نماینده تام‌الاختیار وزیر نیرو در مسکن مهر با تاکید بر این‌که مطابق قانون وظیفه تامین منابع مالی خدمات زیربنایی و روبنایی بر عهده دولت است،گفت:‌اگر وضع مالی دولت خوب شود و قیمت نفت به ۱۱۰ دلار برسد، اولویت اول دولت مسکن مهر خواهد بود.

نفت ۱۱۰ دلار شود، اول پول مسکن مهر را می‌دهیم

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمدرضا امیرکمالی اظهار کرد: در مجموع 2 میلیون و 200 هزار مسکن مهر در کشور ساخته شده که از این تعداد 1.2 میلوین واحد خودمالک و یک میلیون و 200 هزار واحد غیر خودمالک است.

وی با بیان این‌که بر اساس آمار و اطلاعات وزارت راه و شهرسازی از سال 88 تاکنون 1.7 میلیون واحد مسکن مهر تکمیل شده است، افزود: تاکنون یک میلیون و 250 هزار واحد افتتاح شده و مردم در آنها ساکن شده‌اند.

وی با بیان این‌که 200 هزار واحد در مرحله افتتاح قرار دارند امام فاقد خدمات زیربنایی هستند، تصریح کرد: بر اساس قانون شهرهای جدید دولت موظف به تامین منابع مالی خدمات زیربنایی و روبنایی است. بر اساس اطلاعات و آمار مشترک ابتدای امسال وزارت نیرو 1700 میلیارد تومان در آب، برق و فاضلاب واحدهای مسکن مهر هزینه کرده است.

نماینده تام‌الاختیار وزیر نیرو در طرح مسکن مهر با بیان این‌که 5600 میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌های مسکن مهر نیاز داریم، گفت: 18 تیرماه سال‌جاری در جلسه با معاون اول رئیس‌جمهوری قرار بر این شد که دولت با تامین 700 میلیارد تومان و وزارت نیرو با تامین 300 میلیارد تومان از محل فروش انشعابات در زیرساخت‌های مسکن مهر هزینه شود. اگر نفت بر اساس قیمت 100 دلاری فروخته می‌شد در نیمه دوم امسال نیز 1000 میلیارد تومان دیگر نیز برای خدمات زیربنایی پروژه‌های مسکن مهر تامین اعتبار می شد.

امیرکمالی با بیان این‌که از 300 میلیارد تومان سهم وزارت نیرو 250 میلیارد تومان تامین شد، افزود: بر این اساس توانستیم خدمات زیربنایی 75 هزار واحد مسکن مهر را تامین کنیم.

وی تاکید کرد: با توجه به توان اجرایی در شرکت‌های توانیر،شرکت‌های آبفا و پیمانکاری در کشور و در صورت تامین منابع مالی بر اساس فهرست بهای بهار امسال خیلی زودتر از سال 97 می‌توانیم خدمات زیربنایی پایدار پروژه‌های مسکن مهر را تامین کنیم.

نماینده تام‌الاختیار وزیر نیرو در طرح مسکن مهر ادامه داد:‌بخشی که به دستگاه‌های خدمات زیربنایی است بالغ بر 5600 میلیارد تومان است که اگر این مبلغ تامین شود، اولویت اول دولت توجه به اقشار ضعیف و تکمیل واحدهای مسکن مهر است.

امیرکمالی با بیان این‌که دولت در جلسات اقتصادی مصوبه دارد که هیچگونه واحدی بدون خدمات زیربنایی تحویل نمی‌شود، گفت:‌ اگر 1200 میلیارد برای سال آینده تامین شود و وضع مالی دولت خوب شود و نفت به جای 43 دلار به 110 دلار برسد، اولویت اول دولت مسکن مهر است.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.