عباسعلی میرسیستانی، معاون ورزشی موسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی دیروز رو در روی نمایندگان رسانه های گروهی قرار گرفت تا از فعالیت های این روزهای موسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی بگوید.

پایان ساخت استادیوم امام رضا(ع) تا میلاد امام هشتم

وی در ابتدا از اهداف موسسه در ورزش گفت: رشد و توسعه ابعاد جسمانی روحی ،روانی و حرکتی متناسب با استانداردهای روز ورزش دنیا در کنار اهتمام ویژه به فعالیت های فرهنگی از جمله اهداف موسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی است که تاکنون نتایج خوب و قابل توجهی برای ورزش  در پی داشته است.

میرسیستانی در ادامه افزود: با نگاه بلندی که تولیت آستان قدس رضوی نسبت به ورزش و حمایت از جوانان دارند هم در بحث سخت افزاری و هم نرم افزاری تلاش های خوب و مثمر ثمری در حوزه تربیت بدنی آستان قدس رضوی شده است. یکی از مهمترین آنها ساخت پروژه عظیم استادیوم امام رضا(ع) است که در نوع خود منحصر به فرد می باشد که با افتتاح کامل آن برگ زرین دیگری در کارنامه موسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی به ثبت خواهد رسید.

وی اظهار داشت: در بخش نرم افزاری نیز سعی شد تا با به کارگیری افراد کار کشته و سرآمد در رأس هیأت های ورزشی مجموعه به نوعی سطح ارایه خدمات به ورزشکاران علاقه مند افزایش یابد و به صورت تخصصی تر به ورزش های مختلف نگاه شود.

در همین راستا با انتخاب و افرادی که سرآمد ورزش استان و حتی کشور هستند برای 6 هیأت فعال در تربیت بدنی آستان قدس رضوی باعث پویایی این رشته ها در کنار سایر رشته هایی که فعال هستند شده ایم.

میرسیستانی تغییر تحول در هیأت های پینگ پنگ ، ژیمناستیک ، شنا، بدمینتون، پزشکی ورزشی و هیأت همگانی را از جمله همین اقدامات عنوان کرد و ابراز داشت: قطعا با تغییراتی که انجام شده است افق روشن تری در حوزه ورزش آستان قدس رضوی در آینده شاهد خواهیم بود.

معاون ورزشی موسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی همچنین به راه اندازی مدارس تخصصی ورزش ویژه دانش آموزان اشاره کرد و افزود: در جهت تخصصی تر نمودن ورزش برای دانش آموزان، طرح مدارس تخصصی ورزش را راه اندازی کردیم که تاکنون 2706 دانش آموز ورزشکار از جمله مدارس امام رضا(ع) سطح شهر مشهد توانسته اند در دو بخش دختران و پسران در رشته هایی همچون شنا ، والیبال ، بسکتبال، پینگ پنگ ، تنیس ، بدمینتون، آمادگی جسمانی ، فوتسال و فوتبال ، اسکواش، ژیمناستیک و طناب زنی به فعالیت های تخصصی خود بپردازند که قطعا نتایج آن طی سالهای آینده مشخص خواهد شد.

وی ادامه داد: 6445 نفر از ورزشکاران که بیشتر آنها را قشر جوان تشکیل می دهند با حضور در کلاسهای اوقات فراغت تربیت بدنی آستان قدس رضوی توانسته‌اند در 17 رشته مختلف ثبت نام کرده و از امکانات ورزشی تحت پوشش موسسه استفاده نمایند. در کنار این مجتمع های آبی ما با عضویت بیش از 92 هزار نفر در 3 مجتمع سعی کردند خدمات خوبی به مراجعه کنندگان خود ارایه نمایند. چنانچه بخواهیم دقیق تر آمار بدهیم چیزی حدود 2500 نفر در روز از کلاس های ورزشی تربیت بدنی آستان قدس رضوی استفاده می کنند ضمن اینکه آمار حضور ورزشکارانمان و استفاده آنها از اماکن ورزشی 3500 نفر در روز می باشد.

میرسیستانی در ادامه با برگزاری برنامه های مناسبتی در طول سال اشاره کرد و گفت:در کنار مسابقات و برنامه‌های ورزشی که برای همکاران شاغل در مجموعه آستان قدس رضوی پیش بینی شده است برگزاری رقابت های جشنواره میلاد حضرت رضا(ع) همزمان با دهه کرامت و رقابت های دهه فجر از جمله این برنامه ها است در همین راستا رقابت های پینگ پنگ ویژه خدام گرامیداشت دهه فجر و بسکتبال نونهالان را برگزار کردیم و در آینده نزدیک رقابت های جودوی باشگاه های مشهد، کاراته و تکواندو اپن و مسابقات کشتی پهلوانی و مرشدی را در دهه مبارک فجر میزبانی خواهیم کرد که این رقابت ها با شعار ورزش نشاط و معنویت برگزار خواهد شد.ضمن اینکه در نظر داریم در صورت مصوب شدن، مسابقاتی تحت عنوان کشورهای اسلامی را با هماهنگی کمیته ملی المپیک در مشهد میزبانی کنیم. در کنار این سال آینده رقابت های جانبازان و معلولان با عنوان مهر رضوی را به احتمال فراوان میزبان خواهیم بود.

معاون ورزشی موسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی با اشاره به امکانات موجود در حاشیه استادیوم امام رضا(ع) اظهار داشت: 10 سالن مجهز این استادیوم که در زیر سکوهای آن ساخته شده اند در حال حاضر فعال هستند و خدمات ویژه ای را به ورزشکاران ارایه می دهند از جمله آنها سالن های تخصصی بدنسازی است که در دو بخش راه اندازی شده است و با صرف هزینه ای بالغ بر 10 میلیارد تومان بهترین تجهیزات روز وززش دنیا در آنها گنجانده شده است.

وی پیش بینی کرد با روند رو به رشدی که ساخت استادیوم امام رضا(ع) دارد این استادیوم تا میلاد حضرت رضا(ع) به بهره برداری برسد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.