گروه میهن - محمود مصدق -  وزیران ارتباطات و فناوری اطلاعات و آموزش و پرورش دولت یازدهم با فیلترینگ شبکه های موبایلی مخالفت کرده اند.

اتصال 40 هزار مدرسه به اینترنت

 

وزیر ارتباطات صبح دیروز و  در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه توسعه همکاریهای مشترک میان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت آموزش و پرورش، در جمع خبرنگاران  رسانه های جمعی در خصوص فیلترینگ برخی شبکه های اجتماعی گفت: این موضوع در کارگروه تعیین مصادیق مورد بحث قرار نگرفته است، اما معتقدیم تا راه اندازی نمونه های داخلی این شبکهها، بهتر است برای دسترسی مردم مشکلی ایجاد نشود.  

محمود واعظی با اشاره به اینکه به هر صورت استفاده از شبکههای موبایلی خارجی بخشی از اطلاعات مردم کشور را در اختیار شرکتهای خارجی قرار میدهد، تصریح کرد: بنابراین  اولویت اصلی ما راهاندازی شبکههای موبایلی داخلی است، هرچند پس از موفقیت در این هدف نیز بنا نداریم نمونه های خارجی را مسدود و برای مردم مشکل ایجاد کنیم.

وی در ادامه به بحث هوشمند سازی مدارس کشور پرداخت و گفت: در این راستا گام بسیار خوبی برداشته شد و بر این اساس شرایطی ایجاد میشود که شبکه مدارس به عنوان یکی از  زیرمجموعههای شبکه ملی اطلاعات مورد بهرهبرداری قرار گیرد.

وی افزود : برای توسعه و تکمیل تولید محتوا، اجزای آموزشی و تهیه ابزارهای محتوا ساز آموزشی مطابق برنامه ها و استانداردهای شبکه ملی مدارس، با آموزش و پرورش همکاری خواهیم کرد.

وی با اشاره به افتتاح مرکز داده آموزش و پرورش با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: به منظور ارتقای کیفیت مراکز داده آموزش و پرورش و همچنین  اتصال آنها به مراکز تبادل  اطلاعات آموزش(EIX) و مرکز ملی تبادل اطلاعات حمایتهای لازم را از این ارگان خواهیم داشت.

 

  راهاندازی ایمیل دانش آموزی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات  از تامین خدمات موتور جست و جوی فارسی برای استفاده وزارت آموزش و پرورش در شبکه ملی مدارس و دیگر پایگاهها و سامانه های آموزشی و پرورشی خبر داد و گفت: امروز گام بسیار خوبی در راستای هوشمندسازی صحیح مدارس برداشته شد تا بتوانیم شبکه مدارس کشور را در چارچوب شبکه ملی اطلاعات توسعه دهیم.

واعظی همچنین از همکاری با آموزش و پرورش در جهت راه اندازی پست الکترونیکی دانش آموزان و  پرتال مدارس و اتصال 40هزار مدرسه به اینترنت خبر داد و گفت: در این راستا از بخشهای مختلف فعال در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کمک خواهیم گرفت تا با توسعه سرویس های کاربردی بتوانیم به کیفیت بخشی فرآیند یاد دهی و یادگیری کمک کنیم.

وی در پایان با بیان اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قدردان تلاشهای وزارت آموزش و پرورش در رسیدن به اهداف شبکه ملی اطلاعات است، گفت: همکاری این دو وزارتخانه می تواند کمک موثری به تحول بنیادین نظام آموزشی و فرهنگی کشور کرده و توسعه مبتنی بر علم و فناوری را  در کشور رقم بزند. 

همچنین پیش از آغاز مراسم، دکترعلی اصغر  فانی وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران  درباره فیلترینگ شبکه های موبایلی گفت : نمی توان با بستن یک شبکه مشکل را برطرف کرد، بلکه لازم است جریانی موازی ایجاد شود و با توجه به مباحثی مانند پیوست فرهنگی کار به شیوهای درست پیش رود. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.