بی‌احتیاطی در گودبرداری و حفاری طرح توسعه حرم دانیال نبی(ع) در شوش، منجر به فروریختن بخش‌هایی از این حرم شد.

بخش‌هایی از حرم حضرت دانیال نبی(ع) فروریخت+تصاویر

ابنا نوشت: بخش‌هایی از ضلع شمالی حرم حضرت دانیال نبی(ع) در شهر "شوش" بر اثر بی‌احتیاطی مسؤولینی که کار گودبرداری و حفاری را در راستای طرح توسعه حرم انجام می‌دهند فروریخت.

این حرم که در خیابان امام خمینی(ره) شوش واقع شده مربوط به دوران‌ تاریخی پس از اسلام است و در سال 1310 به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

 کار طرح توسعه حرم دانیال نبی(ع) شهریور سال گذشته از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان آغاز و اعلام شده بود که با اجرای طرح توسعه حرم دانیال نبی(ع)، مساحت حرم به بیش از 11 هزار متر خواهد رسید.

از سوی دیگر، اداره کل میراث فرهنگی خوزستان نیز در زمان آغاز اجرای طرح توسعه حرم اعلام کرده بود که ضرری به پوسته اصلی ساختمان و گبندخانه آن وارد نمی‌شود و میراث فرهنگی استان، مطالعات استحکام‌ بخشی و مقاوم‌سازی بقعه را انجام داده‌ است

اما گزارش ابنا از شوش حاکی از آن است که شب گذشته و پیش از ظهر امروز ـ سه شنبه 30 دی‌ماه 1393 ـ بخش‌هایی از ضلع شمالی حرم فرو ریخت. گفته می شود علت این تخریب، گودبرداری غیراصولی در طرح توسعه بوده است.

با توجه به قدیمی بودن گنبد مخروطی و منحصر بفرد این بقعه و نیز نزدیکی رودخانه به حرم، برخی شاهدان عینی احتمال تخریب این گنبد زیبا را نیز دور نمی دانند.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.