رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان یزد از دستگیری اعضای یک خانواده غیر ایرانی که مدت 16 سال با اسناد و مدارک هویتی جعلی زندگی می کردند، خبر داد.

16سال زندگی یک خانواده بیگانه با جعل هویت ایرانی

به گزارش  پایگاه خبری پلیس، سرهنگ 'رضا رضایی' گفت: با اعلام خبری مبنی بر اینکه یک خانواده غیر ایرانی با اسناد و مدارک هویتی جعلی ایرانی در یکی از محلات شهر یزد زندگی می کنند، بررسی این موضوع به ماموران اداره مهاجرت و گذرنامه سپرده شد. 

وی افزود: ماموران ضمن هماهنگی با مقامات قضائی پس از انجام یک سری کارهای اطلاعاتی و تحقیقات لازم، نسبت به صحت این مساله مطمئن شده و اعضای این خانواده شش نفره را دستگیر کردند.

رضایی ادامه داد: ماموران در بازجویی های انجام شده متوجه شدند پدر و مادر این خانواده که از اتباع غیر ایرانی هستند در سال 1377با استفاده از شناسنامه جعلی ایرانی با هم ازدواج کرده و پس از آن موفق به اخذ سند رسمی ازدواج نیز شده اند. 

وی اظهار داشت: والدین این خانواده برای فرزندان خود شناسنامه و کارت ملی ایرانی تهیه کرده و فرزندانشان با هویت ایرانی در مدارس یزد در حال تحصیل هستند. 

وی افزود:اعضای این خانواده ماهیانه 273 هزار تومان یارانه نقدی دریافت می کرده اند و با استفاده از طرح بیمه سلامت، برای خود دفترچه خدمات درمانی اخذ کرده اند. 

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان یزد اظهار داشت: همسر این فرد با استفاده از اسناد و مدارک هویتی ایرانی ضمن دریافت دسته چک بانکی و گواهینامه رانندگی، یک دستگاه خودرو سواری را به نام خودش خریداری کرده است. 

رضایی یادآور شد: متهمان به همراه پرونده مربوطه تحویل دادسرا شدند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    3 0
    ببینید فقط یک مشکل دارند اون هم جعل شناسنامه.چرا اینقدر بزرگنمایی؟.لطفا از کاه کوه نسازید
  • فاضل IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    1 0
    عجب کشف جالب ااااااااا