حسین پورحسین: همایش  سالیانه شوراهای آموزش و پرورش خراسان رضوی با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکتهای مردمی و همچنین فرمانداران، بخشداران، مدیرکل و رؤسای آموزش و پرورش خراسان رضوی و ائمه جماعات مدارس به ریاست استاندار خراسان رضوی تشکیل شد.

 99 درصد بودجه آموزش و پرورش صرف حقوق پرسنل می شود

سجاد خسروی، رئیس مجلس شورای دانشآموزی کشور در ابتدای این همایش پیام مشترک وزیر کشور و وزیر آموزش و پرورش را قرائت کرد.

در قسمتی از این پیام آمده است: وزارت کشور و وزارت آموزش و پرورش به عنوان متولیان اصلی دو حوزه مهم «مدیریت سیاست داخلی کشور» و تربیت نسل جوان نسبت به زمینههای همکاری، اهتمام داشتهاند و اهمیت شوراهای آموزش و پرورش تا بدان جاست که در اولین ماده از تفاهمنامهای که به امضا رسید، مشارکت حداکثری دو وزارتخانه برای احیا و توسعه حوزه عملکردی این شوراها به عنوان هدف اصلی مورد توجه و تأکید قرار گرفته و در چندین موضوع به ضرورت تقویت این شوراها تصریح گردیده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکتهای مردمی هم با اعلام اینکه برای اولین بار آموزش و پرورش خراسان رضوی رتبه ممتاز شوراهای آموزش و پرورش کشور را به دست آورده است، گفت: شوراهای آموزش و پرورش از ظرفیت و توانمندی بسیار زیادی برخوردارند و باید براساس آن از تمامی قوانینی که برای اختیارات شوراها در نظر گرفته شده است، استفاده کنند.

مرضیه گرد با بیان اینکه احساس میکنیم ضعفهایی در قانون وجود دارد، افزود: در قانون شوراها اختیارات زیادی وجود دارد، اما به دلیل محدودیتهایی که متأسفانه در بحث بودجه دولتی و اعتبارات که 99 درصد بودجه آموزش و پرورش به پرداخت حقوق پرسنلی اختصاص دارد و برای جبران دیگر هزینهها توسعه از درون در دستورکار قرار گرفته است که با کمک بخش خصوصی و خیران و استفاده از مشارکتهای مردمی توانستهایم با کمک شوراهای آموزش و پرورش برای در اختیار گرفتن منابع جدید اقدام و از طریق مدارس غیردولتی توانستهایم کمبود مدارس را جبران کنیم.

استاندار خراسان رضوی نیز در ابتدا با اعلام انزجار و تنفر از جسارت و توهین به مقدسات و پیامبر اسلام(ص)، این حرکت ددمنشانه را مورد نکوهش قرار داد و درباره شوراهای آموزش و پرورش گفت: حضور فرمانداران، بخشداران، ائمه جماعات و مدیران کل و معاونان وزیر در این همایش نشاندهنده اهمیتی است که این شوراها از آن برخوردار است و کسب رتبه ممتاز کشوری با همکاری این عزیزان و مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی قابل تقدیر است.

علیرضا رشیدیان یکی از اهداف انبیا را توجه به امر تعلیم و تربیت برشمرد و افزود: مقام معظم رهبری تعالی کشور را در مسیر حرکت آموزش و پرورش دانستهاند و گسترش حوزه دانش باید متناسب با قانون و اختیارات و بندهایی که مصوب شده است، باید اجرایی شود و از ظرفیتها استفاده کنیم.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان با تأکید بر اینکه همکاری همه دستگاههای دولتی و عمومی باید در راستای تقویت و همیاری با آموزش و پرورش باشد، گفت: توسعه دبیرستانهای کاردانش و فنی و حرفه ای نباید کوچک شمرده شود و باید درخور شأن آن بوده و تمامی دستاندرکاران و دانش آموختگان خلاق و کارآفرین باید مورد حمایت قرار گیرند.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه هوشمندسازی مدارس باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: با کمک خیرین باید بهبود ساختارها و زیرساختها را جدی بگیریم تا رسالت تعریف شده آموزش و پرورش تحقق یابد.

علیرضا رشیدیان با اشاره به اینکه در برنامه دکتر روحانی و مجلس قوانین کاملی برای ارتقای سطح آموزش و پرورش وجود دارد، تصریح کرد: با این همه باید توجه بیشتری برای امر تعلیم و تربیت در نظر گرفت و در لایحه بودجه 94 اعمال کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هم با اشاره به همایش شورای عالی استانها که در تهران برگزار شد، گفت: گفتمان آموزش و پرورش باید مسأله اصلی کشور شود و برای تحقق آن باید از سه مرحله نمادسازی، ستادسازی و نهادسازی عبور کنیم.

حسینی با اشاره به اینکه شورای راهبردی در آموزش و پرورش باید قوانین نامتوازن را بازنگری کند، گفت: قوانین خوبی وجود دارد، اما در اجرای آن مشکلاتی هست که باید اصلاح شود.

وی با بیان اینکه 131 راهکار عملی برای ارتقای سطح کیفی آموزش و پرورش وجود دارد، عنوان کرد: سیاست اصلی آموزش و پرورش این است که مردم، اولیا، دانشآموزان، معلمان، بخش خصوصی و دولتی راهکارهای مشارکتی را مورد توجه قرار دهند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرهنگی سرافراز IR ۰۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    2 0
    با سلام کدام حقوق که این همه حقوق حقوق ومطالبه فرهنگیان می کنید یک کارمند کمیته امداد بدون مزایا فراوان وامکانات رفاهی متعدد با مدرک فوق دیپلم دریافتیش 35000000میلیون ریال است اما من معلم با مدرک لیسانس و20 سال سابقه کار دریافتیم در منطقه بلوچستان که خون آشامان وهابی گرسنه به خون من هستند یک میلیون ودویست می گیرم که در ماه برای خودم ودو بچه ام 300کرایه سرویس و 400 هزار تومان اجاره مسکن می دهم حال من با سه بچه و وام وقرض چگونه زندگی کنم باور کنید ما با یارانه 182 هزاز تومانی احمدی نژاد زنده ایم آفرین بر شما وعدالت تان
  • معلم IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    2 0
    معلم گرسنه چگونه كيفيت را درست كند ؟