قدس آنلاین،الف.زمینی؛ افشاگری رهبر سابق حزب جبهه ملی فرانسه و افشاگری صریح اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور؛ از جمله اخبار مهم امروز روزنامه ها بودند.

از "کشتار شارلی با اجازه مقامات فرانسه" تا "افشاگری جهانگیری"

کشتار شارلی با اجازه مقامات فرانسه

روزنامه "قدس" در تیتر یک خود از افشاگری ژان ماری لوپن نوشت. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "ردپای سرویس های مخفی فرانسه در حمله به «شارلی ابدو»"

روزنامه "کیهان" نیز همین موضوع را در تیتر یک خود آورده است. این روزنامه نیز از افشاگری رهبر سابق حزب جبهه ملی فرانسه می نویسد. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "عملیات تروریستی پاریس با چراغ سبز دولت فرانسه"

"جوان" نیز از قول "رهبر سابق حزب جبهه ملی فرانسه" در تیتر یک خود نوشت: "کشتار شارلی با اجازه مقامات فرانسه بود"

روزنامه "جوان" همچنین خبر از توقیف روزنامه "مردم امروز" به دلیل همراهی با توهین کنندگان به پیامبر اسلام (ص) می دهد.

گفتنی است روزنامه تازه تأسیس مردم امروز تصویری از جرج کلونی بازیگر و تهیه کننده آمریکایی در مراسم گلدن گلاب ۲۰۱۵ با تیتر «کلونی: من هم شارلی هستم» را منتشر کرده بود.

"وطن امروز" نیز با بیان اینکه فرانسه در حال تدارک حمله به کشورهای اسلامی است؛ تیتر زد: "انتقام شارلی از لیبی!"

روزنامه "مردم سالاری" نیز از محکومیت اهانت به مقدسات در دیدار ظریف با وزیر خارجه فرانسه نوشت.

***

خط فقر؛ 1.250.000 تومان

برای نخستین بار پس از 7 سال؛ آمار دولتی خط فقر با معیار خانواده 5نفره اعلام شد. در تیتر یک روزنامه "همشهری" می خوانیم: "خط فقر؛ 1.250.000 تومان"

خبرگزاري ايسكانيوز هم با انتشار گزارشي درباره سخنان معاون وزير كار نوشته است: اين آمار در شرايطي منتشر شده كه مركز آمار متوسط هزينه يك خانواده شهري در بهار امسال را يك ميليون و ۸۲۲ هزار تومان اعلام كرده است. همچنين اظهارات اين مقام مسئول در وزارت كار در حالي است كه بسياري از كارشناسان خط فقر را براساس آخرين محاسبات و با درنظر گرفتن نرخ تورم براي خانواده 5‌نفره در شهر تهران حدود 2 ميليون ‌و ۳۰۰ هزار تومان اعلام كرده‌اند.

***

نباید بر ایران فشار وارد کرد

روزنامه اقتصادی "آسیا" نیز در تیتر یک خود نوشت: "باراک اوباما و دیوید کامرون متفقا معتقدند نباید بر ایران فشار وارد کرد"

در تیتر یک روزنامه "همبستگی" از قول "اوباما" نوشته شده است: "تحریم جدید علیه ایران را وتو خواهم کرد"

"آرمان امروز" هم از اتحاد کامرون و اوباما علیه تندروهای کنگره نوشتند. در تیتر یک این روزنامه نوشته شده است: "اخطار کاخ سفید به کنگره درباره ایران"؛ این روزنامه از قول "ظریف" می نویسد: "راه توافق با 1+5 هموار است"

البته "رسالت" هم از قول اوباما نوشت: "شانس توافق با ایران کمتر از 50درصد است"

***

پشت پرده افشاگری جهانگیری

افشاگری صریح اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در مورد ارتباط تنگاتنگ بانک مرکزی در دولت محمود احمدی نژاد با بابک زنجانی ملیاردر نفتی، محمود بهمنی را به واکنش واداشت. محمود بهمنی در سخنانی که بلافاصله پس از اظهارات جهانگیری مطرح کرد با تکذیب هرگونه رابطه میان بانک مرکزی به ریاست خود با فعالیت های بابک رنجانی، گفته است که بارها اعلام کرده ام که اصلا فروش نفت ارتباطی به بانک مرکزی ندارد.

روزنامه های اصلاح طلب صحبت های "معاون اول رئیس جمهور" در خصوص پرونده بابک زنجانی را مورد توجه قرار داده اند. در تیتر یک "آرمان امروز" و از قول جهانگیری می خوانیم: "حامیان بابک زنجانی باید مشخص شوند"

"ابتکار" از افشاگری جهانگیری درباره روابط خارج از عرف بانک مرکزی و بابک زنجانی در دولت گذشته نوشت. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "زندگی مشترک «بانک» و «بابک»"

تیتر یک روزنامه "آفتاب یزد" هم به این شرح است: "پشت پرده افشاگری جهانگیری"

"ابرار" هم از احتمال ورود افراد جدید به پرونده بابک زنجانی خبر داد. "اسرار" هم از قول جهانگیری می نویسد: "به اسم فساد آدرس اشتباه ندهید" (این جمله تیتر یک روزنامه سایه نیز هست)

روزنامه "شرق" نیز تیتر یکی اینگونه داشت: "قرار نیست سرمان کلاه برود"

برخی از روزنامه های اقتصادی نیز در این مورد تیترهایی داشتند:

"جهان اقتصاد" در تیتر یک خود نوشت: "معاون اول رئیس جمهور با اشاره به پرونده بابک زنجانی: مبارزه با فساد باید علنی باشد"

روزنامه "تعادل" هم در تیر یک خود می نویسد: "جهانگیری متهم کرد؛ بهمنی دفاع کرد"

روزنامه "جهان صنعت" نیز تیتر "هشدار معاون اول" را برگزیده است. در این روزنامه از قول جهانگیری می خوانیم: "به اسم فساد آدرس اشتباه به ما ندهید"

 

در ادامه نگاهی داریم به صفحات اول برخی از روزنامه ها:

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.