یک مامور اطلاعاتی سابق آلمان مدعی شد سازمان‌های اطلاعاتی غرب بیش از حد به شرق و به ویژه روسیه توجه کرده و زمان چندانی را به تحقیقات درباره تهدید افراط‌گران اختصاص نمی‌دهند.

جاسوس سابق آلمانی: غرب با توجه بیش از حد به روسیه تهدید افراط گرایان را نادیده گرفته است
به گزارش  ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ویلهلم دیتل، مامور سابق اطلاعات آلمان در یک مصاحبه با یک شبکه رادیویی این کشور اظهار داشت: ما در مسیر رسیدن به یک جنگ سرد جدید هستیم. البته سازمان‌های اطلاعاتی غربی به رهگیری تهدیدات در شرق به خصوص سازمان‌های اطلاعاتی روسیه می‌پردازند. این چیزی است که به آن رویکرد سیگنال‌ها و اطلاعات (SIGINT) می‌گوییم.

وی افزود: با این حال ما نیاز داریم که زمان خیلی بیشتری را صرف مناقشه میان شمال و جنوب و افراط‌گران و کسانی که از آنها حمایت می‌کنند، کنیم.

دیتل درخصوص تقاضاهای اخیر برخی سیاستمداران اتحادیه اروپا به منظور افزایش دسترسی سازمان‌های اطلاعاتی به ارتباطات بر خط اینترنتی برای جلوگیری از اقدامات تروریست‌ها گفت: تعداد کمی از تروریست‌ها از طریق اینترنت درباره طرح‌هایشان بحث می‌کنند. تروریست‌ها محتاط هستند. آنها به طور رو در رو ملاقات می‌کنند.

وی خاطرنشان ساخت: ما به منظور مبارزه با تروریسم نیازمند ماموران مخفی، خائنانی در میان دشمن و منابع انسانی در حلقه‌های تروریستی هستیم.

دیتل تاکید کرد: تغییر سیاست‌ها همچون ممنوع کردن رمزنگاری تنها موجب می‌شود سازمان‌های اطلاعاتی به حجم زیادی اطلاعات به درد نخور که به پرونده هیچ ارتباطی ندارد، دسترسی پیدا کنند.

این جاسوس سابق خاطرنشان کرد: در حال حاضر اینکه کسی از خود در مقابل سازمان‌های جاسوسی و مخفی محفاظت کند، غیرممکن است زیرا روش‌های تکنولوژیکی وجود دارد که می‌تواند دسترسی به هرجایی را امکان‌پذیر کند.

دیتل همچنین درخصوص همکاری امنیتی آلمان با آمریکا پس از رسوایی سال گذشته میلادی نسبت به جاسوس آلمانی همکار با سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا اظهار کرد که دو کشور همچنان لحن دوستانه میان خود را حفظ کرده‌اند.

وی گفت: آلمان‌ها در حال عقب‌نشینی هستند. این آمریکایی‌ها بودند که سرویس اطلاعات فدرال آلمان را بنا کردند و این سازمان فرزند سازمان سیا است و فرزندان معمولا علیه والدین خود اقدامی نمی‌کنند. درخصوص این پرونده این به این معنی است که ما صبورانه اقدامات آمریکایی‌ها را می‌پذیریم.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.