بجنورد- محمدی: مسکن، دغدغه ای مهم و تأثیر گذار به روال زندگی هر انسانی است که مسؤولان را وادار به اجرای راهکارهایی مناسب برای رفع آن می‌کند .

 مسکن مهر بجنورد همچنان از بی مهری رنج می‌برد

گلستان شهر بجنورد، مجموعه مسکونی مسکن مهر این شهرستان است که در هفت کیلومتری شمال شهر بجنورد واقع است و اولین ساخت و سازها در این شهرک از سال 1385 آغاز شد و پس از تکمیل 30 هزار نفر در آن ساکن میشوند .

ناگفته نماند تنها احداث این شهرک کافی نیست، بلکه باید مسؤولان به فکر ایجاد امکانات و زیر ساختهای مناسب برای زندگی در این مجموعه باشند که در گفت و گویی که با ساکنان این منطقه انجام شد، مشکلات زیادی وجود دارد.

رضایی یکی از ساکنان این شهرک میگوید: مهمترین مشکل ساکنان این شهرک، فاصله تا مرکز شهر است که این مسیر اخیراً ساخته شده بود، ولی زیر ساختهای آن از جمله پلها پیش بینی نشده که مجددا تخریب شد.

وی میافزاید: نبود پارک و فضای سبز و وجود نخالهها و مصالح ساختمانی محیط گلستان شهر را تبدیل به محیطی سرد و خشن کرده است.

وی با بیان اینکه تنها دبستان 6 کلاسه این شهرک در دو نوبت (پسرانه و دخترانه) پذیرش کرده است، میافزاید: :این شهرک مدرسه راهنمایی و دبیرستان ندارد و نپذیرفتن سرویس دانش آموزان توسط سرویسهای مرکز شهر، تردد دانش آموزان را سخت و در برخی موارد نا ممکن کرده است.

وی ادامه میدهد: نبود دبيرستان موجب شده دانشآموزان مدارس راهنمايي و دبيرستان هرروز فاصله اي پنج کيلومتري را طي و به مدارس داخل شهر تردد کنند.

تردد به مرکز شهر مشکل است

حصاری، از ساکنان گلستان شهر، تردد به مرکز شهر را یکی دیگر از مشکلات ساکنان عنوان میکند و میگوید: اتوبوسرانی تعدادی خط واحد برای تردد در این مسیر قرار داده و مقرر کرده که هر 15 دقیقه یکی حرکت کند، ولی بیش از نیم ساعت باید منتظر اتوبوس ماند و ساعت دو تا چهار بعد از ظهر  و روزهای پنجشنبه هم اتوبوسها فعالیت ندارند.

وی ادامه میدهد: تاکسی های خطی نیز در این مسیر تردد نمی کنند و تعدادی خودرو های شخصی هستند مجبور به سوار شدن آنها میشویم  که امنیت نیز ندارد.

عباسی یکی دیگر از ساکنان این شهرک نیز به راه نیفتادن آسانسورهای برخی از ساختمانها اشاره کرده و میگوید:با وجود اینکه تعدادی از افراد حدود دو الی سه سال است که در این منطقه ساکن شده اند، از نبود آسانسور رنج میبرند.

شهردار بجنورد نیز میگوید: ایجاد تمام زیر ساختهای گلستان شهر به عهده راه و شهرسازی است .

براتیان میافزاید :در حال حاضر از این منطقه 48 ایراد گرفته شده که به محض بر طرف کردن ایراد توسط راه و شهرسازی، خدمات رسانی به این منطقه آغاز میشود.

وی اضافه میکند: با وجود اینکه ایرادها برعهده ما نیست، اما خدماتی از جمله خدمات اتوبوسرانی و فضای سبز در این منطقه ارایه شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی با اشاره به مشکلات و موانع این اداره برای تکمیل پروژههای مسکن مهر در خراسان شمالی میگوید: بیشترین مشکلات ما مربوط به تعاونیهاست و ما با بخش خصوصی مشکلی نداریم.

 وی با بیان اینکه اکنون همه مشکلات مسکن مهر به عهده وزارت راه و شهرسازی گذاشته شده، بیان میکند: در حال حاضر ما به کسانی که در حاشیه شهر ساکن هستند و نه پروانه دارند و نه مقررات شهرسازی را رعایت میکنند، خدمات ارایه میدهیم، ولی سایر دستگاهها کمکی به ما نمیکنند.

بدیعی مقدم اظهار میدارد: اکنون همه کارهای سایر دستگاهها به وزارت راه و شهرسازی واگذار شده، در حالیکه روشنایی معابر باید از سوی وزارت نیرو انجام شود اما مردم این درخواست را از وزارت راه و شهرسازی مطالبه میکنند.

وی میگوید: جاده دسترسي گلستان شهر به طول پنج کیلومتر کامل و در دست بهره برداری است.

این مسؤول اظهار میدارد: هم اکنون روشنایی جاده تکمیل و تابلو های ترافیکی نصب شده و درمانگاه گلستان شهر به مساحت 350 متر مربع نیز آماده بهره برداری است.

 وی با بیان اینکه ساختمان کلانتری تحویل موقت شده و دیوار کشی آن در دست اقدام است، میافزاید: همچنین ساختمان کتابخانه به مساحت 430 متر مربع در مرحله اجرای نما و کارهای داخلی است.

وی خاطر نشان کرد: از میان 15 باب مسجد احداثی در واحدهای مهر استان دو باب مسجد در گلستان شهر واقع است که در دست بهره برداری است.

نیاز مسکن مهر خراسان شمالی به 95 مدرسه

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی نیز میگوید: سایتهای مسکن مهر این استان به 95 واحد آموزشی نیاز دارد.

ابوالقاسم بابایی با بیان اینکه این تعداد مدرسه مشتمل بر 570 کلاس درس خواهد بود، اظهار میدارد: هم اکنون 66 کلاس درس در سایتهای مسکن مهر استان در حال اجراست.

وی میافزاید: تاکنون دو مدرسه در قالب 12 کلاس درس در گلستان شهر بجنورد به بهره برداری رسیده که در صورت تخصیص اعتبار 27 کلاس درس نیز در سایتهای بجنورد و شیروان قابل تحویل است.

وی با بیان اینکه هم اکنون برای ساخت 488 کلاس درس دیگر نیاز به تأمین اعتبار داریم، خاطر نشان میکند: 21 هزار و 392 واحد مسکونی در 16 سایت مسکن مهر در شهرستانهای مختلف این استان ساخته شده است.

وی با اشاره به اینکه مشکلات تأمین فضای آموزشی در سایتهای مسکن مهر کشور باید از سوی مدیران ارشد و نمایندگان مورد توجه قرار گیرد، بیان میکند: برای ساخت هر کلاس درس 100 میلیون تومان اعتبار نیاز داریم که تأمین اعتبارات در توان اعتبارات تملک استانی نیست.

وی ادامه میدهد: مشکلاتی که در رابطه با فضاهای آموزشی در گلستان شهر بجنورد وجود دارد، در آینده برای دیگر سایتهای مسکن مهرنیز ایجاد میشود، بنابراین باید تخصیص اعتبار و در اولویت قرار دادن این پروژهها در دستور کار قرار گیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی ابادی IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    1 0
    خوشحال باشید که حداقل واحدهای شمارا با کم و کاست تحویل دادند پیگیری به عمل آورید از پروژه هزار واحدی که به کجا رسید؟؟؟؟