گروه سیاسی: همنوا با اماکن مقدس، مساجد و بقاع متبرکه سراسر کشور، مراسم قرائت زیارت پیامبر اعظم، دیشب در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

  نامه مقام معظم رهبری به جوانان غرب، توطئه اسلام هراسی را خنثی کرد

  در این مراسم که با زیارت خوانی حاج محمود کریمی همراه بود، آیت ا... علم الهدی امام جمعه مشهد به تبیین جایگاه رفیع پیامبر در عالم خلقت پرداخت.

آیت ا... علم الهدی در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی با بیان این که پیغمبر اکرم(ص) عظمتی دارد که هیچ قدرت بشری توان رویارویی با آن ندارد، افزود: دشمنان هیچگاه نتوانسته اند با عظمت پیامبر اکرم رویارویی استدلالی داشته باشند، به همین خاطر به توهین رو آورده اند.

آیت ا... علم الهدی تأکید کرد: آن روزی که کفار پیغمبر را ساحر مینامیدند، میشد گفت این یک حرکت قرون وسطایی است و اگر بشر روزی تکامل پیدا کند و در اوج دانش باشد، دستها به دامن پیغمبر خواهد شد اما ثابت شد که در قرن شکافته شدن اتم و دوران شکوفایی دانش، بشر هنوز در مقابل پیامبر همان طفل جاهل عرب است که چاره ای جز توهین ندارد.

آیت ا... علم الهدی گفت: انسان بیش از دو قرن است که مدرنیته را تجربه کرده است و فلاسفه غرب کوشیده اند خدا را از عرصه زندگی خارج کنند و جهان در قالب یک مدیریت بدون خدا اداره شود، اما حاصل آن چه بوده است؟

وی افزود: اروپاییها دین را از مدیریت سیاسی خارج کردند و شرقی های مارکسیست خدا را نادیده گرفتند و لیبرالهای غربی، مدیریت اقتصادی و سیاسی خود را منهای خدا بنا نهادند.

آیت ا... علم الهدی افزود: نتیجه دو قرن و نیم مدرنیزاسیون، دو جنگ جهانی و کشته شدن بیش از دو میلیون انسان بود و فقر و گرسنگی و بدبختی بر دنیا حاکم شد، بشر پشیمان شده است و انسان به جایی بازگشته که باید خدا در مهد زندگانی او حاکم شود و این اصل را بشر پذیرفته است.

وی گفت: در این میان انقلاب اسلامی ایران با فداکاری مردم به پیروزی رسید و قرآن را از چاردیواری حسینیهها بیرون آورد و دکترینی را حاکم کرد که براساس آن خداوند در متن زندگی قرار میگرفت و دین براساس فطرت، حکومت میکند و با این استدلال دنیا را گرفتیم.

آیت ا... علم الهدی تأکید کرد: موج اسلام گرایی در دنیا راه افتاد و در مقابل آن اسلام هراسی هم اوج گرفت.

وی ادامه داد: دشمنان دنبال ساقط کردن اسلام هستند و میخواهند از خود مسلمانان دستهای بیاورند که هم مسلمان کشی کند و هم از سوی دیگر یک چهره خشن از اسلام به مردم دنیا نشان دهند، برای همین جریان تکفیری وهابیت مردود را براه انداختند.

آیت ا... علم الهدی افزود: نظام ما علیه جریان تروریستی تکفیری قیام کرد و عزیزان ما بساط این جریان را در حال جمع کردن هستند.

وی اظهار داشت: 35 سال است فتنه انگیزی میکنند اما نتوانستند این انقلاب را سرکوب کنند و علت آن هم این است که مردم به اسلام علاقه دارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: آن که به عنوان یک معجزه طالع شد ابتکار عظیم و معجزه آسای رهبری در این پیامی بود که به جوانان اروپا دادند و این یک ابتکار عجیب بود؛ مقام معظم رهبری باید به میدان میرفتند و عالی ترین ابتکار به میدان رفتن این بود، آنان فحش دادند اما مقام معظم رهبری جوانان اروپا را به فکر کردن درباره اسلام دعوت کردند، این ابتکار از قرآن گرفته شده است. آیت ا... علم الهدی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در این ابتکار عظیم از قرآن الهام گرفتند، در مقابل توهین به پیغمبر، فقط یک سوال مطرح شد که جوانان اروپایی چرا قرآن را مطالعه نمیکنید؟ توهین علامت استیصال و بیچارگی است،و اگر کسی جز ولی فقیه زمان در راس جامعه بود آیا مشابه این برخورد صورت میگرفت؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.