قدس آنلاین،الف.زمینی؛ با ما همراه باشید با بررسی صفحات اول روزنامه های امروز؛

ویلیامز جان ایران را گرفت/ تایید خبر مرگش!/کودتای خاموش در دربار آل سعود

بیدارگر فطرت ها

رهبر معظم انقلاب در پی حوادث اخیر فرانسه، نامه ای را خطاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی نوشتند. حضرت آیت الله خامنه ای در این نامه به ضرورت کاوش درباره انگیزه های سیاه نمایی گسترده علیه اسلام و شناخت بی واسطه از این دین تاکید فرمودند.

روزنامه "قدس" در تیتر یک خود از "بازتاب جهانی پیام رهبر انقلاب به جوانان غربی" نوشت. روزنامه "جوان" نیز در این خصوص و با بیان اینکه "رهبر معظم انقلاب پیامی خطاب به جوانان اروپا و امریکا صادر کردند" در تیتر یک خود نوشت: "بیدارگر فطرت ها"

روزنامه های "وطن امروز" و "همشهری" هم  از بازتاب گسترده نامه رهبر انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی نوشتند.

تیتر دیگر روزنامه ها در این خصوص به این شرح است:

کیهان: "جوانان غرب! اسلام را بی واسطه بشناسید"

حمایت: "شناختِ حقیقتِ اسلام"

همبستگی: "دانش اندوزی را با اندیشه ورزی و هر دو را با پرهیزکاری و پاکدامنی بیامیزید"

نسل فردا: "درباره انگیزه سیاه نمایی علیه اسلام، کاوش کنید"

کار و کارگر: "درباره انگیزه های سیاه نمایی گسترده علیه اسلام کاوش کنید"

صاحب قلم/ سایه: "لزوم شناخت بی واسطه از اسلام"

سیاست روز/ رسالت: "شناخت مستقیم و بی واسطه از دین اسلام به دست آورید"

جام جم: "نامه مهم رهبر انقلاب به جوانان غرب"

***

تایید خبر مرگش

درگذشت پادشاه عربستان واکنشهای متعددی را در سطح بین المللی در پی داشت. روزنامه "قدس" در شماره امروز خود از "واکنش ها به درگذشت پادشاه سعودی" نوشت.

روزنامه "وطن امروز" نیز با بیان اینکه "تایید خبر مرگش و آغاز عصر پادشاهان ضعیف حجاز"؛ تیتر زد: "عبدالله مُرد"

گفتنی است چندی پیش و در پی وخامت حال پادشاه صعودی، روزنامه "وطن امروز" تیتری به این شرح زده بود: "خبر مرگش!"؛ اداره کل مطبوعات داخلی معاونت مطبوعاتی نیز به همین دلیل تذکری به این روزنامه داده بود.

روزنامه "شرق" نیز با بیان اینکه "عنوان جانشین ولیعهدی عربستان به نسل دوم خاندان آل سعود رسید"؛ در تیتر یک خود نوشت: "پایان پادشاه"؛ این روزنامه همچنین می نویسد: "حسن روحانی و آیت الله هاشمی رفسنجانی درگذشت پادشاه عربستان را تسلیت گفتند."

روزنامه "آفتاب یزد" از تاثیرات مرگ پادشاه عربستان در بحران نفت نوشت. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "پادشاه مُرد؛ نفت چند سنت گران شد"؛ گفتنی است در پانزدهم دیماه روزنامه "کیهان" در تیتر یک خود نوشته بود: "کارشناسان: پس از ملک‌عبدالله نفت به 200 دلار می‌رسد"

تیتر امروز "کیهان" در این خصوص به این شرح است: "ملک عبدالله مُرد؛ کودتای خاموش در دربار آل سعود"

روزنامه "ابتکار" نیز از دست به دست شدن قدرت در شبه جزیره نوشت. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "شاه رفت"؛ روزنامه "قانون" هم در تیتری مشابه با روزنامه "ابتکار" می نویسد: "شاه رفت!"

***

قتل 11شیرمرد به دست داور نامرد؛

تیم ملی ایران در ضربات پنالتی مقابل تیم ملی عراق شکست خورد و از جام ملت های آسیا کنار رفت. این اتفاق در حالی رخ داد که تیم ملی ایران از دقیقه 40 مسابقه ده نفره بازی می کرد.

روزنامه "قدس" از قول کیروش می نویسد: "از AFC می پرسم این چه انتخاب یبود؟"

روزنامه "کار و کارگر" نیز "حذف ایران و ژاپن" را شگفتی های جام ملت های آسیا دانست.

روزنامه "هفت صبح" هم تیتر یک امروز خود را به این موضوع اختصاص داد و نوشت: "چقدر در آن 30دقیقه دوستتان داشتیم"؛ اشاره این روزنامه به سی دقیقه وقت اضافه بازی است که ایران 10 نفره توانست دوبار گل های عقب افتاده را جبران کند. این روزنامه همچنین می نویسد: "حمله هماهنگ رسانه ها و مشاهیر فوتبال به کیروش در اوج بدسلیقگی"

شاید منظور از بدسلیقگی ها تیترهایی از این جنس باشد: "صلاح نیست کیروش بماند"؛ (روزنامه ابرار ورزشی در شماره امروز خود چنین تیتری داشت، این روزنامه در صفحه اول خود هیچ اشاره ای به اشتباهات داور این بازی نداشته است.)

اکثر روزنامه های ورزشی داور بازی را یکی از مقصران باخت نیم ملی ایران دانسته اند. روزنامه "استقلال" در این خصوص می نویسد: "حریف عراق+داور استرالیایی نشدیم!"؛ این روزنامه همچنین می نویسد: "تیم 10نفره ایران3-تیم 12نفره عراق3"

روزنامه ورزشی "گل" نیز از شکایت رسمی ایران از داور استرالیایی می نویسد. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "بجامین؛ آخرین «مین» جنگ"

تیتر یک روزنامه "پیروزی" نیز به این شرح است: "تیر داور به قلب شیر"؛ روزنامه "شوت" هم نوشت: "ویلیامز جان ایران را گرفت"

روزنامه "خبرورزشی" هم در تیتر یک خود نوشت: "قتل 11شیرمرد به دست داور نامرد؛ سرتان را بالا بگیرید، شما قهرمانید"

 

در ادامه نگاهی داریم به صفحات اول برخی از روزنامه های امروز:

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.