۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳
کد خبر: 260636
 قلعه نويي جواب كي روش را داد

به گزارش قدس آنلاين، امیر قلعه نویی در گفت و گویی درباره عملکرد تیم ملی در جام ملت های آسیا اظهار داشت:اجازه بدهید قبل از هر چیز خسته نباشید و خدا قوت به ملی پوشان بگویم.بازیکنان تیم ملی ما در این بازی ها خیلی زحمت کشیدند و تعصب و غیرت بازیکن ایرانی در بازی با عراق نمایان بود. جوانان ما خیلی خوب فوتبال بازی کردند مخصوصا جلوی عراق که تلاش کردند، دوندگی داشتند و حالا در ضربات پنالتی  شکست خوردند.ژاپن هم در ضربات پنالتی باخت. اگر بازی ژاپن و امارات هم بخواهید تجزیه و تحلیل کنید باید ژاپن برنده می شد. من اگر می گویم تیم برای قهرمانی باید شانس داشته باشد این بود. آنهایی که بازی ژاپن و امارات را دیدند قطعا خواهند گفت که قلعه نویی راست می گوید.

وی ادامه داد:حوادث و شانس می تواند در سرنوشت تیم ها دخیل باشد نمونه بارزش هم بازی با ژاپن، اگر بخواهیم نتیجه را در نظر بگیریم، من لحظه به لحظه بازی را دیدم، حتی موقعیت ها راحت از کنار دروازه بیرون می رفت. در این بازی شانس با ژاپن نبود. در فینال جام جهانی آرژانتین بهترین بازی اش را انجام داد ولی آلمان ضعیف ظاهر شد اما آلمان شانس قهرمانی داشت و برنده شد.

سرمربی استقلال درباره اینکه کی روش از مصاحبه او با یکی از رسانه ها انتقاد داشته و گفته نباید از لفظ شانس برای موفقیت تیم ملی استفاده می شده است گفت: من با شبکه خبر اگر اشتباه نکنم مصاحبه کردم. فیلمش هم موجود است. فکر می کردم تکفر دایی جان ناپلئونی در عصر ارتباطات از بین رفته اما دیدم این نیست. من گفتم تیمی که می خواهد قهرمان شود باید شانس داشته باشد  مثال آلمان و آرژانتین را هم زدم. در فینال آرژانتین بهتر بازی کرد اما شانس نداشت. من گفتم تیم ملی اگر شانس داشته باشد برنده می شود. قهرمان باید کیفیت داشته باشد. من با این حرف نخواستم روحیه کسی را به هم بزنم.

وی ادامه داد:تیم ملی همانطوری بازی کرد که در جام جهانی بازی کرد و  ما برای حمله پلن بی نداشتیم. ما سه نفر را داشتیم اشکان دژاگه، مسعود شجاعی و احسان حاج صفی و بعدها رضا قوچان نژاد اضافه می شد، وریا غفوری هم بازی خوبی انجام داد توانست به خط حمله ما کمک کند. اکثر گل های ما روی کاشته بود کما اینکه از من هم ایراد می گرفتند که در فصل گذشته اکثر گل های استقلال روی ضربات ایستگاهی بوده است. برای کی روش این روش خوب بود اما برای قلعه نویی بد. تیم ملی از جناح راست و ارسال گل زد. ما شروع مجدد یا ارسال از کناره ها گل زدیم که بابت این نوع بازی من آقایان 50 مقاله زدند. 

قلعه نویی افزود:آقایان مخالف من گفتند تاکتیک بلد نیست ایراد از زمین می گیرد. من گفتم ترکیه را الگوی خودمان قرار دهیم. آزادی را گفتیم که زمین دیگری نداریم که کیفیت بازی داشته باشد.

سرمربی استقلال خاطرنشان کرد:جا دارد از کفاشیان تشکری کنم که یک جور مدیر فوتبالی شده است. در این شرایط از کادر فنی حمایت کرد و واقعیت ها را گفت، برای تیم ملی ما کم نگذاشت. آقایان می گویند ما بازی تدارکاتی کم داشتیم شما اردو رفتید به جای اردو بازی انجام می دادید.

وی ادامه داد:بچه های زحمت کشیدند، اما اگر کل لیگ را مانند جام جهانی می دیدیدم، مطمئنا کیفیت بازی مان به مراتب بهتر می شد.  محمدرضا خلعتبری و محمد نوری یا حتی سجاد شهباززاده می توانستند خیلی از گره های تیم ما را باز کنند.

قلعه نویی افزود:مربی عراق 40 روز این بازی را تحویل گرفته و همبازی من در جام جهانی 90 بود. پس چطور او توانست عراق را جمع کند؟

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
    2 0
    خیلی رو داری قلعه نویی دیگه همه میدونن مافیا هستی چرا تا یه چیزی میشه میگی همه حرفتو تایید میکنن از کجا این همه مطمئنی پیش مردم پشیزی ارزش نداری مردم نمیخوان ریختتو ببینن
  • یک ایرانی IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
    1 1
    سلام به همه دوستان،عزیزان۱۲سال بلاژوویچ،برانکووکارلوس درفونبال ما بوده اند چه تحولی درفوتبالمون اتفاق افتاده،چراکسی نیس این چیزارو تحلیل کنه؟کدوم مربیه ایرانی 4سال ازفوتبالمون فرصت گرفته؟کیروش عزیز شمافقط اسمتون بزرگه ولی هیچ کاربزرگی نکردید