هزار نفره در فلان کشور اروپایی برای آنها ارزش خبری پیدا می کند.

صفار هرندی تاکید کرد: این سوالی است که بد نیست این دوستان برای آن جوابی پیدا کنند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.