پایگاه خبری تحلیلی قدس انلاین – سعید کوشافر: بازهم شنبه شد و وعده خبری ما با خوانندگان گرامی رسید

ازتکذیب سناریوی العربیه درباره سردار سلیمانی و دلایل شیفتگی اصلاح طلبان به احمدی نژاد تا لعنت پدر گلشیفته بر خودش و رقابت غولها برای جذب مسی ایران

هرچندهفته قبل اخبار جهانی بار دیگر داعش بود اما اینبار دیگر داعش درعراق وسوریه نبود که خبر ساز شد بلکه همانگونه که پیش بینی می شد تروریست ها به سمت اروپا روی اوردندو بویژه درفرانسه خبرساز شدند ؛ البته سایر کشورهای اروپایی هم بی نصیب نماندند و این درحالی است که رسانه های غربی به بهانه ا زادی بیان توهین به پیامبر اکرم (ص) را از دستور کار خود حذف نکرده اند درعین حال دربخش اخبار ایران هم روند مذاکرات و گفتگوهای وزیر خارجه کشورمان با همتای امریکایی درسرخط خبرها قرار دارد ؛ باهم بخوانیم این بسته خبری خواندنی را

***شایعه زخمی شدن قاسم سلیمانی در جبهه سامرا!

شبکه العربیه خبر داد: «گزارش ها از زخمی شدن "قاسم سلیمانی" ژنرال ایرانی در جنگ علیه داعش در منطقه الهاشمیه شهر سامراء حکایت دارند.»

این شبکه خبری در ادامه گزارش داد: «طبق بیان شبکه ملی عراق یک منبع آگاه در نیروهای مردمی که نخواست نامش فاش شود، از زخمی شدن قاسم سلیمانی در درگیری های دو هفته گذشته در سامراء خبر داده است. این منبع آگاه در ادامه افزود: "بعد از آنکه انفجاری در تجمع نیروهای مردمی صورت گرفت، ژنرال سلیمانی زخمی شد و به بغداد منتقل و از آنجا راهی نجف می شود. قرار است این ژنرال ایرانی به جبهه های جنگ علیه داعش بازگردد ولی پزشکان تشخیص داده اند تا بعد از بهبودی کامل به جبهه ها بازگردد. همین امر باعث شد تا ایران شخص دیگری را جایگزین او کنند."»

لازم به ذکر است که رسانه های عربی وابسته به حامیان داعش و در رأس آنها شبکه العربیه که حامی سرسخت مواضع عربستان است، همواره شایعاتی علیه سردار دلیر ایرانی حاج قاسم سلیمانی منتشر می کنند. این رسانه ها در تلاش هستند تا برای مخاطبان خود چنین جلوه دهند که این سردار ایرانی از صحنه مبارزه علیه تروریسم دور شده است.

این رسانه ها برای اهداف خاصی بارها اعلام کرده اند سردار سلیمانی از پرونده عراق عقب کشیده و قرار است علی شمخانی دبیر شورای امنیت ملی ایران جایگزین وی شود. مدتی پیش هم از کنار رفتن سردار سلیمانی از پرونده سوریه خبر داده بودند. این بار هم ادعای زخمی شدن این سردار ایرانی را رسانه ای کرده اند تا زمینه کنار رفتن او از مبارزه با داعش را به نحوی به مخاطبان خود القاء کنند.

 

***حرکت مرموز ظریف و جان کری بعد از مذاکرات شبانه

خبرگزاری فرانسه (AFP) در خبری نوشت: وزرای امور خارجه ایران و آمریکا در مذاکره دیروز بیش از 6 ساعت برای رسیدن به یک توافق سازنده در مورد برنامه هسته ای ایران به بحث و گفتگو پرداختند، اما هر دو طرف مذاکره کننده، به طور مرموزانه ای همچنان در مورد پیشرفت هایی که دیروز حاصل شد، حرفی به میان نیاورده اند و این در حالیست که زمان به سرعت به سمت سومین ضرب الاجل هسته ای در حال سپری شدن است.

این خبرگزاری نوشت: مذاکرات دیروز را می توان یک مذاکره سازنده خواند زیرا کاملا مشخص بود که دو طرف برای رسیدن به یک توافق و حل اختلافات به ژنو آمده بودند.

جو مذاکرات بین دو دشمن دیرینه، اخیرا به خاطر دستگیری روزنامه نگار واشنگتن پست، پیچیده تر هم شده است و جان کری مکررا در دیدار های خود با محمد جواد ظریف خواستار آزادی وی شده است.

خبرگزاری فرانسه در ادامه نوشت: در یک حرکت تعجب آور، در حالی که مقامات آمریکایی خبر دادند که مذاکرات پایان یافته است، اما جان کری به هتل ظریف رفت و و وزرای امور خارجه ایران و آمریکا یک ساعت دیگر را در هتل ظریف با هم به بحث و گفتگو پرداختند و کاملا مشخص بود که دو طرف به دنبال حل اختلافات هستند.

اکنون مذاکره کنندگان وقت دارند که تا پایان ماه ژوئن به یک توافق سازنده در مورد برنامه هسته ای ایران برسند. در مصاحبه هایی که دو طرف انجام دادند نیز کاملا مشخص بود که هر دو طرف به دنبال سرعت بخشیدن به این مذاکرات هستند تا هر چه زودتر به توافق نهایی برسند.

خبرگزاری فرانسه در پایان افزود: نگرانی دیپلمات ها و ناظران از این است که زمان این بار هم مانند دو ضرب الاجل گذشته بگذرد و دو طرف به توافق نهایی نرسند.

 

***حرکت زیبای آقا داماد بعد از مراسم عقد!

میلاد پیامبر اکرم(ص) بود که مهریه را معین کردند. همان روز هم با حضور فامیل ها یک مراسم عقد ساده برگزار کردیم. صیغه عقد را که خواندند، رفتیم با هم صحبت کنیم.

دیدیم دنبال چیزی می گردد؛ گفت: «اینجا یه مُهر هست؟» پرسیدم: «مُهر برای چی؟ مگه نماز نخوندی؟!» گفت: «حالا تو یه مُهر بده.» گفتم: «تا نگی برای چی می خوای، نمی دم.»

می خواست نماز شکر بخواند که خدا در روز میلاد رسول الله به او همسر عطا کرده! ایستادیم و با هم نماز شکر خواندیم.

 *راوی: همسر شهید عبدالله میثمی

 

***برکناری سفیر عربستان سعودی در ایران بخاطر بوسه

گویا اخبار مربوط به عربستان سعودی و رفتار کینه‌توزانه آل‌سعود علیه ایران تمامی ندارد. یک روز پس از آنکه حسن روحانی با نام بردن از عربستان سعودی، برای آنها خط و نشان کشید و گفت طراحان توطئه نفتی پشیمان خواهند شد، شایعات مربوط به ماجرای برکناری سفیر عربستان سعودی در ایران از زبان معاون وزیر امور خارجه ایران تایید شد.

حسین امیرعبداللهیان گفت «عبدالرحمن غرمان الشهری» سفیر سعودی‌ها در ایران، ۸ ماه پیش به این دلیل از این سمت برکنار شد که در دیدار با هاشمی‌رفسنجانی، پیشانی او را بوسیده بود!

ماجرا مربوط به نخستین روزهای بهار امسال است.

«عبدالرحمن غرمان الشهری» سفیر تازه‌وارد سعودی‌ها به دیدار حجت‌الاسلام هاشمی‌رفسنجانی رفت؛ دیداری که با روی کار آمدن دولت روحانی، منطقی جلوه می‌کرد. در ایران سال‌هاست که نزدیکان و حامیان هاشمی‌رفسنجانی مدعی روابط و مناسبات بسیار نزدیک او و خاندان سعودی هستند. استناد آنها درباره این ادعا به ماجرای سفر هاشمی به عربستان بازمی‌گردد که در آن سفر گویا مقامات عربستان تمهیدات ویژه‌ای برای زیارت هاشمی‌رفسنجانی فراهم کردند.

عکس‌های میهمانی‌های ویژه‌ای که برای هاشمی‌رفسنجانی برگزار شد نیز برای حامیان آقای هاشمی‌رفسنجانی به عنوان سندی بر مناسبات نزدیک او و پادشاهی سعودی است.

براساس این ادعاها، با روی کار آمدن دولت روحانی، یعنی دولت مورد حمایت آقای هاشمی‌رفسنجانی، شاید ارتقای سطح روابط ایران و عربستان یکی از موضوعات بدیهی و قطعی به نظر می‌رسید. دیدار سفیر تازه وارد عربستان با هاشمی‌رفسنجانی نیز در همین راستا، بازتاب وسیعی در رسانه‌های حامی هاشمی‌رفسنجانی داشت. عکس‌های بوسه سفیر بر پیشانی رفسنجانی در تیراژ وسیعی منتشر شد!

آنها از فصل جدید مناسبات ایران و عربستان می‌گفتند. دیداری که اول اردیبهشت برگزار شد، از نگاه حامیان آقای هاشمی بهار روابط ایران و عربستان را نوید می‌داد! اما ناگهان سفیر رفت! و هرگز بازنگشت! چند هفته پس از این دیدار پر سروصدا، سفیر عربستان ایران را ترک کرد. بیش از یک ماه از بازگشت عبدالرحمن غرمان الشهری نگذشته بود که برخی شبکه‌های اجتماعی در سعودی از عزل او خبر دادند! برخی سایت‌های وابسته به آل‌سعود نیز بلافاصله دلیل این عزل را فاش کردند! گویا بوسیدن هاشمی برای سفیر گران تمام شد.

این سایت به نقل از یک منبع آگاه نوشت: دولت عربستان از این کار سفیر خود در تهران عصبانی شده و در اعتراض به این رفتار او را فراخوانده است. به هر حال عبدالرحمن غرمان الشهری از همان زمانی که فراخوانده شد؛ دیگر به ایران بازنگشت. سعودی‌ها نیز پس از گذشت ۸ ماه از عزل غرمان الشهری، هنوز سفیر جدید برای ایران معرفی نکرده‌اند. با این حال هیچ منبع رسمی این شایعات و اخبار مربوط به دلایل عزل سفیر عربستان در ایران را تایید نکرد، تا اینکه دیروز حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی - آفریقای وزارت امور خارجه این شایعات را تایید کرد و گفت عزل سفیر سعودی به‌خاطر همان بوسه دردسرساز بر پیشانی هاشمی بوده است!

امیرعبداللهیان شرح ماجرای سفیر سعودی‌ها را اینگونه آغاز کرد: سفیر عربستان بعد از معرفی، استوارنامه خود را گرفت و وارد کشور شد و کارش را شروع کرد. آنچه مقامات عربستان درباره ترک تهران توسط ایشان به طور رسمی به ما گفتند، این بود که وی برای ماموریت دیگری تعیین شده و از این تاریخ ماموریتش در تهران خاتمه پیدا می‌کند.

وی افزود: رفتارشان، رفتار متعارفی نبود. ضمن اینکه برخی از سفرای کشورهای عربی در تهران همچنین برخی از مقامات کشورهای عربی در منطقه از چندهفته قبل مطالبی به ما منعکس کرده بودند که سفیر عربستان در تهران به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های کشور خودش و سوالاتی که برای مقامات کشورش ایجاد شده به ریاض فراخوانده شده است. ظاهرا سفیر عربستان که دیدار خوب و مثبتی با آقای هاشمی‌رفسنجانی داشتند، در پایان این دیدار، پیشانی آقای هاشمی‌رفسنجانی را بوسیده‌اند.

 

***آخرین وضعیت جسمانی سردار قاسم سلیمانی

معاون عربی- آفریقای وزیر امور خارجه خبر برخی رسانه های خارجی مبنی بر مجروح شدن سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس را قویا تکذیب کرد و گفت: سردار سلیمانی در سلامت کامل است و این خبر صحت ندارد.

حسین امیرعبداللهیان این مطلب را در حاشیه اولین سالگرد شهید «ابوالقاسم اسدی» دیپلمات ایرانی که سال گذشته به دست گروه های تروریستی در یمن به شهادت رسید، بیان کرد.

وی درباره شایعات منتشر شده در برخی رسانه های غربی مبنی بر زخمی شدن سلیمانی در سامرا، افزود: شایعه زخمی شدن سردار سلیمانی صحت ندارد و وی در سلامت کامل درایران حضور دارد.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با قدرت به مبارزه با تروریسم و کمک به کشورهای در معرض تهدید تروریسم ادامه می دهد.

شایعه ای توسط سایت آلمانی الگماینه به نقل از تلویزیون رژیم صهیونیستی منتشر شد که اعلام کرده بود: «حاج قاسم سلیمانی در عملیات انتحاری داعش، شدیدا زخمی شد».

 

***پاسخ جالب بشار اسد به درخواست امیرعبداللهیان

روزنامه النشره نوشت: «"حسین امیرعبداللهیان" معاون وزیر خارجه ایران اعلام کرد "بشار اسد" رئیس جمهور سوریه درخواست ایران برای سفر همسر و فرزندانش به تهران را نپذیرفت.»

این روزنامه لبنانی در ادامه نوشت: «امیرعبداللهیان از بشار اسد خواسته بود تا خانواده و فرزندانش را برای استراحت کوتاهی به تهران بفرستد ولی بشار اسد گفته بود ترجیح می دهم تا همواره خانواده ام در کنار محنت ها و سختی های مردم سوریه روزگار خود را سپری کنند تا اینکه بخواهند سفر خارجی داشته باشند.»

این روزنامه در ادامه افزود: «امیرعبداللهیان گفت این پاسخ بشار اسد برای من عجیب بود؛ چرا که از ایستادگی و مقاومت رئیس جمهور سوریه در مقابل سختی ها و مشکلات حکایت دارد و این مسئله ای بسیار حائز اهمیتی است.»

 

*** آمریکا چه زمان درس می گیرد؟

نشریه آمریکای آتلانتیک (Atlantic)، در گزارشی تحت عنوان "چگونه سیاست خارجی جنگ طلبان، ایران را نیرومند کرد"، به نقد سیاست های آمریکا در منطقه خاورمیانه پرداخت.

در این گزارش آمده است: «حمله به عراق، قدرت آمریکا در مقابل تهران را تقویت نکرد و در واقع، فقط نتیجه عکس داشت.»

نگارنده با اشاره به گزارش روز دوشنبه خبرگزاری آسوشیتدپرس در زمینه تاثیرگذاری و نفوذ ایران در عراق، به نقل از این خبرگزاری می نویسد: «هم اکنون عراقی ها، ایران را متحد مهم تری نسبت به آمریکا در مبارزه با داعش می دانند. نفوذ تهران بر عراق از قبل بالا بوده و در حال حاضر به سطح بی سابقه ای رسیده است». و در ادامه با اشاره به اظهارات یک مقام عراقی مبنی بر فروش 10 میلیارد دلار تسلیحات جنگی توسط ایران به عراق، می نویسد: «ایران اکنون بر عراق تسلط دارد.»

در ادامه این گزارش آمده است: «این لحظه مهمی برای بازنگری برخی از وقایع اخیر است.»

آتلانتیک در ادامه با نقل برخی از موضع گیری ها و اظهارات مقامات و رسانه های آمریکایی مبنی بر موفقیت حمله به عراق، تهدید ایران به حمله نظامی وتضعیف و انزوای ایران، با شکست خورده دانستن سیاست های جنگ طلبانه مقامات این کشور، از آن ها درخواست می کند که از اتفاقات اخیر درس بگیرند.

در این گزارش به اظهارات جرج بوش که ایران و کره شمالی را محور شرارت خوانده بود و اظهارات مقامات ارشد دولت وی که اعتقاد داشتند، تهاجم و اشغال عراق باعث تقویت نیروی آمریکا در روابط با ایران می شود، اشاره شده است. همچنین وعده معاون وزیر خارجه آمریکا به مقامات اسراییلی مبنی بر اینکه بعد از عراق نوبت ایران خواهد بود که مورد استقبال رسانه های جریان غالب، در آمریکا قرار گرفت.

نگارنده همچنین با اشاره به یکی از برنامه های شبکه سی بی اس آمریکا که با ادعای منزوی شدن ایران در منطقه پس از حمله آمریکا به عراق، ایران را هدف احتمالی حمله نظامی بعدی آمریکا مطرح کرده، به بیان قسمتی از اظهارات کارشناس این برنامه پرداخته و نقل می کند: «ما تنها در عراق حضور گسترده نخواهیم داشت؛ ما در افغانستان، ازبکستان، پاکستان، عربستان و عمان نیز خواهیم بود. ما دور تا دور آن ها [ایران] هستیم و آن ها را با فوق العاده ترین نیروی نظامی جهان در بر خواهیم گرفت؛ آن ها از این موضوع به شدت نگران هستند.»

در انتهای این گزارش آمده است: «بعد از گذشت این سال ها، روشن است که تحلیل جنگ طلبان و فرضیه های آن ها که به صورت عمومی مورد قبول قرار گرفته بود، کاملا اشتباه بوده است. حمله به عراق، نیروی آمریکا بر ایران را تقویت نکرد بلکه اهرمی ژئوپولیتیک در مقابل آمریکا به ایران داد که حتی این کشور را قادر کرد که با داشتن مصونیت، در گرفتن جان نیروهای آمریکایی شرکت نماید. همانگونه که آسوشیتدپرس گزارش کرده است، نفوذ ایران در منطقه به سطح بی سابقه ای رسیده است.»

نگارنده در جمع بندی مطالب فوق بیان می کند که درسی که مقامات آمریکایی باید در سیاست خارجی بگیرند این است که توانایی شان در گسترش استراتژی های کلان و پیش بینی نتایج مداخلات خارجی در مرور زمان را بسیار دست بالا گرفته اند و این موجب اشتیاق بی مورد ایشان به جنگ به عنوان ابزاری برای تغییر جهان شده است و این روال هنوز هم ادامه دارد. «آمریکا چه زمان درس می گیرد؟»

***ناو ضد‌‌‌‌داعش در خلیج فارس

دولت فرانسه اعلام کرده است که برای مبارزه با داعش ناو هواپيمابر "شارل دوگل" را به خاورميانه اعزام می کند. از سویی دیگر با وجود اهانت رسانه های فرانسوی به پیامبر اسلام(ص) به دستور دولت فرانسه، دادستان ها موظف شده اند که هرکس را که بر ضد صهیونیست ها سخن بگوید بازداشت کنند.

1. حادثه تروریستی در پاریس، ناو هواپیمابر در راه خاورمیانه:

با وجود آنکه ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا تاکنون اقدام مؤثری برای مبارزه با داعش انجام نداده، رئیس جمهوری فرانسه می گوید با اعزام یکی از بزرگترین ناوهای هواپیمابر آن کشور به خاورمیانه می خواهد مشارکت کشورش در حمله علیه داعش را افزایش می‌دهد.

"فرانسوا اولاند" رييس جمهوری فرانسه درعرشه ناو شارل دوگل از نحوه مبارزه کند جامعه بین المللی با داعش انتقاد کرد و گفت: «وضعيت جاری، حضور ناوهای هواپيمابر ما را در منطقه توجيه می‌کند.»

اولاند در حالی از نحوه مبارزه با داعش انتقاد کرد که فرانسه یکی از اعضای ائتلاف مبارزه با داعش است و تاکنون چند عملیات هوایی علیه آن ها انجام داده است.

مبارزان شیعه، سنی و کرد در عراق حمله های هوایی ائتلاف به رهبری آمریکا را بسیار محدود و معدود می دانند که با تغییر شیوه مبارزه و جابجایی داعش، دیگر تأثیر چندانی ندارد. نیروهای ائتلاف در هر حمله هوایی تنها چند ماشین یا سنگر تروریست های داعش را هدف قرار می دهند. ائتلاف ضدداعش به رهبری آمریکا در چند مورد به جای کردها برای داعش از آسمان سلاح و مواد غذایی فرستاده است!

اعزام این ناو جنگی یک روز پس از آن صورت می‌گیرد که قانون‌‌گذاران فرانسه رای دادند دخالت نیروی نظامی آن کشور در نبرد هوایی علیه گروه داعش گسترش پیدا کند.

2. توهین به مسلمانان، آزاد است؛ توهین به یهودیان، ممنوع:

به نوشته رسانه های غربی، دولت فرانسه به دادستان‌های سراسر کشور دستور داده که با نفرت پراکنی، يهودی ستيزی و تجليل از تروريسم به شدت برخورد کنند.

به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس، فرانسه هفته گذشته ۵۴ نفر را در ارتباط با نفرت پراکنی و دفاع از تروريسم بازداشت کرده است.

دستور دولتی به دادستان ها برای بازداشت مخالفان صهیونیسم در کنار حمایت دولت فرانسه از چاپ دوباره کاریکاتور موهن از پیامبر اسلام(ص) در مجله "شارلی ابدو" معنادار به نظر می رسد.

 

***فردا نوبت کدام کشور است؟

به گزارش وب سایت "رجویسم" متعلق به اعضای جدا شده از گروهک تروریستی منافقین، از چهارشنبه هفته گذشته که حملات تروریستی در فرانسه شروع و در پی آن متاسفانه ده‌ها نفر در پاریس کشته و زخمی شدند، همه کشورها و سازمانها این اقدامات ترویستی را محکوم کردند.  همه جهان یک صدا ترور و تروریسم را محکوم کرد؛ حتی کار به جایی رسید که رژیم صهیونیستی و گروهک تروریستی منافقین که پدرخوانده تروریسم در منطقه هستند نیز این جنایت ها را محکوم کردند.  مریم قجر از کشتار بی‌گناهان اظهار تاسف کرد و نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز با محکوم کردن حوادث تروریستی فرانسه گفت جهان باید در مقابل تروریسم متحد شود!!!

جمهوری اسلامی ایران نیز حوادث تروریستی فرانسه را محکوم کرد.  اما به راستی چه فرقی بین محکوم کردن ما و محکوم کردن آمریکا، انگلیس ، عربستان، رژیم صهیونیستی و گروهک تروریستی منافقین است؟

جمهوری اسلامی ایران بزرگترین قربانی تروریسم است و در طول ۳۶ سال گذشته هزاران نفر از شهروندانش را از زن و مرد و پیر و جوان در حملات ترویستی توسط گروهکهای تروریستی کومله ،پژاک، جندالشیطان، جیش العدل و در راس همه آنها منافقین از دست داده است.  همه این گروههای تروریستی تحت حمایت مستقیم آمریکا، اروپا و رژیم صهیونیستی قرار داشتند و صد البته هنوز هم دارند.

ایران همواره خواهان مبارزه حقیقی و غیر سیاسی و بر اساس معیارهای حقوقی و انسانی با تروریسم و تروریست ها بوده است.  ایران هیچ گاه از طالبان، القاعده، منافقین، رژیم صهیونیستی و…حمایت نکرده و در صف اول مبارزه با تروریسم بوده است و تاوان آن را نیز پرداخت نموده است؛  لذا وقتی جمهوری اسلامی ایران حوادث  تروریستی فرانسه را محکوم می کند به لحاظ ماهوی فرقی اساسی با ادعاهای خنده دار امثال اوباما، کامرون، نتانیاهو و مریم قجر دارد.

به جرات می توان گفت که کشتار روزهای اخیر در پاریس محصول این دو نگاه متفاوت به مقوله تروریسم است دیدگاهی که معتقد است همه تروریستها باید به یک چشم نگاه شوند و با تروریسم در یک جبهه واحد از اروپا تا آمریکا از فلسطین تا لبنان از سوریه تا عراق و..مبارزه کرد.  اما دیدگاهی نیز هست که معتقد به تقسیم بندی بین تروریست هاست. در این تفکر و نگاه  از برخی حمایت و برخی محکوم می‌شود!  خود گروه‌های تروریستی را ایجاد، آموزش، مسلح و به خاورمیانه می فرستد و آنها را بر علیه برخی کشورها از قبیل ایران، سوریه ، عراق و لبنان به کار می‌گیرد اما زمانی که همین تروریستها بر می‌گردند و اسلحه خود را بر علیه پدرخوانده های خود نشانه می گیرند،  بلافاصله تبدیل به تروریستهای بد می شوند که جهان باید علیه آنها بسیج شود.

تاز مانی که این نوع نگاه عوض نشود تا زمانی که تروریستهایی مثل نتانیاهو و مریم قجر به خود اجازه می‌دهند که تروریسم را محکوم کنند در حالی که خود بانی آن هستند، دولتها و ملتهای کشورهای غربی باید در انتظار حملات دیگری باشند.  دیروز فرانسه، شاید فردا اتریش، انگلیس ،  آلبانی، آلمان و…

 

***گزارش العربیه از ژنو: می توان به مذاکرات خوش بین بود

خبرنگار العربیه گفت علائم و نشانه هایی وجود دارد که خوش بینی درباره حصول توافق هسته ای بین ایران و غرب را توجیه می کند.

به گزارش شبکه تلویزیونی العربیه، نورالدین الفریضی خبرنگار شبکه در ژنو در گفتگویی درباره خوش بینی هایی که درباره دستیابی به توافق هسته ای بین ایران و غرب وجود دارد و این که آیا توجیهی برای این خوش بینی ها وجود دارد، گفت: آمریکا و ایران اراده سیاسی برای دستیابی به راه حلی برای مسئله هسته ای ظرف چند هفته آینده دارند. اگر پایبندی ایران به توافقنامه موقت و توقف بخش هایی از برنامه هسته ای این کشور را نگاه کنیم می بینیم علائم و شواهد زیادی وجود دارد. ولی نمی دانیم هیئت ایرانی چه پیشنهادات جدیدی به ژنو آورده است. تردیدی نیست که ممکن است مذاکرات کنونی که در سطح مقامات بلندپایه ایران و آمریکا در ژنو صورت می گیرد به طرح هایی برای عرضه آن به گروه پنج بعلاوه یک در روز یکشنبه آینده، دست پیدا کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا می توان گفت آمریکا هدایت مذاکرات با ایران را بر عهده دارد و نتیجه ای که از نشست امروز به دست می آید، بر نشست روز یکشنبه آینده تاثیر خواهد گذاشت؟ گفت: در واقع دیپلمات هایی که اوضاع را پیگیری می کنند بارها به ما گفتند که موضوع سر میز گفتگوهای ایران و آمریکا حل و فصل می شود و همه مسائل در آنجا بررسی می شود و گروه 1+5 نیز نوعی پوشش بین المللی برای نتایجی است که ممکن است ایران و آمریکا به آن دست یابند و آن را به پنج بعلاوه یک ارائه کنند؛ ولی در نهایت مسائل مهم و تصمیمات مهم بین ایران و آمریکا اتخاذ خواهد شد. مذاکرات ژنو ادامه گفتگوهایی سری است که مدتی طولانی به میزبانی سلطان نشین عمان بین ایران و آمریکا برگزار شد.

خبرنگار العربیه درباره دیداری که قرار است بین وزرای خارجه ایران و آمریکا در پاریس برگزار شود، و این که آیا دیدارها به صورت موازی برگزار می شود، یعنی کارشناسان در ژنو و وزرای خارجه ایران و آمریکا در پاریس با یکدیگر دیدار می کنند و آیا امور سیاسی یا فنی مورد بحث در این دو شهر بر دیدارها تاثیر خواهد گذاشت، گفت: در گفتگوهایی که در ژنو بین هیئت های ایرانی به ریاست عباس عراقچی و آمریکایی به ریاست وندی شرمن در ژنو انجام می شود، جزئیات فنی پیشنهادات مطرح شده برای محدود کردن برنامه هسته ای ایران و نیز جزئیات حقوقی و فنی لغو تدریجی تحریم ها با کارشناسان امور هسته ای و تحریم ها بررسی خواهد شد. کارشناسان جزئیات را بررسی می کنند و در همین حال محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران نیز از طریق سفر به برخی کشورهای اروپایی می کوشد ضمانت های سیاسی را درباره پیشنهاداتی که ممکن است ایران آنها را بپذیرد، ارائه کند.

****درخواست رئیس جمهور فرانسه از ایران

خبرگزاری فرانسه (AFP) گزارش داد که "فرانسوا اولاند" رئیس جمهور فرانسه در سخنرانی در کاخ الیزه در حضور هیئت های دیپلماتیک این کشور گفت: فرانسه سرسختانه با نژاد پرستی، یهودی ستیزی و اسلامهراسی مبارزه می کند.

وی افزود:  ما با تروریسم می جنگیم و این جنگ علیه یک دین نیست.

به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس24، فرانسوا اولاند گفت: دشمن مشترک ما همان تروریسم است. ما با تروریسم می جنگیم. این جنگ علیه یک دین نیست. این جنگی علیه نفرت است. سوء قصدهای روی داده در پاریس توهینی به اسلام است و من بی وقفه تکرار می کنم که در جهان این مسلمانان هستند که اولین قربانیان تروریسم هستند. اما متاسفانه مسلمانان تنها قربانیان تروریسم نیستند.

رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد: کشورش قطعا خواهان دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران است اما نه به هر شرطی.

اولاند گفت: کشورش مایل به توافق هسته‌ای شفاف با ایران است و ایران باید موضع خود در قبال مسائل مختلف منطقه را روشن کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه "ایران باید درباره برنامه هسته‌ای خود شفاف‌سازی کند"، گفت: باید برای خاتمه دادن به برنامه هسته‌ای ایران تلاش کنیم.

وی همچنین در این سخنرانی به مواضع ایران در باره تحولات خاور میانه اشاره کرد و گفت: ایران باید "مواضع و اهداف" خود را در منطقه خاورمیانه مشخص کند.

اولاند افزود: در خاورمیانه مساله اضطراری مبارزه با داعش است. ما به طور کامل از نیروهای عراقی که در خط اول مبارزه با جهادیون هستند حمایت می کنیم. عملیات نظامی ائتلاف بین المللی در عراق در کنار مقامات بغداد ادامه خواهد یافت.

***نصرالله: موشک های فاتح-110 ایران در اختیار حزب الله هستند

روزنامه القدس العربی نوشت: «"سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله البنان در گفتگوی ویژه با شبکه المیادین که از شبکه المنار به صورت ضبط شده پخش شد، از در اختیار داشتن موشک های ایرانی فاتح-110 خبر داد.»

این روزنامه در ادامه نوشت: «در این گفتگوی ویژه، مصاحبه کننده از دبیرکل حزب الله البنان سوال کرد اگر موشک های قوی داشته باشید که قادر باشند اسرائیل را هدف قرار دهند، چه واکنشی نشان خواهید داد؟

سید حسن نصرالله با قاطعیت تمام پاسخ داد: "موشک های فاتح-110 ایران از سال 2006 در اختیار حزب الله هستند. این موشک ها قادرند تمام سرزمین های اشغالی را هدف بمباران وسیعی قرار دهند و منطقه امنی برای اسرائیل باقی نخواهند گذاشت."»

 

**اظهارات توهین آمیز سناتور امریکایی درباره ایران

یکی از سناتورهای جمهوریخواه کنگره امریکا در اظهاراتی غیر مسئولانه، جمهوری اسلامی ایران را حامی تروریسم بین‌المللی خواند و مدعی شد: «تهران هم مانند داعش با غرب در جنگ است.»

به نوشته روزنامه "واشنگتن پست"(WashingtonPost) سناتور "تام کاتن" در سخنانی در بنیاد هریتیج، با متهم کردن ایران به «دست داشتن در انفجارهای بیروت در دهه ۸۰ میلادی، که به کشته شدن صدها نظامی امریکایی منجر شد، حکومت ایران را به استفاده از سپاه قدس، حزب الله لبنان، حماس، جهاد اسلامی،  و گروه‌های شیعه در سطح منطقه علیه امریکا و متحدانش متهم کرد.»

بر اساس این گزارش، سناتور کاتن همچنین ایران را «مسئول مرگ هزاران نظامی امریکایی در عراق و افغانستان توصیف کرد و دستیابی ایران به سلاح اتمی را، با توجه به سیاست تسکین و مدارایی که دولت باراک اوباما رئیس جمهوری امریکا با تهران در پیش گرفته است، بسیار خطرناک توصیف کرد.»

بر گایه گزارش "صدای امریکا" (VOA) پیشتر "سامانتا پاور" سفیر امریکا در سازمان ملل متحد گفته بود: «در بحبوحه مذاکرات، دولت اعتقاد دارد که تمام شعبات دولت امریکا باید در حمایت از دستیابی به یک توافق جامع هسته‌ای با ایران موضع واحدی اتخاذ کنند.»

توافقی که به گفته خانم پاور، «متضمن صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران خواهد بود که هدف مشترک (تمام جناح‌های امریکا) محسوب می‌شود».

 

***بازی خطرناک ریاض با تهران و مسکو

پایگاه خبری دبیلواندی (WND) در گزارشی راجع به کاهش قیمت جهانی نفت می‌نویسد:

عربستان تنها جهاد بین المللی خود را از طریق صادرات وهابیت و اسلام تندرو سنی اشاعه نداده است، بلکه اکنون به سراغ روسیه -بهعنوان حامی ایران- رفته و با نشانه گرفتن قیمت نفت، به دنبال تضعیف اقتصاد روسیه و ایران است.

منابع خبری اعلام کرده اند که آمریکا هم با عربستان سعودی همکاری کرده تا بتوانند سقوط چشمگیر بهای جهانی نفت را رقم بزنند و از این طریق به اقتصاد روسیه -که از شورشیان در اوکراین و بشاراسد در سوریه و از همه مهمتر ایران حمایت می کند- ضربه مهلکی وارد کنند.

استراتژی عربستان این است که تمامی بازارهای بین المللی را تسخیر کرده و به اقتصاد ایران و روسیه ضربه بزند، زیرا هر دو کشور ایران و روسیه نیازمند فروش نفت به قیمت بیش از 100 دلار در هر بشکه هستند و این در حالی است که قیمت نفت در حال حاضر زیر 50 دلار است.

باید گفت که به نفع خود عربستان هم نیست که این کارزار اقتصادی را در منطقه به راه بیندازد. در ماه سپتامبر جان کری با پادشاه عربستان دیدار کرد و آنها قول همکاری دادند تا بشاراسد را سرنگون کنند و در عوض ریاض هم به ائتلاف آمریکایی علیه داعش بپیوندد، اما این توافق نتوانست بشاراسد را سرنگون کند و شیعیان منطقه بیش از پیش با ایران متحد شدند و نفوذ ایران در منطقه نیز بیشتر شد.

از دیگرسو روسیه نیز طی سال گذشته میلیاردها دلار کمکهای اقتصادی و نظامی به سوریه اختصاص داد؛ سوریهای که متحد ایران و دشمن عربستان سعودی است.

اگرچه کاهش قیمت نفت به ضرر روسیه پرجمعیت است، اما این بالا و پایین کردن قیمت میتواند روی برنامه پوتین برای تشکیل اتحادیه اقتصادی اروپا-آسیا (EEU) تأثیر بگذارد و رقابتی جدید بین آمریکا و اتحادیه اروپا شکل بگیرد.

اتحادیه اقتصادی اروپا-آسیا اکنون با مشارکت روسیه، ارمنستان، بلاروس، قرقیزستان و قزاقستان شروع به کار کرده است و پوتین قصد دارد که رفته رفته اوکراین و دیگر کشورهای اروپایی را به این اتحادیه ملحق کند.

***حمله به کنگره آمریکا با 600 گلوله خنثی شد

پلیس فدرال آمریکا،‌ (FBI) می گوید مردی در ایالت اوهایو به ظن برنامه ریزی برای حمله به ساختمان کنگره آمریکا در واشنگتن بازداشت شده است.

براساس اسناد دادگاه،‌ کریستوفر کورنل به تلاش برای کشتن یک مامور دولت آمریکا متهم شده است.

به نوشته سایت بی بی سی، او پس از ارسال پیامی در شبکه توییتر در حمایت از گروه های افراط گرا مثل داعش مورد توجه اف بی آی قرار گرفت.

جان باریوس از مقام های پلیس سینسیناتی در ایالت اوهایو گفت که در جریان تحقیقات درباره این مرد مردم هرگز در خطر نبودند.

آقای کورنل،‌ ۲۰ ساله، در روز چهارشنبه پس از خریداری سلاح دستگیر شد اما مدت ها زیر نظر ماموران مخفی بود.

ادعا می شود که او در پشت حسابی توییتری تحت نام مستعار راحیل محروس عبیده بود که در ماه اوت با خبررسانی یک "منبع محرمانه" مورد توجه اف بی آی قرار گرفت.

اسناد دادگاه حاکیست که این "منبع محرمانه" در ازای برخوردی خفیف تر در یک پرونده نامربوط قضایی، با اف بی آی همکاری می کند.

ادعا می شود که آقای کورنل به این منبع گفته بود که او مستقیما از رهبران گروه داعش دستور حمله نگرفته بود اما می خواهد "با اراده خود دست به جهاد بزند."

ادعا می شود که آقای کورنل در جریان دیداری در ماه اکتبر به این منبع گفت که آنها باید سلاح تهیه کنند اما نخواست جزییات طرحش را با این منبع در میان بگذارد.

گفته می شود که او در دیدار دوم به این منبع گفت که به واشنگتن خواهد رفت، در کنگره بمب های لوله ای منفجر خواهد کرد و بعد به سوی کارمندان و مقام ها شلیک خواهد کرد.

او پس از خریداری دو اسلحه نیمه خودکار ام-۱۵ و ۶۰۰ گلوله در اوهایو توسط ماموران اف بی آی دستگیر شد.

 

***واکنش شدید شورای همکاری خلیج فارس به سخنرانی سید حسن نصر الله

شبکه سی ان ان خبر داد: «"عبداللطیف الزیانی" دبیرکل سازمان شورای همکاری خلیج فارس سفیر لبنان در عربستان را به مرکز ویژه این سازمان در ریاض احضار کرد.»

این شبکه خبری در ادامه گزارش داد: «عبداللطیف الزیانی بیان اخیر سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله در خصوص اوضاع ناآرام بحرین را غیرقانونی و غیردوستانه توصیف کرد.»

لازم به ذکر است سید حسن نصرالله چندی پیش طی سخنرانی خود در مراسم سالروز ولادت پیامبر اسلام، اقدامات رژیم آل خلیفه علیه شیعیان این کشور را صهیونیست گونه توصیف کرده بود. دبیرکل حزب الله لبنان، لغو تابعیت شیعیان بحرینی توسط مقامات این کشور در کنار شهرک سازی ها، یورش به جوانان شیعه و از همه مهمتر دستگیری شیخ علی سلمان را اقدامات غیر قانونی و ظالمانه عنوان کرده بود.

***کشف 16 جسد کالبدشکافی شده در بغداد

روزنامه النشره نوشت: «نیروهای امنیتی عراق از کشف 16 جسد کالبدشکافی شده در یک گورستان جمعی در بغداد خبر دادند.»

  این روزنامه لبنانی در ادامه نوشت: «گروهک تروریستی داعش که چندی پیش بر مناطقی در شرق بغداد سیطره داشت، این جنایت را مرتکب شده است.»

لازم به ذکر است گروهک  تروریستی داعش فروش اعضای بدن مردم عراق را یکی از منابع درآمد خود قرار داده است.

 

***اردوغان: نتانیاهو همانند تروریست های پاریس است

شبکه "الجزیره" گزارش داد که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت بنیامین نتانیاهو مرتکب جنایت های زیادی علیه بشریت شده است و هیج تفاوتی با تروریست های پاریس ندارد.

اردوغان این اظهارات را در انتقاد به حضور نتانیاهو در راهپیمایی پاریس بیان کرد که به دنبال حمله به روزنامه فرانسوی شارلی ابدو و یک فروشگاه متعلق به یهودیان، برگزار شد.

اما نخست وزیر اسرائیل در اظهاراتی در پاسخ به این سخنان اردوغان او را منافق خواند و گفت: در برخورد با تروریست باید نفاق و دورویی که بعضی از آن برخوردارند را کنار گذاشت.

از سوی دیگر آویگدور لیبرمن وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اردوغان را دشمن بشریت و یهود خواند و از اروپا به دلیل عدم پاسخ به  اظهارات رئیس جمهور ترکیه، انتقاد کرد.

 

***پیام ویدیویی داعش به غرب

شبکه سی ان ان گزارش داد: «وب سایت های منسوب به گروهک تروریستی داعش کلیپی را در شبکه های اجتماعی منتشر کرده اند که در قالب آن اروپا و آمریکا را به حملات تروریستی گسترده ای تهدید کرده اند.»

این شبکه خبری در ادامه گزارش داد: «در این کلیپ دو دقیقه ای که به نام «عملیات با برکت فرانسه» منتشر شده است، سه شخص به تصویر کشیده شده اند که در فضای باز با زبان فرانسوی خطاب به غربی ها گفتند: "طاغوت های اروپا و آمریکا می خواهند اسلام را نابود کنند ولی همه بدانند ما به قلب کشورهای اروپایی و آمریکا حمله خواهیم کرد."

گوینده این پیام در ادامه تاکید کرد : "ما به همه برادران مسلمان خود در اروپا و آمریکا می گوییم به پا خیزید و به مرکز خلافت اسلامی بیایید و اگر توان آن را ندارید به مراکز دولتی کفار حمله کنید، آنها را ویران کنید و خودروهای پلیس را آتش بزنید؛ مطمئن باشید ما به زودی در اروپا مستقر خواهیم شد. کسانی که به پیامبر اسلام اهانت می کنند را بکشید."

 

***اعدام نامزدهای سابق پارلمان عراق توسط داعش

پایگاه اینترنتی "السومریه نیوز" گزارش داد که دو نامزد انتخابات پارلمانی سابق عراق صبح امروز در مرکز موصل به دست تروریست های داعش اعدام شدند.

بنا بر این گزارش، یک منبع محلی در استان نینوا جمعه گفت افراد مسلح داعش دو نامزد انتخابات پارلمانی سابق عراق را در مرکز موصل اعدام کردند.

این منبع در مصاحبه با السومریه نیوز افزود: افراد مسلح داعش صبح امروز ایوب عبدالهادی نامزد فهرست العراقیه و اسلام الحیالی نامزد حزب الاسلامی در انتخابات پارلمانی سابق را در یکی از اردوگاههای این گروه در مرکز موصل با گلوله کشتند.

وی که خواست نامش فاش نشود گفت افراد داعش یک ماه پیش این دو نفر را ربوده بودند.

 

***چرایی شیفتگی اصلاح‌طلبان به محمود احمدی‌نژاد

جریان اصلاح طلب مدعی بیزاری شدید از محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور سابق است. اما اندکی تامل در شواهد موجود و نوع رفتار و سلوک سیاسی این جریان، نه تنها این مدعا را رد می‌کند بلکه حاکی از علاقه و شیفتگی اصلاح طلبان به احمدی نژاد است. مرور و رصد رسانه های زنجیره ای و وابسته به جریان اصلاح طلب به روشنی گویای این شیفتگی است. این رسانه ها از هیچ بهانه ای برای طرح درشت – نه درست - نام احمدی نژاد غفلت نمی‌کنند.

اگر چه سعی دارند این مطرح کردن را همیشه در پوسته ای ظاهری از نگاه انتقادی به مخاطب عرضه کنند اما خود نیز به خوبی می‌دانند که در دنیای سیاست گمنامی حتی از بدنامی نیز بدتر است و از این رو بی هیچ مناسبت و زمینه‌ای هر از گاهی احمدی نژاد را به سوژه اصلی رسانه های خود بدل کرده و به سراغ نزدیکان وی می‌روند. اما دلیل این شیفتگی چیست؟

۱- اصلاح طلبان سعی دارند احمدی نژاد را تجسمی از اصولگرایی و جریان اصولگرایی را در وی خلاصه و معرفی کنند. در چنین وضعیتی هجمه به اصولگرایان و رقابت با آنها کار سختی نیست. احمدی نژاد سابقه دو دوره ریاست جمهوری را در کارنامه خود داشته و طبیعتاً در این دیکته ۸ ساله می‌توان غلط‌های قابل توجهی برای مانور دادن و تخریب کردن یافت.

۲- اصلاح طلبان به احمدی نژاد به عنوان یک سپر سیاسی نگاه می کنند. این جریان می‌کوشد با سیاه نمایی و بزرگنمایی برخی ضعف‌های احمدی نژاد، خیانت‌های خود را در ماجرای فتنه ۸۸ توجیه کرده و به دست فراموشی بسپارد. اصلاح‌طلبان با دادن آدرس غلط و تفسیری دلخواه و البته غیرواقعی از فتنه، رفتار غلط احمدی‌نژاد در مناظره‌های تلویزیونی را عامل و منشاء فتنه معرفی می‌کنند. از این منظر اصلاح طلبان هیچ علاقه‌ای به کنار گذاشتن این سپر سیاسی و رویارویی با سوالات جدی درباره مسائل سال ۸۸ را ندارند.

۳- یکی از ویژگی های اصلی احمدی نژاد، پتانسیل وی برای ایجاد فضای دوقطبی در عرصه سیاست است. وی این پتانسیل را در انتخابات سال ۸۴ و در رقابت با هاشمی رفسنجانی با ایجاد دوقطبی فقر و غنا و عدالت و ثروت به نمایش گذاشت و انتخابات سال ۸۸ اوج نمایش این دوقطبی سازی بود. در این سال علی رغم عدم حضور هاشمی، احمدی نژاد عملا سه نامزد دیگر را از گردونه رقابت خارج و انتخابات را به عرصه تقابل خود با هاشمی تبدیل کرد. اصلاح طلبان به دلایل مختلفی که توضیح آن مقاله ای مفصل و جدا نیاز دارد، از ایجاد دوقطبی و فضای پر زد و خورد سیاسی استقبال می کنند.

۴- اصلاح طلبان می‌دانند که برای ایجاد اختلاف در اردوگاه اصولگرایان، هیچ برگی بهتر از برگ احمدی نژاد در دست ندارند. احمدی نژاد از سویی خود را خارج از اردوگاه اصولگرایان می‌داند و اصولگرایان نیز نظرات مختلف و گاه متضادی درباره وی دارند. حضور پررنگ احمدی نژاد در میدان سیاسی، پیش از آنکه تهدیدی برای اصلاح طلبان باشد، عاملی تنش آفرین در اردوگاه اصولگرایان خواهد بود.

۵- اصلاح طلبان در ۸ سال دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد، تصویری سیاه و تیره و تار از کشور ارائه کرده و مسبب این وضعیت را نیز احمدی نژاد معرفی کردند. این سیاه نمایی غیرمنصفانه همچنان نیز ادامه دارد. از این رو رویه اقتصادی جریان اصلاح طلبی برای پنهان کردن مشکلات، ضعف ها و کم کاری‌های اقتصادی خود نیاز به یک سیبل انحرافی دارد. سیبلی که بتواند انتقادها و مطالبات اقتصادی را به سمت آن هدایت کرد و خود در امان ماند. به زبان ساده تر می‌توان گفت اصلاح طلبان اقتصادی یا به عبارت دقیق تر همان کارگزاران، اگر نمونه شان در کلاس اقتصاد ۲ باشد نیاز به رقیبی با نمره صفر دارند تا خود را شاگرد اول کلاس معرفی کرده و برایشان سوت و کف بزنند!

۶- هر گروه و جریان سیاسی همانقدر که نیاز به دوست و متحد دارد نیاز به دشمن نیز دارد. دشمنی که بوسیله آن هویت خود را تعریف کرده و از تهدید آن برای همگرایی و انسجام در اردوگاه خودی استفاده کند. این دشمن لازم نیست عملاً و واقعاً هم دشمن باشد. همین که هواداران وی را دشمن تلقی کنند، کفایت می کند. احمدی نژاد برای اصلاح طلبان چنین کارکردی دارد. عاملی برای ارعاب و در نتیجه انسجام هواداران.

 

***قویترین مرد ایران» به کدام کشور گریخت؟

به گزارش وب سایت "انتخاب" مردی که سنگین‌ترین وزنه‌ها را بر می‌داشت و خارق‌العاده‌ترین کارها را در مسابقات انجام می‌داد، بعد از جنایتی دور از ذهن برای فرار از مجازات تن به زندگی مخفیانه داده است.

امیر قرایی یکی از شرکت‌کنندگان مسابقه قویترین مردان ایران، که‌سال ٩٠ در جریان درگیری با دوستش او را به قتل رسانده بود بعد از ٣‌سال همچنان متواری است. جنایتی که تنها برای ٣‌میلیون تومان رخ داد و پای مرد آهنین را به دنیای جنایتکاران باز کرد. حالا اما حدود ٣‌سال و ٦ ماه از آن روز شوم که طرفداران امیر قرایی را در شوک فرو برد می‌گذرد و این مرد با فرار از ایران هنوز تن به مجازات نداده است. با این حال برادر امیر که در جریان این قتل با او همراه بود، بار دیگر به دادسرا جنایی احضار شد.

عصر چهارشنبه هفتم اردیبهشت‌ماه‌ سال ٩٠ درگيري شديدي ميان چند پسر جوان در محله جنت‌آباد تهران رخ داد. دقايقي بعد تيمي از مأموران خود را به محل حادثه رساندند. در نخستين بررسي‌ها مشخص شد در جريان نزاع خياباني، پسر جواني به نام "حمید" با ضربه قمه مجروح شده است، همین موضوع کافی بود تا او بعد از منتقل شدن به بیمارستان به کما برود. خانواده "حمید" وقتي از مرگ مغزي پسرشان باخبر شدند در اقدامي انساندوستانه اعضاي بدن او را به بيماران نيازمند هديه كردند.

اين در حالي بود كه مأموران تجسس‌هاي پليس دريافتند قاتل این پسر جوان يكي از قوي‌ترين مردان ايران بوده كه به خاطر اختلاف‌ مالي با حمید، دست به جنايت زده است. همین سرنخ کافی بود تا کارآگاهان برای دستگیری قویترین مرد ایران وارد عمل شوند اما هیچ‌کس تصور نمی‌کرد او با متواری شدن مسیر پرونده را تغییر بدهد. علیرضا قرایی که در روز حادثه با برادرش همراه بود درحالی بازداشت شد که مرد آهنین پا به فرار گذاشته بود.

همان موقع به دلیل فرار قاتل، خانواده او تحت بازجویی قرار گرفتند تا این‌که پدر امیر قرایی بعد از این حادثه با اتهام متفاوتی توسط پلیس بازداشت شد. او که به جرم نگهداری مواد مخدر دستگیر شده بود در رابطه با پسرش به بازپرس گفت: "امیر همیشه ورزش می‌کرد و پسر خوبی بود. من نمی‌دانم چرا این اتفاق افتاد، فقط از او شنیده بودم که با یکی از دوستانش مشکل دارد. وقتی فهمیدم او درگیر شده و حمید را تا پای مرگ رسانده است به بیمارستان رفتیم. در بخش آی. سی. یو بستری بود و بعد از چند ساعت به کام مرگ فرو رفت. خبر مرگ حمید را به امیر اطلاع دادیم و هرگز نمی‌دانستم او برای فرار از محاکمه متواری می‌شود. اگر می‌دانستم امیر کجا گریخته او را وادار به تسلیم می‌کردم. اطمینان دارم که او خودش را تسلیم خواهد کرد. او نیاز به فرصت دارد تا بتواند در مورد اتفاقی که افتاده درست فکر کند. آن روز وقتی که به خانه آمد خیلی حالش بد بود. عصبی و ناراحت چند تکه لباس برداشت و رفت، به کسی هم چیزی نگفت."

در حالی که پرونده امیر قرایی تا زمان دستگیری‌اش در دادسرای جنایی تهران باز خواهد بود بار دیگر برادر این مرد به دادسرا احضار شد تا اگر اطلاعی از مخفیگاه برادرش دارد آن را در اختیار بازپرس پرونده قرار دهد. هنوز مشخص نیست عامل جنایت به کدام کشور گریخته است به همین دلیل پلیس اینترپل هم نمی‌تواند اقدام به دستگیری او کند. با این حال حمید قرایی همچنان اصرار بر بی‌اطلاعی از مخفیگاه برادرش دارد. با به جریان افتادن دوباره این پرونده در دادسرا ی جنایی تهران تحقیقات برای شناسایی کشوری که امیر قرایی به آن‌جا گریخته است، ادامه دارد.

 

*** در شورای خاتمی شرکت نمی‌کنم

در حالی که دبیر همایش شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان از دعوت هاشمی رفسنجانی و خاتمی برای حضور در همایش سراسری اصلاح‌طلبان خبر داده بود اما این افراد از غایبان اصلی این همایش هستند.

طبق اعلام قبلی رحمان‌قلی قلی‌زاده، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یکی از سخنرانان اصلی همایش شورای هماهنگی جبهه اصلاحات بود که پیامی به این مراسم ارسال کرد.

همچنین محمد خاتمی دیگر سخنران این همایش بدون اطلاع قبلی به این مراسم نیامده و فقط پیام داد. پیام خاتمی به این همایش توسط ژاله فرامرزیان قرائت شد.

محمدرضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان که (پنج‌شنبه) به عنوان سخنران اصلی و همایش اصلاح‌طلبان به کانون تولید تهران آمده بود در جمع خبرنگاران به سؤالات مختلف آنها در مورد انتخابات سال آینده (دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی) راهبرد اصلاح‌طلبان و احتمال کناره‌گیری خود در این انتخابات پاسخ داد.

وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا در دهمین دوره انتخابات این مجلس تا آخر در صحنه باقی خواهی ماند، یا به دستور پدرخوانده‌های سیاسی جریان اصلاحات کنار می‌کشید؟ گفت: این یک پیش‌گویی است و باید از همان تحلیلگران این سؤال را بپرسید، اما بنده همیشه در خدمت مردم، انقلاب و نظام بوده و باز هم در هر سنگری که لازم باشد در خدمت خواهیم بود.

رئیس بنیاد امید ایرانیان همچنین تصریح کرد: هر تصمیمی که به نفع نظام و کشور باشد می‌گیرم و هیچ ابایی از تصمیم خود برای انتخابات مجلس ندارم.

محمدرضا عارف که در انتخابات ریاست‌جمهوری سال گذشته از سوی محمد خاتمی از دور انتخابات کنار کشید و امروز وی یکی از محتمل‌ترین افراد برای سرلیستی جریان اصلاح‌طلبان است در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ریاست مجلس دهم را شما در دست خواهید گرفت یا خیر؟ گفت: هنوز مشخص نیست که در انتخابات آینده چه کسی پیروز می‌شود، برای ریاست مجلس آینده نیز افرادی که به مجلس راه می‌یابند تصمیم خواهند گرفت.

رئیس بنیاد امید ایرانیان همچنین در پاسخ به این پرسش که شورای مشورتی خاتمی در انتخابات آتی تأثیرگذاری بیشتری خواهد داشت یا شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان تصریح کرد: همه تشکل‌ها مؤثر هستند و هر کسی در جایگاه خود می‌تواند تأثیر بگذارد، حال همه در عمل نشان خواهند داد که تأثیرگذاری از سوی کدامیک خواهد بود.

عارف همچنین در مورد نطق علی مطهری که یکشنبه هفته جاری در مجلس درباره حذف سران فتنه نطق کرده بود و با واکنش جدی نمایندگان مردم مواجه شده بود نیز گفت: من از آن حوادث تأسف می‌خورم.

وی ادامه داد: یک نماینده مجلس برای در چارچوب آیین‌نامه مجلس بتواند حرف‌های خود را بزند و نمایندگان دیگر اگر نقطه‌نظراتی در مورد آن دارند، طبق قانون پاسخ دهند، چرا که برخورد فیزیکی در شأن مجلس ما نیست.

رئیس بنیاد امید ایرانیان که امروز در مورد حذف سران فتنه سخن گفته بود در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه عملکرد دولت در رفع حصر را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ اظهار کرد: دولت باید با همه بخش‌های حاکمیت تعامل داشته باشد و به عنوان مثال در یک فضای صمیمی و از طریق شورای عالی امنیت ملی این مسئله حل شود.

عارف در پاسخ به این پرسش که آیا اصلاً اقداماتی در این زمینه صورت گرفته است گفت: قطعاً اقداماتی شده است، اما دعا می‌کنیم هر چه سریع‌تر این اقدامات به نتیجه برسد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری بر این اساس که برخی‌ها معتقدند اگر شما سرلیست نباشید بازی اصلاح‌طلبان را به هم می‌زنید، گفت: ما ۲۹۰ یا ۳۱۰ سرلیست خواهیم داشت یعنی همه ما سرلیست هستیم.

***پیشرفت های لیزری ایران

رییس سازمان انرژی اتمی به پیشرفت های دانشمندان کشورمان در عرصه های فناوری و صنعت اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران توانسته در لیزرهای نیمه هادی، فیبری و دیسکی قدم های بسیار مثبتی بردارد.

علی اکبر صالحی در حاشیه افتتاح دومین نمایشگاه دستاوردهای مرکز ملی علوم و فنون لیزر ایران این مطلب را بیان کرد و افزود: استفاده از لیزرها در صنعت و فناوری نامحدود است و در حوزه سلامت و دفاعی این تاثیرگذاری بر کسی پوشیده نیست.

وی ادامه داد: لیزر وسیله ای است که در ارتباط با زدودن مین ها، کور کردن رادارهای دشمن قابلیت فراوانی دارد که کشورمان توانسته در زمینه پیشرفت های لیزری قدم های بلندی را بردارد.

رییس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران گام های علمی مهمی را برداشته و دستاوردهای زیادی را کسب کرده است گفت: آینده روشنی در حوزه لیزر داریم که بخشی از آن در این نمایشگاه مشاهده می شود.

صالحی افزود: خبرهای خوبی را در آینده نزدیک در این خصوص ارایه می دهیم که قسمتی از آن در نمایشگاه مورد لحاظ است.

وی در ادامه تاکید کرد: فناوری لیزر در حوزه های سلامت و کشاورزی قابل استفاده است و وجود چنین نمایشگاهی که برای دومین بار پس از پنج سال افتتاح شده به انسان احساس غرور و سربلندی می دهد.

رییس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: فناوری لیزر برای کشور در حوزه های صنعت و فناوری آثار و برکات مهمی دارد و کاربرد آن ارتقا آفرین است.

صالحی ادامه داد: اولین نمایشگاه پنج سال پیش بود که در طی این سالها تحولی عظیم از سوی دانشمندان و فرزندان جمهوری اسلامی ایران در این زمینه شاهد بوده ایم و فرزندان کشور در مرکز ملی لیزر به دستاوردهای بالایی دست یافته اند.

وی ادامه داد: امیدواریم دانشمندان ما از این فناوری در حوزه های سلامت ؛ کشاورزی و صنعت استفاده های مهمی کنند.

 

***از بس نورانی بوده، صورتش سوخته!

بعد از سه ماه دلم برای اهل و عیال تنگ شد و فکر و خیالات افتاد تو سرم. مرخصی گرفتم و روانه شهرمان شدم. اما کاش پایم قلم می شد و به خانه نمی رفتم!

سوز و گداز از مادر و همسرم یک طرف، پسر کوچکم که مثل کنه چسبیده بود بهم که مرا هم به جبهه ببر، یک طرف. مانده بودم معطل که چگونه از خجالت مادر و همسرم در بیایم و از سوی دیگر پسرم را از سر باز کنم.

تقصیر خودم بود. هر بار که مرخصی می آمدم آنقدر از خوبی ها و مهربانی های بچه ها تعریف می کردم که بابا و ننه ام ندیده عاشق دوستان و صفای جبهه شده بودند، چه رسد به یک پسر بچه ده، یازده ساله که کله اش بوی قرمه سبزی می داد! و در تب می سوخت که همراه من بیاید و پدر صدام یزید کافر را در بیاورد و او را روانه بغداد ویرانه اش کند.

آخر سر آنقدر آب لب و لوچه اش را با ماچ های پی در پی به سر و صورتم چسباند و آبغوره ریخت و کولی بازی درآورد تا روم کم شد و راضی شدم که برای چند روز به جبهه ببرمش.

کفش و کلاه کردیم و جاده را گرفتیم آمدیم جبهه. شور و حالش یک طرف، کنجکاوی کودکانه اش طرف دیگر. از زمین و زمان و آسمان و در و دیوار ازم می پرسید:

«این تفنگ گندهه اسمش چیه؟!

بابا چرا این تانک ها چرخ ندارند، زنجیر دارند؟!

بابا این آقاهه چرا یک پا ندارد؟

بابا چرا این آقاهه سلمانی نمی رود؛ چرا این قدر ریش دارد؟»

بدبختم کرد بس که سوال پرسید و من مادر مرده جواب دادم. تا اینکه یک روز برخوردیم به یکی از رزمنده ها که رنگ صورتش خیلی تیره بود!(به شب گفته بود تو نیا که من تخته گاز آمدم!) قدرت خدا فقط دندانهای سفید داشت و دو حدقه چشم سفید.

پسرم در همان عالم کودکی گفت:«بابایی مگر شما نمی گفتید که رزمندگان نورانی هستند؟»

متوجه منظورش نشدم، گفتم: «چرا پسرم، مگه چی شده؟»

گفت: «پس چرا این آقاهه اینقدر سیاه سوخته اس؟»

فهمیدم که منظورش چیه؟ کم نیاوردم و گفت:«بابا جون، او از بس نورانی بوده صورتش سوخته، فهمیدی؟!»

***درخواست‌ همسر شهید نوروزی‌ از رهبر معظم انقلاب

شور و حرارت تشییع پیکر مطهر شهید مهدی نوروزی از شهدای مدافع حرم اهل‌بیت(ع) روز زمستانی کرمانشاه را به بهاری دل‌انگیز با گلبانگ «لبیک یا حسین(ع)» بدل کرده بود.

شهیدا، نفس‌های گرمت را وامدار کدامین معصوم بودی که این چنین هواخواهانت در آیین باشکوه ختم نفس‌هایت سنگ‌تمام گذاشتند و تا منزلگاه ابدی با چشم‌های گریان بدرقه‌ات کردند.

خانوده شهید نوروزی امروز باصلابت و استوارتر از همیشه بودند، از همسرش که سال‌های دوری‌اش را تاب آورده بود، تا مادری که جگرگوشه‌اش را از دست داده بود...

همسر شهید مهدی نوروزی در حاشیه مراسم خاکسپاری این شهید والامقام اظهار کرد: افتخار من این است که همسرم فدای امام زمان(عج) و دفاع از اسلام شد.

مریم عظیمی خاطرنشان کرد: همسرم فدایی رهبر معظم انقلاب بود و امیدوارم حضرت آقا برای من دعا کند تا محمدهادی فرزند شهید را بزرگ کرده و او را نیز فدای امام زمان(عج) کنم.

 وی افزود: همسرم عاشق کربلا بود و همیشه می‌گفت ای کاش در کربلا همراه امام حسین(ع) بودم.

 همسر شهید مهدی نوروزی بیان داشت: شهید نوروزی همواره تأکید داشتند که خط دفاع از اسلام سامرا است.

عظیمی تأکیدات شهید نوروزی برای پیروی از ولایت را یادآور شد و گفت: همسرم همیشه می‌گفت رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند که همچون مالک اشتر باشید.

وی با بیان اینکه همسرم رفت تا مالک اشتر رهبرش باشد، افزود: همسرم رفت تا در خط مقدم دفاع از اسلام شهید شود.

 

***متفاوت‌ترین امتحان یک دبیرستان دخترانه

گاهی اوقات خلاقیت و نوآوری دبیران می تواند تاثیر زیادی در تغییر روند آموزشی ایجاد کند. تغییراتی که حتما به دانش آموزان کمک زیادی خواهد کرد.

یکی از دبیران مطالعات اجتماعی در صفحه شخصی خود با انتشار یک تصویر از نوآوری در امتحانات درس خود خبر داد. «مه سان» که این روش را «تبدیل الگوهای ملال آور، استرس زا و تنفر آمیز امتحان به یک امر لذت بخش و خاطره انگیز و آموزش دهنده» نامیده بود، در رابطه با ابتکار جدید خود نوشت:

۷ صبح روز دوشنبه – روی در مدرسه ، بچه ها درحین ورود به مدرسه با این برگه روبه رو شدند ، دانش آموزان پایه هشتم برگه راهنمای آزمون را از خانم رضایی ( سرایدار مدرسه ) تحویل بگیرید. (آزمون از همینجا شروع شد!)امتحان

ساعت ۷:۱۵ – اسامی گروه بندی بچه ها برای امتحان را بر روی دیوارها نصب کردیم! ۲۹ گروه ۵ نفره ، جمعا ۱۴۵ دانش آموز پایه هشتم مدرسه . بچه ها تازه فهمیدند که امتحان مطالعات اجتماعی ترم اولشان گروهی است و گروه ها را نیز خودمان با شناختی که از بچه ها داشتیم گروه بندی کرده بودیم!

ساعت ۷:۴۰  بعد از اینکه گروه ها در جاهاشون مستفر شدند به هر گروه پوشه ای داده شد، محتویات پوشه (۶ نقشه با موضوعات مختلف از قاره آسیا ) متنی درباره بحران های قاره آسیا ، برگه ی تعاریفی ( که اگر نیاز داشتند از تعاریفی که برایشان آوردیم استفاده کنند) ، نقشه خام قاره آسیا، برگه سوالات ، پاسخ نامه ، برگه ارزشیابی فردی و گروهی ، نقشه هایی هم به دیوارها زده شده بود که در صورت نیاز استفاده کنند.

امتحان شروع شد و گروه ها  مشغول تحلیل نقشه ها و پاسخ دادن بودند ، امتحان تقریبا سه ساعت و سی دقیقه طول کشید من آخرای امتحان از خستگی و پا درد افتادم و گوشه ی راهرو نشستم روی زمین ، می دیدم که یکی یکی برگه هاشون رو می دادند می آمدن سمتم ، «خانم خیلی امتحان بیستی بود ، خانم ما تا حالا اینجوری امتحان نداده بودیم ، خانم خیلی کیف داشت ، خانم باز امتحان اینجوری بگیرید ، نازنین بدو بدو آمد گفت خانم گروه بندی عاااالی بود دستتون درد نکنه و..»

خستگی و بیخوابی که برای طراحی سوالات و آزمون در یک هفته گذشته داشتم یادم رفت و پاشدم و با بچه ها رفتیم والیبال بازی کردیم ، از الان برای امتحان ترم دومشون هم من و هم خودشون هیجان دارند.

می شود  از کلیشه های همیشگی فاصله گرفت و امتحان رو برای بچه ها تبدیل به یک فرایند لذت بخش کرد و هم می توان امتحان را ادامه آموزش و یادگیری تلقی کرد تا سنجش صِرف!

 

 ***پیام بهزاد فراهانی به گلشیفته: برخودم لعنت فرستادم

به گزارش وب سایت "انتخاب" در یکی از صفحات فیسبوک منتسب به بهزاد فراهانی ، نامه ای خطاب به گلشیفته فراهانی منتشر شده است.

در این نامه آمده است:

«تو را دخترم نمیخوانم ،

 

چرا که هنر را با عریانی اشتباه گرفتی .

تو را دخترم نمی نامم

چرا که هویت اریایی را در اندام لخت خود به سخره گرفتی

تو را چه بگویم که از هنر و فهم تنها حیوانی ترین راه را برای اعتراض یافتی ،

فرزند فرهنگ باخته ام من برخودم لعنت فرستادم که یادم رفت برایت شاهنامه بخوانم ،

از کوروش و زرتشت بگویم ، لعنت به من که کنار بازیگری ،

بازی زندگی را یادت ندادم که چنین رسوایی را برای آریایی به بار آوردی ،

دیدن اندام عریانت ، زانوانم را لرزاند ،

فرزند ، چه بر سر هویت متعصب ایرانی اوردی ،

کاش مرده بودم واندام برهنه ونگاه بی رنگت ، در دستان مردم دست به دست نمیشد .

کاش تو اعتراض باشرفت میکردی . نه با اندامت ،

که فقط یک پدرو خرد کردی .

با من چه کردی

ای غریبه …!»

***آمار بالای تعرض به زنان و دختران دانشجو

نتایج تحقیقات در انگلیس نشان می‌دهد که از هر سه زن به یک نفرشان در زمان تحصیل در دانشگاه‌های این کشور تجاوز و تعرض جنسی شده است.

 همچنین براساس این گزارش از هر هشت مرد نیز به یک نفر در دوران دانشجویی در انگلیس تجاوز صورت گرفته است.

 براساس این تحقیق که توسط روزنامه گاردین انجام شده، دختران دانشجو در انگلیس از حمایت قانونی کمتری نسبت به زنان و دختران در محل کارها برخوردارند.

 

***اقدام جالب شهاب مرادی برای این روزها

حجت الاسلام شهاب مرادی در صفحه اینستاگرامش نوشت: روایت شده بعد از رحلت رسول خدا، شخص نامسلمان و تازه واردی در مدینه، بعد از ملاقات و پرسش‌هایی از امیرالمومنین علی علیه السلام، وقتی پاسخ سخت‌ترین سوال‌هایش را گرفت از حضرت پرسید: آیا تو محمدی؟ مولا این سخن را محترمانه ندانست و فرمود: وای بر تو! «من بنده‌ای از بنده‌های محمدم» انا عبدٌ من عبیدِ محمّد، لذا به نظر می‌رسد شعار «من محمدم» شعار مودبانه‌ای نباشد.

در پی اهانت مجله فرانسوی به رسول الله الاعظم محمد مصطفی صلی الله علیه و آله، پیشنهاد و درخواست می‌کنم این تصویر و متن زیر؛ شعارهای آن به صورت هشتگ‌ها را بازنشر بدهید:

I love Mohammad «P. B. U. H»

I hate terrorism.

I condemn insulting the holy prophets.

من عاشق محمدم

از تروریسم متنفرم

توهین به پیامبران الهی را محکوم می‌کنم

 

***حضور جنجالی وزیر انگلیسی در شوی لباس داعش!

نمایش لباس هائی شبیه پوشش گروه تروریستی داعش در لندن پایتخت انگلیس جنجال آفرین شد.

 "دیلی میل"، "هاردی بلِچمَن" طراح مشهور لباس در انگلیس این لباس های جنجالی را طراحی کرده است.

 این نمایش که با حضور "ترزا می" وزیر کشور انگلیس برگزار شد، با انتقادهای شدیدی در روزنامه های فرانسه و سایر کشورهای اروپایی همراه بود.

  بلچمن در حالی لباس هایِ شبیه لباس های داعش را به نمایش گذاشته است که فرانسه اخیراً شاهد حملاتی خونین توسط این گروه تروریستی بود.

***افتتاح سایت همسریابی

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد : سایت همسان گزینی با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی، بهمن ماه امسال افتتاح می شود.

«محمود گلزاری» اظهار داشت: این سایت با هدف سامان یابی همسرگزینی راه اندازی می شود.

 وی در خصوص ویژگی سایت همسان گزینی گفت: تعدادی روانشناس و مشاور ازدواج با این سایت همکاری می کنند.

 گلزاری، از نحوه مقابله با سایت های غیرمجاز همسریابی انتقاد کرد و گفت: در زمان حاضر برخورد جدی با سایت های غیرمجاز همسریابی صورت نگرفته است این در حالی است که الان، حدود 300 سایت همسریابی غیرمجاز فعالیت می کنند.

 گلزاری در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چرا سایت های غیرقانونی همسر یابی فیلتر نمی شوند؟ گفت: وظیفه برخورد با این گونه سایت ها با پلیس امنیت اخلاقی، پلیس فتا و شورای شبکه مجازی است و معاونت ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، وظیفه ای در این خصوص ندارد.

 این مقام مسوول در وزارت ورزش و جوانان دلیل تعدد این گونه سایت های غیرقانونی را نبود سایت مرجع و قانونی برای این امر دانست.

***کینه دیرینه بی بی سی از دین اسلام علنی‌تر شد

شبکه بی بی سی که در اسلام ستیزی سرآمد سایر رسانه های ضد انقلاب و معاند اسلام است همواره بر این نکته استوار است بطوری مخاطبین خود را فریب دهد که علیرغم تغییر افکار مخاطبین دست خود را رو نکند و به اهداف دراز مدت خود برسد.

به گزارش بولتن نیوز به نقل از دیلی اکپرس، این شیوه فریبکاری حیله جدیدی نیست و بارها این رسانه انگلیسی در بیان اخبار و رویدادها چنین ترفندی را اجرا نموده است.

در چند روز اخیر با حمله چند داعشی به دفتر "شارلی ابدو" در پاریس سوژه جدید به دست بی بی سی افتاده و با متهم کردن مسلمانان و دین اسلام تمام سعی و تلاش خود را به این نکته توجه کرد بود که اسلام ستیزی و اسلام هراسی ایجاد کند و ترور و خشونت را به نام اسلام و مسلمین ثبت کند.

این نیز با توجه به ترفندهای مکارانه بی بی سی موجبات فریب افکار مخاطبین را در پی داشت به طوری که با دقت نظر کوتاهی می توان به نیت شیطانی این رسانه انگلیس  پی برد.

بی بی سی این بار نتوانست بغض و کینه خود را به دین مبین اسلام پنهان کند و با توهینی وقیحانه و آشکارا نیت پلید خود را رو کرد.

فرداد فرحزاد مجری این رسانه در صفحه فیس بوک خود نوشت: "وقتی اتفاقات سیدنی و پاریس و جنایات داعش رو می بینم بیشتر به این نتیجه می رسم که دین اسلام دین خشونت و آدم کشی هست"

این مطلب با موجی از اعتراضات مخاطبینش مواجه شد و با پیامهای مختلف تودهنی محکمی به این هتاک به دین مقدس اسلام، زده شد که به ناچار این مطلب را از صفحه خود پاک کرد.

در موردی دیگر شخصی که در صفحه فیس بوک(Facebook) برنامه نوبت شما نسبت به اسلام هراسی بی بی سی معترض بود پاسخ وقیحانه تری از این صفحه به این مضمون داده شد: "ما فقط اطلاع رسانی می کنیم و به مسائل دیگر کاری نداریم هرچند مسلمانان سابقه خوبی از رفتارهای اجتماعی ندارند"

چنین برخوردی با جامعه اسلامی ایرانی از شبکه ای که بارها و بارها در ضدیت اسلام و انقلاب شمشیر از رو کشیده و در حمایت از بهائیان و همجس بازان و هزاران ضد ارزش و اخلاق که از شبکه سلطنتی  بی بی سی پخش شده بعید نیست.

 

***دلارتا پایان سال 4200 تومان می‌شود

احمد مجتهد که در همایش تاثیر شرایط قبلی اقتصادی بر نوسانات نرخ ارز در سالن همایش‌های اتاق اصفهان سخن می‌گفت، پیش‌بینی کرد نرخ ارز تا پایان سال به ۴۲۰۰ تومان و در پایان سال ۱۴۰۰ به ۱۰ هزار تومان برسد.

وی که سال‌ها تجربه مدیریت در حوزه بانکی را داشته است، در ادامه از بلوکه شدن 70 تا 100 میلیارد دلار درآمدهای نفتی ایران در سایر کشورها خبر داد و گفت:اگر نفت بفروشیم نمی‌توانیم پول آن را به راحتی دریافت کنیم و این موضوع چالش دیگری برای اقتصاد ایران ایجاد کرده است.

مجتهد با بررسی عوامل داخلی موثر بر نرخ ارز گفت:وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی بین 30 تا 70 درصد است که دولت تلاش کرده وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی را کاهش دهد.

وی افزود:به دلیل نیاز جاری کشور بخشی از درآمدهای نفتی که باید به صندوق توسعه ملی واریز می‌شد ، مصرف شده است.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی آمریکا را آغاز کننده تحریم علیه ایران از ابتدای انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: آمریکا از محل تحریم شرکت‌های مختلف که با ایران همکاری داشتند تا کنون ۵۰ میلیارد دلار درآمد داشته و این در حالیست که برخی از بانک‌ها تا سه میلیارد دلار جریمه به دولت امریکا پرداخت کرده‌اند.

***پیش‌بینی کارشناسان از هجوم تقاضای خرید پراید

كارشناسان اقتصادی هجوم تقاضا برای خرید پراید را تا انتهای سال پیش بینی می كنند.

تولید خودرو پراید توسط شركت سایپا درسال 1372شروع شد و پس از مدتی این شركت توانست با كمك قطعه سازان داخلی و خارجی به ساخت انبوه آن در كشور روی آورد.

این خودرو نزدیك به دودهه در ایران تولید می شود و با وجود هجمه غیرمنصفانه ای كه در داخل كشور به این خودرو وارد است همچنان سهم عمده ای در صادرات كشور را به خود اختصاص داده است.

توقف تولید پراید علی رغم آنچه انتظارمی رفت، افزایش تقاضا را به دنبال داشته كه این روند با توجه به سیاه نمایی واظهارت تنگ نظرانه نه تنها كمكی به مصرف كنندگان و تولیدكنندگان نكرده است بلكه نشان می دهدكه منتقدان با تخریب وناكارآمد شمردن پراید تولید وصنعت كشور را مورد هدف قرار داده اند ولی آمار بیانگر آن است كه این خودرو علاوه برصادرات در بخش داخلی نیز مشتریان خود را دارد. جالب است بدانیم كه انتقاد ازخودروی پراید بارها و بارها در رسانه ملی اتفاق افتاد والقابی همچون " ارابه های مرگ "را به آن نسبت داده اند ولی عملكرد خریداران نشان دهنده مخالفت ازانتقادات خصمانه به این خودرو می باشد.

فعالان بازار معتقدند با توجه به افزایش درخواست پراید با قیمت مصوب، باید در انتظار رشد لاك پشتی قیمت این خودرو در آینده نزدیك باشیم. البته این امر بدیهی است چراكه با توقف تولید پراید و افزایش تقاضا براساس اصول اقتصادی و رفتارهای بازار، قیمت این محصول را افزایش خواهد داد.

به گفته فعالان بازار به دلیل نزدیك شدن به پایان سال و توقف تولید پراید در آینده نزدیك، تقاضای خرید این محصول دربازار خودرو رو به رشد است و هم اكنون با توجه به عدم افزایش قیمت مصوب بهترین زمان ممكن برای خرید این خودرو می باشد.

از نظر اكثر كارشناسان پراید فعلی با كسب استاندارهای 51 گانه نه تنها از لحاظ قیمتی جزء خودروهای ارزان قیمت جهان محسوب می شود بلكه از لحاظ ایمنی وكیفیت با بسیاری ازخودروهای هم كلاس خود، درسطح قابل قبولی قرار دارد.

با توجه به این كارشناسان اقتصادی هجوم تقاضا برای خرید پراید را تا انتهای سال پیش بینی می كنند واعتقاد دارند تداخل این موضوع با بازار پایان سال قیمت این خودرو را با تغییرات افزایشی مواجه خواهد كرد.

***مصاحبه عجیب و تند ستاره فوتبال ایران با سایت قطری علیه کی روش

هافبک ایرانی تیم الاهلی قطر گفت: «بدترین نتیجه گیری ایران در جام جهانی رقم خورد. من شخصا سه سال با کی روش کار کردم اما هرگز نکته جدید فنی از او یاد نگرفتم!»

مجتبی جباری در گفتگوی تفصیلی با خبرنگاران سایت قطری الکاس، درباره خداحافظی اش از تیم ملی، حضور تیم ایران در جام ملت های آسیا و همچنین دیدگاه هایش درباره کارلوس کی روش صحبت هایی انجام داده است.

نکته عجیب مصاحبه انتشار آن در شب بازی ایران با قطر در جام ملت های آسیا است. جباری در این مصاحبه مواضع تندی علیه سرمربی تیم ملی گرفته است.

وی درباره اینکه چه پیش بینی از حضور تیم ملی در جام ملت های آسیا دارد عنوان کرد: «تیم ایران در بازی نخست مقابل بحرین به پیروزی رسید. اما فکر نمی کنم تیم ملی بتواند در جام ملت ها قهرمان شود. ما همیشه برای قهرمانی پا به این مسابقات گذاشته ایم اما در سال های اخیر در مراحل حذفی به مشکل می خوریم. تیم ایران از سال 1976 میلادی قهرمانی در این مسابقات را کسب نکرده است.»

جباری درباره اینکه چه تیم هایی از گروه ایران به مرحله بعد صعود می کنند گفت: «به نظر من ایران و امارات از این گروه صعود می کنند. شکست قطر در بازی نخست، تاثیر منفی زیادی بر این تیم گذاشته است.»

وی درباره اینکه از نظرش چه تیمی قهرمان جام ملت های آسیا می شود اظهار داشت: «من ژاپن و کره را بخت اول قهرمانی می دانم چون تا اینجای مسابقات قدرت خود را نشان داده اند. هر چند در فوتبال چیزی قابل پیش بینی نیست اما من کره و ژاپن را بخت اول قهرمانی می دانم.»

وی درباره کارلوس کی روش گفت: «کی روش بدون تردید نام بزرگی در عرصه ملی است اما هیچ چیزی به فوتبال ایران اضافه نکرد. او بر استفاده از بازیکنان قدیمی تاکید دارد و به بازیکنان جوان نگاه نمی کند. در ایران استعدادهای زیادی وجود دارند و در همه لیگ های ایران بازیکنانی بازی می کنند که می توانند در آینده ستاره شوند. آنها فقط به حمایت و توجه نیاز دارند. من شخصا سه سال با کی روش کار کردم اما هرگز نکته جدید فنی از او یاد نگرفتم!»

جباری در ادامه گفت: «همه شاهد بازی های ضعیف تیم ملی ایران در جام جهانی بودند. ما در این بازی ها فقط یک شیوه تدافعی از تیم ایران دیدیم تا بدترین نتیجه گیری ایران در جام جهانی رقم بخورد. هر چند من در کشور قطر می بینم که جوانان مورد توجه قرار دارند تا آینده تیم ملی این کشور را بسازند.»

 

***رقابت سنگین غول های لیگ برتر برای جذب مسی ایران

یک سایت انگلیسی از رقابت 5 میلیون پوندی لیورپول با آرسنال و تاتنهام برای جذب مهاجم جوان تیم ملی ایران خبر داد.

تیتر سایت اکسپرس انگلیس در مورد سردار آزمون این بود: "رقابت 5 میلیون پوندی لیورپول با آرسنال و تاتنهام برای مسی ایران".

سایت مزبور نوشت: «گزارش‌های رسیده از روسیه حکایت از آن دارد که 3 تیم لیگ برتری مسی ایران را می‌خواهند. سردار آزمون بازیکنی است که مسی ایران نامیده می‌شود اما باشگاه روبین‌کازان قاطعانه می‌گوید قصد داریم این مهاجم 20 ساله را حفظ کنیم.»

آیرات گارایف مدیرعامل باشگاه روبین‌کازان گفت: «آزمون بازیکن روبین است و همچنان یک قرارداد معتبر با ما دارد. منتظریم او بعد از جام ملت‌ها برگردد و تا پایان فصل برای ما بازی کند. قطعاً هیچ دلیلی برای فروش سردار آزمون نداریم.»

اکسپرس ادامه داد: «این در حالی است که در ماه آوریل روبین‌کازان مذاکراتی با دو باشگاه آرسنال و آث‌میلان داشت و نمایندگان این دو باشگاه به کازان رفته بودند.»

در ادامه این گزارش آمده است: «آزمون در این مورد می‌گوید بازی در لیگ برتر رؤیای من است که در آینده به واقعیت می‌پیوندد و من واقعاً از پیشنهادات چنین تیم‌هایی خوشحالم اما در حال حاضر بازیکن روبین‌کازانم و تمرکزم روی لیگ روسیه است.»

***تنها مشتری خرید پرسپولیس مشخص شد!

شنيده‌ها حكايت از آن دارد كه نه حسين هدايتي،‌ نه كريم باقري و نه هيچ پرسپوليسي و پيشكسوت ديگري قادر به خريد اين باشگاه نيست.

باشگاه پرسپولیس تهران یکی از پرطرفدارترین باشگاه‌های آسیاست. این محبوبیت باعث شده تا اخبار مربوط به واگذاری این باشگاه مورد توجه فوتبال‌دوستان قرار بگیرد. گاهی یک خبر چند خطی مبنی بر خرید احتمالی باشگاه پرسپولیس توسط یک تاجر علاقه‌مند به فوتبال، می‌تواند چند روز طرف را در مرکز کانون توجه قرار دهد.

يا مصاحبه يك پيشكسوت و ابراز تمايل به خريد پرسپوليس، حواس همه را به طرف معطوف كند. از وقتي بحث واگذاري باشگاه پرسپوليس به بخش خصوصي جدي شد، حسين هدايتي مالك استيل‌آذين براي خريد سهام اين باشگاه اعلام آمادگي كرد. اين تاجر موفق در چند نوبت به ملاقات اميررضا خادم نماينده تام‌الاختيار وزارت ورزش و جوانان در امور واگذاري باشگاه‌هاي پرسپوليس و استقلال رفت و مذاكراتي انجام داد اما اين گفت‌وگوها به سرانجامي نرسيد. هدايتي كه از خريد باشگاه محبوبش نااميد شده بود، براي خريد سهام باشگاه اسپانيايي ختافه اقدام كرد و به تازگي نيز گفته است: «قيمت باشگاه ختافه نصف پرسپوليس است!»

پس از تعيين قيمت پايه 290 ميليارد توماني براي باشگاه پرسپوليس، نه تنها حسين هدايتي بلكه كريم باقري و دوستان متمولش كه خواستار خريد سهام اين باشگاه بودند، جا زدند و به قول علي پروين فرار را بر قرار ترجيح دادند! گفتني است يكي از اين خريداران بالقوه(!) پرسپوليس پس از شنيدن رقم 290 ميليارد توماني براي قيمت پايه اين باشگاه، ‌در تماس با خبرنگاران ورزشي عنوان داشته است: «اگر 290 ميليارد تومان را در يكي از بانك‌هاي خصوصي بگذارم، حدوداً‌ مي‌توانم 5 ميليارد تومان سود بگيرم.

بنابراين مگر عقلم كم است كه بيايم 290 ميليارد تومان براي خريد باشگاهي پرداخت كنم كه نه درآمدزاست و نه سودي برمي‌گرداند!» باري، با شنيدن اين حرف‌ها، سؤالي تكراري در اذهان به وجود مي‌آيد كه بالاخره چه كسي يا كساني براي خريد باشگاه پرسپوليس جلو خواهند آمد؟ شنيده‌ها حكايت از آن دارد كه نه حسين هدايتي،‌ نه كريم باقري و نه هيچ پرسپوليسي و پيشكسوت ديگري قادر به خريد اين باشگاه نيست و تاكنون فقط يك شركت مشتري جدي سهام باشگاه پرسپوليس است كه نامش همراه اول است!

***پیشنهاد وسوسه انگیز القادسیه کویت برای پرسپولیسی محبوب

باشگاه القادسیه کویت با ارسال دعوت نامه خواستار جذب ستاره جوان پرسپولیس در نیم فصل اول شد.

درخشش مهدی طارمی در فصل جاری باعث شد رسانه های به این بازیکن توجه ویژه ای کنند و حتی از او به عنوان پدیده فصل نام ببرند.

گویا آوازه مهاجم جوان و بوشهری پرسپولیس از مرزهای ایران گذشته و شیخ نشین های خلیج فارس که همیشه دنبال جذب بازیکن مطرح و گلزن هستند به این بازیکن جنوبی علاقه مند شده اند.

طارمی که پیش از این نیز از تیمی هلندی پیشنهاد داشت اما با مخالفت پرسپولیس برای انتقال به لیگ هلند مواجه شد اکنون پیشنهاد وسوسه انگیزی از باشگاه القادسیه کویت دریافت کرده و بی میل نیست چند ماهی در لیگ کویت بازی کند.

باید دید مسئولان باشگاه پرسپولیس این بار با جدایی طارمی موافقت می کنند یا دوباره مانع انتقال او می شوند.

***حرکت جالب گزارشگر قطری در بازی ایران

آقای سیف گویندگی خود را با جملاتی قافیهدار اینگونه آغاز کرد: «صباح الخیر یا مجموعه الجیران، بحرین، الامارات، قطر و ایران!»

یکی از نکته‌های جالب دیدار ایران و قطر در جام ملت‌های آسیا که با پیروزی یک بر صفر شیران پارسی خاتمه یافت، گزارشگر قطری این دیدار بود.

"یوسف سیف" گوینده شبکه قطری «بی‌ان اسپورت» در طول بازی -بهویژه نیمه دوم- امارات و ایران را شایسته صعود از گروه سه می‌دانست و از بازیکنان تیم ملی کشورش انتقاد می‌کرد.

به گزارش العربیه، آقای سیف گویندگی خود را با جملاتی قافیهدار اینگونه آغاز کرد: «صباح الخیر یا مجموعه الجیران، بحرین، الامارات، قطر و ایران!» (یعنی صبح بخیر به گروه همسایگان، بحرین امارات، قطر و ایران)

این گوینده قطری در برخی از دقایق به جای گزارش بازی، به تاریخ فوتبال ایران و نام آوردن از ستاره‌های سابق پرداخت و «علی دایی» را به عنوان بازیکنی که بیشترین تعداد گل در تاریخ جام ملت‌های آسیا را به ثمر رسانده و «مهدی مهدوی کیا» را ستاره نام آشنایی که در چهار دوره گذشته این مسابقات شرکت کرده بود، معرفی کرد.

او همچنین قدرت بدنی بازیکنان تیم ملی ایران را «مثال زدنی» خواند و آن را کلید پیروزی ایران در برابر قطر و بحرین توصیف کرد.

***علی کریمی یک بار دیگر برای پرسپولیس بازی می کند

شنیده می شود جادوگر فوتبال تصمیم دارد خود را برای بازی دربی برگشت و خداحافظی با پیراهن پرسپولیس آماده کند.

احتمال دارد علی کریمی در بازی برگشت دربی سرخابی ها با پیراهن پرسپولیس به میدان برود و در این بازی با پیراهن سرخ از دنیای بازیگری خداحافظی کند.

حضور علی کریمی در تمرینات پرسپولیس پس از قطع همکاری ناگهانی اش از تیم ملی به شایعات زیادی درباره شماره هشت سابق سرخ ها دامن زد و گفته می شد او به کادرفنی پرسپولیس اضافه خواهد شد که البته کریمی و پرسپولیسی ها آن را تکذیب کردند.

با وجود تکذیب اضافه شدن کریمی به کادرفنی سوال درباره چرایی حضور او در تمرین پرسپولیس زیاد است و در این راستا شنیده می شود جادوگر فوتبال تصمیم دارد خود را برای بازی دربی برگشت و خداحافظی با پیراهن پرسپولیس آماده کند.

کریمی مسئولان باشگاه و حمید درخشان را هم در جریان تصمیم اش قرار داده و برای این منظور پرسپولیسی ها باید یک جای خالی سهمیه آزاد برای جادوگر نگه دارند تا او چند روز مانده به دربی در هفته پایانی لیگ چهاردهم با پرسپولیس قرارداد ببندد و در شهرآورد با پیراهن سرخ خداحافظی کند.

گفتنی است پرسپولیس در حال حاضر دو جای خالی به عنوان سهمیه آزاد دارد.

 

***یاغی گری جدید صادقیان و وساطت مسئولان پرسپولیس برای اخراج نشدنش

هافبک تیم پرسپولیس از دستور حمید درخشان سرپیچی کرد و در آستانه اخراج از اردو، در جمع سرخپوشان باقی ماند.

حمید درخشان در نیمه دوم بازی دوستانه چهارشنبه شب پرسپولیس و بنیادکار، از پیام صادقیان خواست که بلند شود و گرم کند اما هافبک پرسپولیس، از این دستور سرپیچی کرد و بدون توجه به نظر درخشان به سمت رختکن تیمش رفت.

بلافاصله پس از این اتفاق، یکی از مسئولان باشگاه پرسپولیس به سمت رختکن رفت و از صادقیان خواست به نیمکت بازگردد تا مورد خشم درخشان قرار نگیرد که هافبک پرسپولیس نیز به توصیه آن مقام مسئول عمل کرد و گرمکن خود را پوشید و شروع به دویدن دور زمین کرد.

این در حالی است که سرمربی پرسپولیس تصمیم گرفته بوده در صورتی که صادقیان برنگردد، او را با اولین پرواز راهی تهران کند.

گفته می شود وی همچنین بابت عصبانیت خود از سرمربی پرسپولیس عذرخواهی کرد.

 

***کنایه عجیب خدادادعزیزی به سردار آزمون پس از گل زیبایش به قطر!

بازیکن سابق تیم ملی که در سال های اخیر همواره منتقد تیم ملی بوده همچنان همین رویه را در پیش گرفته است.

با وجود نتایج خوب تیم ملی در جام ملت ها همچنان برخی منتقدان همیشگی با طعنه و کنایه در مورد سرمربی و بازیکنان تیم صحبت می کنند.

عزیزی در حالی که تیم ملی در دو بازی گذشته سه گل به ثمر رسانده و در بازی با قطر نیز ملی پوشان موقعیت های گلزنی زیادی خلق کردند(هشت شوت به چارچوب، هشت کرنر، سه موقعیت جدی گلزنی) تاکید کرده است« نباید فراموش کرد با آمدن کی‌روش به تیم ملی، این تیم در فاز دفاع عالی کار می‌کند و گل‌های خیلی کمی هم دریافت کرده است اما در فاز حمله چندان موفق نبوده‌ایم. در بازی با قطر هم دیدید که بعد از اینکه به گل رسیدیم خیلی تحت فشار قرار گرفتیم. اگر قرار باشد مقابل تیم‌های قدرتمندتر به این شکل بازی کنیم آن وقت به مشکل خواهیم خورد.»

جالب اینکه با وجود تمجید فراوان رسانه های خارجی از گل زیبای سردار آزمون به قطر، عزیزی با کنایه در این خصوص گفت: این گونه گل ها کم اتفاق می افتد و امیدارم که آزمون برای اینگونه چرخیدن تصمیم اتفاقی نگرفته باشد!

وی در خصوص اخبار مربوط به علاقمندی تیم های بزرگ اروپایی به جذب آزمون نیز با طعنه گفت: زمان ما بازیکنی بود که ابتدای هر فصل همه تیم های بزرگ او را می خواستند و در نهایت نیز در لیگ خودمان بازی می کرد.

 

***شرط جالب علیرضا حقیقی برای گرفتن عکس سلفی با هواداران خانم

پس از بازگشت تیم ملی از ورزشگاه و زمانی که هواداران تیم ملی با بازیکنان عکس می انداختند بین یکی از بوقچی های ساکن استرالیا و علیرضا حقیقی جر و بحثی پیش آمد که کار به درگیری لفظی کشید.

البته در میان رئیس حراست فدراسیون و تنی چند از ایرانیان حاضر در هتل وارد شدند و این دو را جدا کردند اما حقیقی خودش به شیوه ای جالب، لیدر پر سن و سال را به گوشه ای از لابی هتل برد و آنجا با وی صحبت کرد و در نهایت موضوع ختم به خیر شد.

حقیقی ازبانوان هوادار که می خواستند با او سلفی یادگاری بگیرند خواست تا پوشش را رعایت کنند و البته او قبل از عکس گرفتن از رئیس حراست فدراسیون فوتبال هم کسب اجازه کرد.

***سرقت هاي ميليوني سه نفره توسط اسکيمر

باند سه‌ نفره سارقان وجوه نقد از عابر بانک‌هاي استان‌هاي البرز، تهران و قزوين که با ساخت و جاسازي تراشه‌هاي «اسکيمر» و هک اطلاعات حساب بانکي اقدام به برداشت غيرمجاز از حساب‌هاي بانکي شهروندان مي‌کردند با هوشياري پليس فتاي البرز شناسايي و دستگير شدند.

سرهنگ کامراني صالح، فرمانده انتظامي استان البرز، با اعلام اين خبر گفت: در پي شکايت تعدادي از شهروندان مبني بر برداشت غيرمجاز از حساب بانکي آنان رسيدگي به موضوع و شناسايي سارقان در دستور کار ماموران پليس فتاي استان البرز قرار گرفت.

وي افزود: با بررسي‌هاي فني به عمل آمده مشخص شد برداشت‌ها از طريق نصب تراشه اسکيمر (skimer) بر روي دستگاه‌هاي خودپرداز بانک‌ها و هک کردن اطلاعات کارت عابر بانک‌ها صورت گرفته است.

کامراني صالح افزود: به‌منظور به دست آوردن سرنخ‌هاي اوليه و شناسايي سارق يا سارقان از دستگاه‌هاي عابر بانک فاقد آنتي اسکيمر بازديد ميداني انجام و موضوع با حساسيت ويژه پيگيري شد.

فرمانده انتظامي استان البرز اظهار داشت: از آنجايي‌ که متهمان با پوشاندن صورت خود و استفاده از ماسک اقدام به برداشت وجه از خودپردازها مي‌کردند شناسايي و دستگيري آنان به‌ راحتي ميسر نبود، اما؛ سرانجام با انجام اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات جامع و با استفاده از روش‌هاي نوين کشف جرم در فضاي مجازي، متهمان شناسايي و طي عمليات غافلگيرانه دو نفر از اعضاي اين باند به نام (ع-الف) و (ج-ن) در شهرستان فرديس استان البرز دستگير شدند و از مخفيگاه آن‌ها يک فقره کارت عابر بانک و تعداد 24 قطعه سکه بهار آزادي که با پول‌هاي سرقتي اقدام به خريد آن‌ها کرده بودند و همچنين مبلغ 42 ميليون و 300 هزار ريال وجه نقد کشف شد.

وي افزود: متهمان دستگير شده در بازجويي‌هاي پليسي و در مواجهه با مستندات موجود، لب به اعتراف گشوده و اذعان داشتند که طراح اصلي ساخت اسکمير و کپي‌سازي کارت‌هاي عابر بانک توسط سردسته اين باند به نام (م-چ) صورت گرفته است.

کامراني صالح گفت: با اعترافات متهمان مخفيگاه متهم اصلي پرونده به نام (م-چ) در شهرستان کرج شناسايي و طي يک عمليات غافلگيرانه دستگير شد و در بازرسي از منزل وي تعداد چهار قطعه اسکيمر «skimmer»، يک دستگاه دوربين ساخته‌شده جهت نصب در دستگاه خودپرداز، ساير تجهيزات الکترونيکي جهت هک اطلاعات کارت‌هاي عابر بانک و تعداد زيادي کارت خام و کارت‌هاي متفاوت مربوط به بانک‌ها، تعداد 31 قطعه سکه بهار آزادي،3 قطعه نيم‌سکه بهار آزادي و تعداد 10 رشته زنجير طلا جمعاً به وزن 200 گرم کشف شد.

وي افزود: در بازجويي‌هاي انجام‌ شده نامبرده به جرم خود اعتراف و اعلام داشت که در شهرهاي کرج، تهران و قزوين با نصب تراشه اسکيمر بر روي دستگاه‌هاي خودپرداز عابر بانک‌ها اقدام به هک اطلاعات حساب بانکي اشخاص نموده و پس‌ازآن با انتقال اطلاعات هک شده بر روي کارت‌هاي خام، کپي کارت اصلي را به دست مي‌آورد و سپس با استفاده از اين کارت اقدام به برداشت و سرقت وجوه نقد شهروندان مي‌کرد

***قلیان‌ 7 میلیون تومانی در تهران

در بازار تهران قلیان‌هایی با نرخ هفت میلیون تومان عرضه می‌شوند که جنس آنها تمام استیل است و آن‌طور که فروشندگان آنها می‌گویند از کشور عربستان به صورت غیررسمی وارد ایران می‌شود. در آمارهای رسمی گمرک ایران نشانی از واردات قلیان به ایران وجود ندارد.

***بازیگر زن معروف: می‌ترسم سوار مترو و اتوبوس شوم!

به سراغ «آناهیتا نعمتی» رفته و دغدغه‌های اجتماعی و محیط‌ زیستی او را به بحث گذاشتیم. این بازیگر سینما و تلویزیون در این گفت‌وگو از آسیبی که به محیط‌ زیست وارد می‌کند، سخن می‌گوید.

  *  سهم شما در آلودگی محیط‌زیست چقدر است؟

من نیز از دسته آن خودروهای تک‌سرنشینی که در سطح شهر تردد می‌کنند هستم، خودروهای تک‌سرنشین یکی از آسیب‌هایی هستند که به محیط‌زیست وارد می‌شود و من هم متاسفانه این کار را می‌کنم. اغلب تک‌سرنشین تردد می‌کنم و این آلودگی کربن را به دیگر آلودگی‌های تهران اضافه می‌کنم.

*    از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کنید؟

از هیچ‌کدام؛ وسایل حمل‌ونقل عمومی ما تبدیل به یک فاجعه شده‌اند. حجم آدم‌ها در اتوبوس و متروها به‌حدی زیاد است که من حتی نمی‌توانم فکرش را بکنم که یک روز برای رسیدن به جایی از اتوبوس و مترو استفاده کنم.

***ذوق مرگ شدن جوان مصری پس از گازگرفتن!

یک کارگر جوان مصری که برای رهایی از نرخ بازار آزاد و خرید کپسول گاز دولتی به انبار اصلی گاز در قاهره مراجعه کرده بود، پس از سه ساعت انتظار در صف، سرانجام توانست یک کپسول گاز به نرخ دولتی بگیرد، اما این کار به قیمت جانش تمام شد!

به نوشته روزنامه القدس العربی، این جوان 25 ساله که یاسر ابراهیم نام داشت، پس از خریدن کپسول گاز دچار افت شدید فشار خون شد و تلاش اطرافیان برای نجات جان او موثر نیفتاد و وی پیش از رسیدن به بیمارستان جان سپرد.

بهای مصوب کپسول گاز در مصر حدود 10 جنیه (1.5 دلار) است که گاه در بازار آزاد تا 50 جنیه هم می رسد.

***کشاورزی که انتقام همسرش را از تمساح قاتل گرفت!

مبارک باتامبوزی 56 ساله قسم خورده بود انتقام همسرش دیمیتریا و نوزادی که در شکم داشت را از این تمساح بگیرد. همسر وی هنگامی که مورد حمله تمساح قرار گرفت، در ساحل رودخانه روستا در حال جمع آوری هیزم بود.

ساعاتی پس از ناپدید شدن دیمیتریا، اهالی روستا انگشتان قطع شده و تلفن همراه او را نزدیک محل حادثه یافتند و دریافتند که تمساح، زن را خورده است. تمساح قاتل، سال گذشته نیز شش نفر را کشته بود که همگی زن و کودک بودند.

اما شوهر او باتامبوزی، برای گرفتن انتقام زن و کودکی که در شکم داشت، از آهنگر روستا خواست یک سرنیزه بسیار تیز درست کند که بیست دلار برایش هزینه داشت. این مبلغ در یک روستای اوگاندایی پول اندکی نیست.

مبارک سرانجام پس از یک ماه مراقبت و کشیک دادن، این تمساح یک تُنی را در محل خورده شدن همسرش یافت و توانست آن را به ضرب سرنیزه از پا در آورَد.

 

 اهالی روستا پس از موفقیت مبارک در نجات دادن آنها از این حیوان درنده از مقامات ذیربط خواستند تا به عنوان پاداش به خاطر این اقدام شجاعانه و پرداخت غرامت به خاطر همسرش مبلغی به او هدیه دهند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.